KwikFit groeit maar door

KwikFit groeit maar door
“We zoeken zowel naar mensen met een commerciële als een technische achtergrond." (Foto - Filiaal Utrecht)

"Onze organisatie groeit en we hebben mensen nodig", zegt Rewin Wennink van KwikFit. Wat voor personeel zoekt KwikFit dan?

Tien jaar geleden nam Rewin Wennink als regio sales manager BBL'ers aan, die hij nu door ziet groeien naar hogere functies. Ze worden keurmeester, assistent manager of filiaalmanager. "Je kunt bij KwikFit worden wat je in je hebt", zegt Rewin Wennink. "Ik haal veel energie uit het ontdekken van talenten. Mensen een kans geven om binnen onze organisatie door te groeien is het leukste dat er is."

Rewin Wennink is zelf ook zo iemand. Hij begon in 2009 als filiaalmanager en is nu verantwoordelijk voor achttien KwikFit-filialen in de regio Utrecht en Arnhem.

Gezocht: support-officer maar ook een autoruitspecialist, bandenmonteur, leerling monteur, stagiair...

Volop kansen

KwikFit laat mooie resultaten zien en is daarom op zoek naar collega's. Wennink: "Goede mensen kunnen altijd bij ons terecht. We zoeken bandenmonteurs, tweede en eerste monteurs, apk-keurmeesters, assistent managers, managers, autoruitspecialisten, stagiairs, BBL'ers en zaterdaghulpen. Eigenlijk kan iedereen bij ons solliciteren die interesse heeft, zelfs als je nog geen ervaring hebt in de autotechniek. Wij kijken dan of we een passende functie kunnen vinden."

Op de website www.werkenbijkwikfit.nl staan diverse interessante vacatures verspreid over heel het land.

Allrounders en specialisten

Een groot deel van de werkzaamheden bestaat uit banden, onderhoud en ondersteltechniek, zoals balanceren en uitlijnen. Maar het werk verschuift en behalve snelle fastfit- komen er ook steeds meer allroundwerkzaamheden bij. Dat vraagt andere kwaliteiten van de medewerkers. Er zijn meer technische specialisten en eerste monteurs nodig. Ze krijgen meer en meer te maken met elektrificering van het wagenpark, diagnose op afstand (pass-thru) en ADAS-werkzaamheden (ook belangrijk voor alle ruitspecialisten van KwikFit).

Na een proefperiode volgt er een intensief trainingsprogramma op maat ”

Wennink: "We zoeken daarom zowel naar mensen met een commerciële als een technische achtergrond. Heel breed. Leeftijd is onbelangrijk. Ik heb net een keurmeester van 62 jaar aangenomen, daar zijn we uitermate tevreden over. Bovendien kunnen de medewerkers zich continu ontwikkelen via de KwikFit Academy in Harderwijk."

Vrijheid en werkplezier

Het bedrijf heeft een open structuur, klanten mogen de werkplaats binnenlopen, meekijken en vragen stellen. Dat vraagt van de medewerkers dat ze makkelijk communiceren of zich daarin willen bekwamen en ook dat maakt het werk volgens Wennink interessant. "Op de filialen ervaren de medewerkers een enorme vrijheid. Ze werken vaak in kleine teams, waarbij - eerlijk is eerlijk - hard wordt gewerkt, maar het werk is afwisselend. Je hebt echt de kans om uit jezelf te halen wat je in je hebt."

Door oprechte aandacht aan de medewerkers te geven borgen Wennink en zijn collega's dat bestaande medewerkers KwikFit verlaten. De concurrentie is immers sterk. Wennink: "We zijn sterk gericht op ontwikkeling, klanttevredenheid, kwaliteit en uiteraard het resultaat. Maar het plezier op de werkvloer is groot, ook tijdens drukke periodes zoals de bandenwisselweken."

Werken bij Kwikfit

Wie nieuwsgierig is geworden en meer wil weten over werken bij KwikFit kan zich aanmelden op www.werkenbijkwikfit.nl. Na een globale scan door recruiters behandelen de regiomanagers alle sollicitaties zelf.

Wennink: "We reageren snel. Na een proefperiode volgt er een intensief trainingsprogramma op maat door de KwikFit Academy." Wie de procedure goed doorstaat, krijgt direct een vast contract, een mooi salaris en deelt mee in de resultaten van het filiaal. "Want we belonen mensen voor teamprestaties."

Dit artikel is gesponsord door Kwikfit.

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.

Foto: Gert te Lintelo

Satink Classic Car Creations combineert restauratie met innovatie

Satink Classic Car Creations in Hengelo (Overijssel) is al dik dertig jaar een begrip in de restauratiewereld. Het bedrijf organiseerde op zaterdag...

De cao Metaal en Techniek is met zo’n 360.000 werknemers in de sector en zo’n 36.000 werkgevers de grootste cao in de marktsector Foto: Shutterstock

UPDATE: FNV stuurt cao-ultimatum naar werkgevers Metaal & Techniek

FNV Metaal heeft een cao-ultimatum gestuurd naar de werkgevers in de Metaal & Techniek sector, waar ook carrosseriebedrijven en...

De EV-koper weet nu tot en met 2030 waar hij aan toe is qua wegenbelasting. - Foto: Shutterstock

Gewichtscorrectie voor EV - wat zegt Bovag over kabinetsvoorstel?

We zagen al dat het voorstel van het demissionaire Kabinet voor een gewichtscorrectie in de motorrijtuigenbelasting voor EV's tot en met 2030 wordt...

Foto: Shutterstock

Clepa: EU-wetgeving moet toegang tot voertuigdata blijvend borgen

De Europese automobielindustrie staat op een kruispunt waarbij toegang tot voertuigdata van cruciaal belang is voor het concurrentievermogen van de...