Natuurlijk, hier sluit je de Pass-thru-VCI aan…

Ervaringsdeskundige Asim Saglam deelt Pass-thru-kennis

Software-updates, sleutels en andere componenten inleren, begeleid storingzoeken, toegang tot technische data en TSB's... Pass-thru maakt het mogelijk. Geweldig! Maar ermee werken is niet altijd eenvoudig. AMT schiet te hulp. In ruil voor je ervaringen stellen we je zes weken lang een Cardaq+3 VCI ter beschikking. Wat je daarmee kan? We vragen het diagnosespecialist Asim Saglam van Autodiagnose.eu.

Voor Pass-thru heb je een VCI nodig, die voldoet aan de J2534-standaard. Dat werkt niet bij alle automerken vlekkeloos, dus is het erg belangrijk dat je bij aanschaf afspraken met je leverancier maakt over ondersteuning.

Werk zes weken met de Cardaq3+!

Pass-thru wordt hoe langer hoe onmisbaarder. Maar, voor je er lekker mee werkt, moet je een paar hordes overwinnen. In het Pas-thru thema in AMT 11 lees je daar veel meer over. Je vindt er ook richtingaanwijzers naar hulptroepen. AMT geeft je graag nog een extra duwtje in de rug. Hoe? Door je zes weken lang de beschikking te geven over AMT's Cardaq3+ VCI. En natuurlijk over het bijbehorende telefoonnummer van de DiagnosES-hulplijn.

Pass-thru stelt je in staat om op dealerniveau diagnose te stellen en reparaties uit te voeren. 
Heb jij al een lijntje met de fabrikant?

Deel je ervaring met Pass-thru en scoor fabriekstoegang voor een merk...

Het lijntje met de fabrikant, een onmisbaar stukje digitaal gereedschap voor het 'sleutelen' aan moderne voertuigen. Werk jij al met Pass-thru? Deel je ervaring met AMT en scoor een fabrieksaccount naar keuze!

Jezelf specialiseren in Tesla kost de nodige tijd en inspanning. Voor Jan Doornenbal was het de moeite meer dan waard. “We zijn nu ook klaar voor de vloedgolf aan nieuwe EV’s die er aan komt.”

Auto Totaal Houten over zijn Tesla-specialisme: "Wij zijn pioniers,...

Tesla-onderhoud lastig voor onafhankelijke autobedrijven? Dat valt best mee, vindt Jan Doornenbal van Auto Totaal Houten. Eenvoudig is anders, maar wie niet bang is voor een beetje uitzoekwerk, kan een interessante nieuwe doelgroep aanboren. "Tesla pioniert met elektrische mobiliteit, wij pionieren met Tesla-onderhoud."

Het team van Garage Markus wint de vierde en laatste Auto's de Baas Team Challenge en gaat, wanneer het weer mag, racen op circuit Zandvoort.

AutoFirst Garage Markus laatste winnaar Auto's de Baas Team Challenge

Zodra het weer kan, gaan de medewerkers van van AutoFirst Garage Markus uit Bruinisse met het hele team racen op het circuit van Zandvoort bij Bleekemolen Race Experience. Zij zijn de winnaars van de vierde en laatste trekking van de Auto's de Baas Team Challenge. Wat was dat ook alweer, Auto's de Baas?

Autohuis Rijen wint derde Auto's de Baas Team Challenge

Autohuis Rijen wint derde Auto's de Baas Team Challenge

De medewerkers van Autohuis Rijen hebben de eerste prijs van de Auto's de Baas Team Challenge gewonnen. Zij gaan met hun hele team een dag racen op het circuit van Zandvoort, bij Bleekemolen Race Experience. Hans Joosten (BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven) reikte de prijs uit aan het trotse team. Met jouw team ook kans maken? Je hebt nog één kans op een van de gave prijzen!

Het team van Autobedrijf Mazier wint een dag racen op Zandvoort met de Auto's de Baas Team Challenge!

Autobedrijf Mazier wint Racing Experience met Auto's de Baas Team...

Het team van Autobedrijf Mazier uit Ermelo wint een racedag met Bleekemolen's Race Planet op Zandvoort! Zij beantwoordden de meeste vragen goed in de Auto's de Baas Team Challenge. Wie zijn de andere winnaars? Ook jouw team kan nog meedoen1

Stap voor Stap: Digitaal Service Boek invullen

Het invullen van het Digitaal Service Boek (DSB) is niet ingewikkeld, maar wel belangrijk. Dat je dit ook als universeel autobedrijf kan, laat Gert 's Heeren van MotoMedic in het Belgische Tessenderlo zien aan de hand van een Audi: "Ik maak altijd een uitgebreid rapport van de werkzaamheden die ik aan een auto heb verricht. Voor mezelf als overzicht, maar ook voor de klant, zodat hij precies weet waar hij voor betaalt. Daar hoort ook het invullen van het DSB bij. Dat geeft tevreden klanten en het verhoogt de waarde van een auto".

Auto's de Baas wijst je de weg in wereld van OE-data

Software-updates, TSB's, OEM-data... Sleutelen aan moderne auto's wordt door veel autobedrijven als een (te) grote uitdaging ervaren. Hulptroepen zijn onderweg: Bovag heeft samen met opleiders, grossiers, OOMT en AMT de handen ineengeslagen met 'Auto's de Baas', een branchebreed platform om technici en ondernemers te ondersteunen bij hedendaagse techniek. Het eerste resultaat? Een website die autobedrijven op weg helpt!

Fabrieksinstructies tonen duidelijk waar kabelbomen en bedrading lopen, vooral in het interieur kan dat enorm veel zoek- en demontagewerk besparen. Waarvan klant en werkplaats profiteren.

Waar haal jij je tech-info vandaan?

Technische informatie is net zo goed als een stuk gereedschap als een momentsleutel of een multimeter. De werkplaats kan niet meer zonder schema's, technisch service bulletins en reparatie instructies. Waar haal jij je tech-info vandaan?

Met de DS-Flash biedt Delphi een interessante oplossing om Pass-thru beter toegankelijk te maken voor het universele autobedrijf.

Delphi maakt gebruiken van Pass-thru simpeler met DS-Flash

Wie met Pass-thru aan de slag wil merkt dat niet alleen een account aanvragen energie vergt, maar de systeemvereisten van autofabrikanten lopen ook uiteen. Van een vereiste versie van Windows tot de juiste Java-instelling. Wil je Pass-thru werkzaamheden bij diverse automerken uitvoeren, dan ontkom je haast niet aan meerdere laptops. Delphi presenteerde op de Equip Auto een interessante all-in-one oplossing. De DS-Flash.

“Slijtage-onderdelen moet je aantoonbaar objectief beoordelen”, zegt Maurits Golüke van CBX. Dat kan met een teststraat met een olietestsysteem of met deze Groove Glove-bandenscanner.

De connected werkplaats. Hoe staat het daarmee?

De connected werkplaats. Wat is dat eigenlijk? Is de klantenauto dan verbonden met de werkplaats? En is dat niet bedreigend? Of is de werkplaats dan verbonden met de autofabrikant via Pass-Thru? Of is de werkplaatsapparatuur connected? Hoe ver staan we? Wat is beschikbaar en wat niet? We vragen het aan vijf leveranciers van werkplaatsequipment en twee van garagesoftware.

Blog: Stay connected

Blog: Stay connected

Wi-Fi, Bluetooth, the Internet of Things. Overal toegang tot de wereld want we zijn volop 'connected'. Even de audio voor de video via Bluetooth overzetten, een e-step reserveren met een app. De mogelijkheden blijven zich ontpoppen, zo ook in het (connected) autobedrijf. Al gaat dat mondjes maat want er is zoveel meer om aandacht voor te hebben. ADAS bijvoorbeeld.

Geen excuus meer: aan het werk met pass-thru. Nu!

Geen excuus meer: aan het werk met pass-thru. Nu!

Waarom zou ik me bezighouden met pass-thru? Ik heb mijn werkplaats vol met auto's die ik zonder kan repareren. Ik heb er geen tijd voor. Ik weet niet wat je er mee kan. Pass-thru is toch diagnose op afstand? Ik krijg toch geen informatie van fabrikantensites. Allemaal excuses en misvattingen om niet met pass-thru aan de slag te gaan. Tijd voor actie. Bovag, AMT en branchegenoten gaan je op weg helpen. Aan de slag, nu!

Eric Veekens vindt zijn Snap-on Modis Ultra redelijk eenvouig te bedienen, en de back-up is goed.

Van (dure) tester tot warmtebeeldcamera. Wat zijn de...

Ook al ben je gezegend met twee rechterhanden, zonder goed gereedschap kun je niet repareren. Of je nou het service-interval reset, de remmen terugstelt, een diagnose stelt of een systeem inleert, een diagnoseapparaat is onmisbaar. Hoe ziet jouw arsenaal eruit?

Met het TECH360 concept ondersteunt Partspoint de werkplaats van hun deelnemers. Met behulp van een technische helpdesk én door middel van trainingen.

PartsPoint: "Investeren in kennis is gezamenlijke...

De werkplaats verandert. De connected car, remote diagnostics, OBD-dongels en ADAS betekenen nieuwe apparatuur, kennis en marketing. Hoe zien werkplaatsformules de toekomst en op welke manier ondersteunen zij autobedrijven? AMT Ondernemen vraagt GroupAuto, PartsPoint, Vakgarage en Quality Garage het hemd van het lijf. Nu aan het woord: Arjen Hueskens van PartsPoint.