Liqui Moly additieven worden direct aan de olie toegevoegd: vitamines voor de motor.

Additieven: Vitamines voor de motor

Met Liqui Moly-additieven die je aan de olie of de brandstof toevoegt, reinig en conserveer je de motor, verhoog je de betrouwbaarheid en de...

De behuizing van de 8HP-transmissie wordt elders gegoten, alle andere onderdelen worden in Saarbrücken bij ZF gefabriceerd.

Zo reviseert ZF eigen automatische transmissies

Automatische transmissies zijn nu erg populair en wijdverbreid. Er zijn verschillende transmissiespecialisten die zo'n automaat kunnen repareren. Er...

Ja hoor, voor deze verhuisdoos zit er 5,000 ppm CO2 in het uitlaatgas van de AUdi A6 3.0 TDI, er na nog geen 500. Dat is minder dan in de omgevingslucht....

Maakt Compact Carbon Catcher einde aan klimaatprobleem?

Met tegelijk een autoshow en een tentoonstelling voor autotechnici in Parijs staat Frankrijk nu in de schijnwerpers. Is het daarom dat ook het...

Samen met zijn collega’s zorgt technisch operator Niels Versteeg van Diesel Büchli ervoor dat gebruikte onderdelen in nieuwstaat worden teruggebracht.

Technisch operator Niels Versteeg: 'Uitdagend en afwisselend werk'

Niels Versteeg stapte ooit over van schadehersteller naar technisch operator. Hij heeft geen moment spijt van die loopbaanstap. Enthousiast vertelt...

AMT test in de praktijk: duurt het langer voor de olie in een PHEV op temperatuur is? Hoeveel langer?

Praktijktest: olietemperatuur van een Plug-in Hybride

Motorolie is geen liefhebber van korte ritjes. Opwarmen kost nou eenmaal tijd. Staat de motor steeds al voor die tijd stil, dan gaat dat ten koste...

Innoveren met benzinemotor: techniek Volkswagen TSI evo2 nader bekeken

Innoveren met benzinemotor: techniek Volkswagen TSI evo2 nader bekeken

Zeker in Europa lijkt Volkswagen nu alleen aan elektrische aandrijving te denken. Maar op het recente Wiener Motoren Symposium klonk toch een ander...

De nieuwe elektrisch aangedreven Comprex compressor, die geen ‘turbogat’ kent, en geen vermogen verbruikt zoals een mechanische compressor.

Nu met elektromotor: komt de Comprex-compressor terug?

Ruim dertig jaar geleden was er de Comprex als alternatief voor een turbo of mechanische compressor. De Comprex werkte op zelf opgewekte drukgolven...

Meetapparatuur in de testauto van AECC. Buiten de oranje PEMS kast, in de bagageruimte apparatuur voor NH3, N2O en PN10 fijnstof. Nu is NH3 en N2O niet gereguleerd, fijnstof vanaf PN23 (0,023 mm) of groter.

Extreem schone motoren met Euro 7 i.c.m. duurzame en hernieuwbare...

Op vooraanstaande motorensymposia presenteert onderzoeksorganisatie AECC (AISBL) hun tests op verschillende voertuigen met verbrandingsmotor. Hoe...

Meer artikelen over motor & transmissie