Pars Rasol: 'Je gaat mij niet vertellen hoe mijn gevel eruit moet zien'

Pars Rasol: 'Je gaat mij niet vertellen hoe mijn gevel eruit moet zien'
Dochter Jody (links) is Eerste Monteur en keurmeester, zij wil in de toekomst het bedrijf overnemen van haar ouders.

Autobedrijf Pars Rasol bestaat sinds 2006, maar Rasol Akhavan is in de autobranche in Den Helder al veel langer een begrip dan dat hij een eigen bedrijf heeft. Waarom koos hij voor Autoservice Totaal?

Autobedrijf Pars Rasol is een opvallende naam: Rasol is zijn voornaam, Akhavan zijn achternaam en Pars betekent Perzië, het land waar Rasol vandaan komt. Er werken zes mensen bij Autobedrijf Pars Rasol, onder wie Sylvia (Rasols vrouw) en Jody (hun dochter). Jody, net 21 geworden, is Eerste Monteur en keurmeester.

“Het is een echt familiebedrijf”, zegt Rasol. Gaat Jody straks de zaak overnemen? “Jazeker! Maar ze moet van goeden huize komen om mij weg te krijgen, want ik ga niet thuiszitten.”

Belofte maakt schuld

Rasol heeft zich wel eens bij een andere formule aangesloten. Geen succes, zegt hij, want die formule kwam de gemaakte beloftes niet na en dan is Rasol snel weg. Autoservice Totaal bevalt hem veel beter. Autoservice Totaal is de meest laagdrempelige garageformule van Nederland; ideaal voor beginnende garagebedrijven en voor bedrijven die de potentie hebben om flink te groeien.

Een beetje eigenwijs

Zorg dat je je goed voelt bij de partij waarbij je je aansluit”

Rasols bedrijf is groot genoeg om voor een formule te kiezen die wat meer ondersteuning biedt. Autovakmeester bijvoorbeeld of CarProf, want dat zijn ook formules van Alliance Automotive. Rasol: “Ik ben een beetje eigenwijs. Klanten komen hier graag en wij kunnen niet zonder klanten, dus als je binnenkomt: wees welkom. Maar je gaat mij niet vertellen hoe mijn gevel eruit moet zien. Noem het ouderwets, maar het zit niet in mijn karakter om mijn naam of gevel te veranderen. Juist daarom koos ik voor Autoservice Totaal.”

Beste Kentekenloket in Noord-Holland

De ruimte tussen de diverse formules van Alliance Automotive kun je vullen met een abonnement op een concept: TECH360, LeaseProf, Garagevergelijker.nl, WESP Rendement Service en Kentekenloket. Die modules zijn beschikbaar voor alle klanten van Alliance Automotive. Rasol: “TECH360? Ja, dat heb ik zeker! TECH360 hebben we dagelijks nodig. En Kentekenloket zeg je? Vorig jaar waren we het beste Kentekenloket in Noord-Holland.”

Klantvriendelijkheid als ziekte

Klantenvertellen is een vast onderdeel van Autoservice Totaal en dat laat zien dat Rasol en zijn collega’s een 9,3 scoren. Het is door die klantvriendelijkheid dat Rasol twee jaar geleden al eens in AMT stond. Hij had toen de OOMT GastvrijheidsCheck laten uitvoeren. “Klantvriendelijkheid is een beetje mijn ziekte”, zei hij toen.

“Ik wil dat iedere klant altijd perfect wordt geholpen.” Het rapport van OOMT’s mysterybezoeker hangt boven Rasols bureau. “Wij vragen klanten niet of ze recensies willen schrijven. Dat doen ze uit zichzelf. Als klanten zich goed voelen, dan komt de rest vanzelf.”

Klantenvertellen is een onderdeel van de formule; team van Pars Rasol scoorde een 9,4.

Zorg dat je je goed voelt

Rasol is 61 en geniet dagelijks met volle teugen van zijn bedrijf. Binnen Den Helder verhuisde het bedrijf twee keer. “Twee jaar geleden verhuisden we naar een eigen pand, dus we verhuizen nu nooit meer. Afgelopen!”, zegt Rasol beslist.

Hij heeft nog wel een tip om de juiste formule te kiezen. “Zorg dat je je goed voelt bij de partij waarbij je je aansluit. Als dat zo is, dan komt klantenbinding en de rest vanzelf. Ik voel mij goed bij Autoservice Totaal.”

Dit artikel is gesponsord door Autoservice Totaal.

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Een garagist vraagt Turbo's Hoet om raad. Hij heeft de turbo van een Peugeot 308 1.6THP uit 2012 vervangen, maar de auto heeft nog steeds geen...

De volautomatische Gear Tronic III van LIQUI MOLY is een ideale klantenbinder. Je voorkomt er typische automaatklachten mee en lost er problemen mee op.

Gear Tronic III lost olieproblemen op

Bij een standaard ATF-verversing blijft zowat de helft van de ATF achter in de koppelomvormer, oliekoeler en -leidingen. Daardoor veroorzaakt het...

Annemiek van de Heg: "Laten we niet vergeten dat de meerderheid van de auto's nog steeds een verbrandingsmotor heeft."

Dankzij TECH360 krijgt Robert Visser een gratis training

Robert Visser is derde geworden in de AMT Kennistest. Hij mag van TECH360 een Pro-training volgen. Maar welke?

Evolutie van accutechnologie in de AMT Kennistest: wat speelt er in de markt?

Evolutie van accutechnologie in de AMT Kennistest: wat speelt er in...

In tien rondes heeft de AMT Kennistest een kans geboden aan technici om hun vakkennis te testen en te verdiepen. VARTA was één van de sponsors en gaf...

Syntium X is beschikbaar in vaten van 200 liter en in vijf liter verpakking. Mogelijk komt Syntium X later dit jaar beschikbaar als bulkolie.

De strijd om de klant: nieuwe Syntium X van Petronas

Consumenten worden prijsbewuster, terwijl het gemiddelde Europese wagenpark al twaalf jaar oud is en de elektrificatie (verschillend per EU-land)...

Met een VR bril beleef je in een virtuele realiteit hoe de wereld van het autobedrijf er in de toekomst uit kan zien.

Opladen voor de toekomst: OOMT en innovatie in de AMT Kennistest

Nu de AMT Kennistest er op zit en de winnaars bekend zijn, blikken we terug met OOMT op hun ervaringen. Jessica Spithoven: "Wij vinden het leuk om...

Hanno Brinkman, Formule Manager Autoservice Totaal. - Foto: AAGB

Autoservice Totaal voegt TECH360 toe aan formule

Met het TECH360 Assist-pakket speelt Autoservice Totaal in op het veranderende wagenpark en nieuwe technologieën.

De PicoScope is een essentieel stuk gereedschap, net zo belangrijk als een set steeksleutels.

AMT Kennistest: Jarno Jager wint PicoScope

De prijswinnaars van de AMT Kennistest zijn bekendgemaakt. Jarno Jager behaalde de tweede plaats en wint daarmee een PicoScope van AA Equipment...