artikel

Pars Rasol: “Voor onze klanten gaan we tot het uiterste”

Ondernemen 1314

Een gemiddelde klantbeoordeling van 9,4 op Klantenvertellen.nl, een score van 4.9/5 op Facebook; autobedrijf Pars Rasol scoort ontzettend hoog op klanttevredenheid. Toch besloten eigenaren Rasol en Sylvia Akhavan om een OOMT GastvrijheidsCheck te laten uitvoeren. “Onze klanten gaan altijd voor.”

Pars Rasol: “Voor onze klanten gaan we tot het uiterste”

Pars Rasol is een onafhankelijk BOVAG autobedrijf in Den Helder. Eigenaren Rasol en Sylvia vinden het belangrijk dat klanten zich thuisvoelen vanaf het moment dat ze binnen komen. “Klantvriendelijkheid is een beetje mijn ziekte”, vertelt Rasol. “Ik wil dat iedere klant altijd perfect wordt geholpen. Mijn vrouw vindt dat ik daar weleens te ver in ga. Ze moet me soms afremmen. Maar ik vind het belangrijk. Als ik zelf een winkel binnenga en ik voel mij niet welkom, dan ga ik meteen weer weg.”

Toen Rasol hoorde van de OOMT GastvrijheidsCheck was hij meteen nieuwsgierig. Hij nam contact op voor een mysterybezoek en vertelde niets tegen het team.

Als ik zelf een winkel binnenga en ik voel mij niet welkom, dan ben ik meteen weer weg

Ingelijst rapport

Zonder dat iemand het in de gaten had, bracht de OOMT mystery guest een bezoek aan de website en aan het autobedrijf. Het resultaat was beter dan Rasol had gedacht. “De mystery guest was helemaal tevreden. Hij had vooraf via internet een aanvraag gedaan voor een reparatie. We sturen standaard een mail terug met een offerte en aanvullende vragen over de werkzaamheden. Daar kregen we een compliment voor.”

Het mysteryrapport hangt ingelijst boven het bureau in het kantoor van Rasol. “Ik ben trots dat we met elkaar zo’n goed resultaat hebben behaald. Zeker als je bedenkt dat het mysterybezoek voor een deel in de lunchpauze viel. Daar heeft de mystery guest niets van gemerkt. Iedereen behulpzaam en vriendelijk, stond in het rapport.”

Goed gevoel

Na de positieve ervaringen met de OOMT GastvrijheidsCheck houden Rasol en Sylvia contact met de OOMT-adviseur. “Van de adviseur kregen we de tip om de workshop Escape Room te doen”, vertelt Rasol.

“Het is een teamuitje waar je ook nog iets van opsteekt.” Terwijl het team van Pars Rasol samen puzzels oplost om uit de escape room te ontsnappen, kijken de OOMT-adviseurs mee.

Na afloop bespreken de adviseurs met het team wat ze is opgevallen. Tijdens de nabespreking is er ook gelegenheid om verwachtingen en verbeterpunten uit te spreken. “Daar kwam uit dat de interne communicatie soms beter kan, dat we de werkplaats vaker moeten opruimen, en dat we werkorders beter moeten uitwerken. Daar zijn we nu mee bezig.”

Rasol kijkt met een goed gevoel terug op de GastvrijheidsCheck en de workshop Escape Room. “Ik was verrast hoeveel moeite OOMT voor ons heeft gedaan. De adviseurs verdiepen zich helemaal in jouw situatie en luisteren wat je belangrijk vindt. Ik denk dat elk bedrijf er wat van kan leren. Wij hebben de GastvrijheidsCheck negen maanden geleden gedaan, en we praten er nog steeds over.”

OOMT GastvrijheidsCheck: online en offline

De GastvrijheidsCheck van OOMT is dé gastvrijheidsbarometer voor mobiliteitsbedrijven. Met de OOMT GastvrijheidsCheck krijgen deelnemers snel en eerlijk inzicht in de klantbeleving van hun bedrijf – in de winkel, werkplaats en online. Wil je weten hoe jouw bedrijf er voor staat als het om gastvrijheid gaat? Meld je dan snel aan. Dat kan via www.oomt.nl/gastvrijheidscheck of via 0800-0155.

Reageer op dit artikel