Servicen van hybride & EV, hoe doe jij dat? Deel je ervaringen en win een Wallbox!

Servicen van hybride & EV, hoe doe jij dat? Deel je ervaringen en win een Wallbox!
Naast regulier onderhoud ontstaan bij hybrides en EV’s ook storingen. Weet jij dan raad? En mág je er aan werken?

Een hybride-aandrijving is in de universele werkplaats geen uitzondering meer. Hoe zit dat met EV's, kan jij deze voertuigen aan? En hoe pak jij die nieuwe omzetkansen?

Voor het thema Hybride/EV in de aankomende AMT (april) horen we graag van jou waar je tegenaan loopt bij het servicen van hybride en elektrische voertuigen. Kunnen de klanten al bij jouw bedrijf terecht? Is de werkplaats voorzien van al het benodigde gereedschap en is de kennis van technici én verkopers op peil? En welke (nieuwe) problemen kom je tegen? Bij een hybride-voertuig loopt de brandstofmotor relatief weinig. Geeft dat nieuwe storingen?

Deel jouw ervaringen

Beantwoord de vragen hieronder. Onder alle inzenders mogen we iets heel gaafs weggeven waarmee jouw bedrijf helemaal bij de tijd is. We verloten een Electricea Wallbox t.w.v. € 999,- (excl. aansluitkosten) onder alle inzenders!

Samen met Electricea, leverancier van laadoplossingen, geven we een Wallbox t.w.v. € 999,- weg! Hangt die straks aan jouw bedrijfspand?
Samen met Electricea, leverancier van laadoplossingen, geven we een Wallbox t.w.v. € 999,- weg! Hangt die straks aan jouw bedrijfspand?

De vragen

Zie jij dit wel zitten, zo’n box op jouw pand of bij jouw bedrijf? Beantwoord dan zo uitgebreid mogelijk onderstaande vragen. Kun je een vraag niet beantwoorden, sla hem dan over.


Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Een Maserati 4.9 V8 ombouwen naar dry sump-smering betekent lang zoeken naar de juiste onderdelen die ook nog eens duur zijn. Bert Hijnekamp houdt wel van dit soort uitdagingen. “Als een klant het wil betalen, kunnen we alles maken.” - Foto: Mike Tekst & Beeld

Zo lost HRW tekort aan revisietechnici op: 'Ik verzamel...

"In Nederland staan drie keer zoveel krukasslijpbanken als dat er mensen zijn om ze te bedienen. Revisietechnici zijn schaars", zegt Bert Hijnekamp...

Foto's: Peter Aansorgh

Stap voor stap: CVT reviseren

Revisiespecialist Christian de Vos van Autrans laat zien hoe revisie van een Continu Variabele Transmissie, oftewel CVT, in zijn werk gaat.

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

Van Kronenburg Engines: de motor achter het succes | VIDEO

Motorrevisie is topsport. Dat is wel duidelijk na een bezoek aan Van Kronenburg Engines. Met een combinatie van ervaring, gevoel en een modern...

De kleine platte schroevendraaier heeft Julia altijd bij zich. "Je kunt er zoveel mee doen, eigenlijk meer dan je verwacht." Foto: Koos Groenewold

Trots op het vak: Julia Jurriens, winnares Skills Heroes

Julia Jurriens, werkzaam bij Ekris BMW en Mini Arnhem, is onlangs uitgeroepen tot winnares van Skills Heroes, dé vakwedstrijd voor mbo-studenten in...

Drie achtcilinder lijnmotoren met een inhoud van 80 liter helpen deze duwboot aan stuwkracht. Voor een scheepstechnicus zijn het maar kleintjes.  - Foto: Gert te Lintelo

Groot, groter, grootst: zo houdt Bolier scheepsmotoren tot 16.000 kW...

Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de...

De remote-interface is verbonden met het voertuig. Zo kan het via internet op afstand worden uitgelezen met de OEM diagnosetool van VAG (ODIS).

Clever eXpert diagnose: VW Tiguan met cilinderoverslag (twee keer)

Een autotechnicus stelt diagnose aan een VW Tiguan 2.0, 125 kW (CAWA) uit 2008. Het motorstoringslampje brandt en de auto slaat niet aan. Hij...

Moderne auto's zitten vol met elektronica, wat betekent dat conventionele kabelbomen veel storingen zouden veroorzaken. Bovendien moeten computers met elkaar kunnen communiceren. Dit wordt mogelijk gemaakt door het moderne databussysteem. - Afbeeldingen: Gino Decoster

Het databussysteem uitgelegd aan de hand van de Ford Mustang Mach-E

Het aantal componenten en regeleenheden is gestaag toegenomen door de toenemende eisen op het gebied van veiligheid en steeds meer comfort in het...

Turbo underboost door vervuild lagedruk EGR systeem

Turbo underboost door vervuild lagedruk EGR systeem

Een monteur belt Turbo's Hoet met de vraag of we even kunnen meedenken. Hij leest code P0299 bij een Volkswagen Polo 1.4 TDI. Underboost, oftewel de...