Onderstaande video werd op 9 maart live uitgezonden tijdens AMT Live Online 2021.
Jifeline bracht een uniek apparaat op de markt waarmee diagnosetechnici auto's op afstand kunnen benaderen. Dealer- en garagebedrijven worden ontzorgd bij het programmeren en coderen van voertuigelektronica doordat Jifeline het voertuig op afstand overneemt. Hoe dit in zijn werk gaat leer je in deze Kennissessie.
Onderstaande video werd op 9 maart live uitgezonden tijdens AMT Live Online 2021.
Bij de helpdesk van GMTO meldt zich een autobedrijf met een lastige storing: een Mercedes-Benz Vito 116 CDI uit 2028, met 2,1 liter zelfontbrander. De klacht: een brandend acculampje. Klinkt eenvoudig, maar is het niet. Problemen komen zelden alleen, zo blijkt maar weer uit deze diagnose.
We zien het steeds vaker, nieuwe automodellen uitgerust met artificiële intelligentie, ofwel AI. Ook leveranciers van tools en equipment komen steeds vaker met producten die AI-ready zijn of AI-functies bevatten. Maar hebben deze AI-functies een toegevoegde waarde voor de werkplaats?
De Getac Essentials Suite software biedt de werkplaats een complete oplossing voor diagnose, reparatie en workflowbeheer.
Diagnose is actueler dan ooit door de toenemende complexiteit van moderne auto's. Goede diagnoseapparatuur is cruciaal om auto's effectief en efficiënt te onderhouden en te repareren. We maken een rondje langs de leveranciers. Hoe gaan zij om met Pass-thru, remote diagnose, toegang tot Secure Gateway en wat zijn de trends?
Goede diagnoseapparatuur is cruciaal om auto's effectief en efficiënt te onderhouden en te repareren. Maar wat kan die apparatuur precies? Een opsomming van de capaciteiten van de apparatuur van zeven merken.
Diagnose is net zo bij auto-onderhoud gaan horen als olieservice. het verdient daarom realistische tarieven..
Elke autotechnicus die diagnose stelt, weet: meten is weten. Maar welke tools gebruiken we daarvoor? Het AMT garageforum geeft antwoord.
Een auto waarop iedereen zijn tanden heeft stukgebeten. Eindeloos veel uren én onderdelen zijn al in die hardnekkige storing gaan zitten en dan... Dan los jij de puzzel stap voor stap op. De diagnosedroom van iedere autotechnicus! Hoe maak je die waar? We vroegen het aan twintig diagnosespecialisten. Hoe stellen zij diagnose?
Van de twintig diagnosetechnici die AMT ondervroeg hebben er elf een Autel-tester in hun toolbox. Waarom Autel? We vragen het aan Autel-trainer Tom Weeber.
Auto's met reguliere aandrijflijnen staan centraal in bijna 99% van alle onderwerpen op het AMT Garageforum. In ongeveer de helft van de gevallen is de motor het onderwerp van het topic, hierbij spelen nieuwe technieken een belangrijke rol. Nieuwe technieken die de emissies en het verbruik moeten terugdringen, welteverstaan.
Wie niet beter weet, zou denken dat het in de moderne werkplaats vooral om EV en hybride draait. Maar hoe zit het in de praktijk? Dat leert het AMT Garageforum. En: welke storingen zien de forumleden voorbij komen?
Diagnoseapparatuur is al jaren onmisbaar in de werkplaats. Wat je ermee kunt en welke merken je ermee kunt bedienen, is in hoge mate afhankelijk van de software in het apparaat. Dat is waar de Bosch KTS diagnosetesters in uitblinken, zo leren we bij een bezoek aan het Bosch opleidingscentrum in Brussel.