Onderstaande video werd op 9 maart live uitgezonden tijdens AMT Live Online 2021.
ECS Electronics
Jifeline bracht een uniek apparaat op de markt waarmee diagnosetechnici auto's op afstand kunnen benaderen. Dealer- en garagebedrijven worden ontzorgd bij het programmeren en coderen van voertuigelektronica doordat Jifeline het voertuig op afstand overneemt. Hoe dit in zijn werk gaat leer je in deze Kennissessie.
Onderstaande video werd op 9 maart live uitgezonden tijdens AMT Live Online 2021.
ACTronics heeft een hersteldienst voor de 11 kW boordlader van Stellantis geïntroduceerd, die vaak defect raakt bij elektrische modellen van Peugeot, Citroën en Opel.
Hoe leg je als diagnosespecialist aan je klant uit dat een opgeloste storing niet altijd het einde van alle problemen betekent? Het alfabet helpt je daarbij, leert AMT-columnist en diagnosespecialist Asim Saglam ons.
Hoezo deel 2? Dat zit zo. In 1954 demonstreerde Saarloos in AMT de mogelijkheden van de Clayton-chassisdynamometer. De auto stond op rollen, en de autotechnicus achter het stuur bediende pedalen, versnellingspook en een bedieningskastje. Daarmee kon hij snelheidsproeven uitvoeren terwijl de auto in de werkplaats bleef. We schreven er vorig jaar over in Techniek van Toen "Proefrijden", concludeerde Saarloos in 1954, "was zowel vóór als na de reparatie overbodig geworden." In 1985 ging AMT op herhaling...
ACtronics lanceert een nieuwe revisie-oplossing voor de TCU van de DSG DQ381 - een bekende boosdoener bij schokkerig rijgedrag en plotselinge noodloop. Dankzij deze oplossing kunnen autotechnici voertuigen van de Volkswagen Groep met de zeventraps automaat weer snel en duurzaam op weg helpen.
DiagnosES introduceert de Ditex Current Monitor Pro: een compacte en nauwkeurige lekstroomtester. Het instrument helpt autotechnici bij het opsporen van parasitaire stroomafname in voertuigen en maakt langdurige metingen eenvoudiger en betrouwbaarder.
ACtronics heeft zijn aanbod opnieuw uitgebreid met diverse elektronische auto-onderdelen.
Bij een Mercedes-Benz C 300 e treden foutcodes op na een reparatie aan het stuurhuis. Wat is de oorzaak en hoe verhelp je het?
Diagnose stellen omschrijven we wel eens als een puzzel. Hartstikke leuk, maar om er wat aan over te houden, is het zaak efficiënt te werken. In zijn column beschrijft specialist Iwan Kennis de vier regels waaraan hij zich altijd houdt.
Een Audi Q7 e-tron quattro van bouwjaar 2016 met een 3.0 TDI-dieselmotor (CVZA) en 113.000 km op de teller heeft een aandrijfstoring tijdens remmen. Autodiagnose.eu is niet de eerste die aan dit probleem werkt maar gelukkig wel de laatste. Het kostte wel bloed zweet en tranen. Drama in negen akten.
Carly lanceert Carly Enterprise: een diagnoseplatform dat autobedrijven moet helpen sneller storingen op te sporen, onderhoud te plannen en batterijstatus van EV's te controleren.
Een BMW 4 Coupé zonder trekkracht: dat is alsof je een topsprinter op de startlijn ziet staan met zijn veters aan elkaar geknoopt. Allesbehalve een fijne situatie natuurlijk. De BMW schoot bovendien continu in de noodloop en leverde nauwelijks vermogen. Weliswaar een duidelijke indicatie dat er iets goed mis is. Wat denk jij? Is dit een 'turboprobleem' of is er meer aan de hand?
Met de overname van Autotecnic breidt TecAlliance zijn aanbod in diagnose- en reparatiegegevens verder uit. De Spaanse specialist staat bekend om AI-tools en praktische ondersteuning voor werkplaatsen.