Dit zijn de Bedrijfs- en Autotechnicus van de Toekomst 2021. Kijk de spannende strijd hier terug!

Dit zijn de Bedrijfs- en Autotechnicus van de Toekomst 2021. Kijk de spannende strijd hier terug!
Hele blije gezichten bij Melvin van der Vegt (r) en Berry van de Sande. Deze leerling-technici mogen zich na een maandenlange strijd 'Bedrijfs- en Autotechnicus van de Toekomst' noemen!

"Live in 3,2,1… Welkom bij de grote finale van AMT's Bedrijfs- en Autotechnicus van de Toekomst'!" De spanning is van de gezichten van de finalisten af te lezen. Niet gek, want de titel staat op het spel en ligt voor het grijpen. Wie hield het hoofd koel tijdens de spannende live finale?

Loek Meyers (Vista College) en Melvin van der Vegt (ROC Tilburg) streden om de titel ‘Autotechnicus van de Toekomst’. Bij de bedrijfswagentechnici ging het gevecht tussen  (klasgenoten!) Thomas Hidding en Berry van de Sande (Summa Automotive).

Praktijkopdracht

Voorafgaand aan de finale hebben alle finalisten een praktijkopdracht aan een laadkabel moeten uitvoeren. Wat de kandidaten niet wisten, is dat de resultaten daarvan heel dichtbij elkaar lagen. In finale kon dus nog van alles gebeuren.

De finale werd gepresenteerd door Annemarie Brüning, bekend van Hart van Nederland. AMT-Redacteur Erwin den Hoed was haar side-kick. De finalisten kregen in de live finale vijf technische vraagstukken voorgeschoteld die zij ter plaatse moesten oplossen. Nog best een uitdaging. De tijd nemen om de vraag goed te lezen, als eerste op de knop drukken... en dan ook nog het goede antwoord geven!

Vanwege corona geen live finale op Auto Prof, maar vanuit de AMT-studio in Doetinchem.

Hulde voor Melvin en Berry

Dat lukte Melvin van de Vegt en Berry van de Sande. Daarmee zijn zij uitgeroepen tot respectievelijk 'Autotechnicus' en 'Bedrijfsautotechnicus van de Toekomst 2021! Gefeliciteerd, mannen! Jullie hebben de titel dubbel en dwars verdiend!

De heren namen niet alleen de titel mee naar huis, maar ook een geweldige prijs. Als winnaar hadden zij de eerste keuze tussen een Picoscope en een gevulde gereedschapskar van een topmerk. Melvin koos voor een Picoscope plus gebruikerstraining, ter beschikking gesteld door AA Equipment Support. Bij Berry wordt binnenkort een prachtige gereedschapswagen van Sonic afgeleverd.

Dat betekent niet dat Loek en Hidde met lege handen staan, in tegendeel. De runners-up zijn rijkelijk beloond met een gevulde gereedschapskar van Snap-on voor Loek. Thomas geeft zijn professionele carrière een boost met de Picoscope en training!

In AMT 3, die verschijnt op 26 maart, vind je een uitgebreid verslag van halve finale en de eindstrijd van 'Bedrijfs- en Autotechnicus van de Toekomst!'

De finale gemist? Hieronder kijk je de hele uitzending terug. Veel kijkplezier!

(Artikel gaat verder onder de video)

Schoolstrijd

In de finale-uitzending streden ook de scholen die het hoogste scoorden in de online kennistest om de scholenprijs. Voor de winnende opleiding Autotechniek en Bedrijfsautotechniek lag een complete set van Picoscope, inclusief gebruikerstraining klaar!

Bij beide competities hadden dezelfde opleidingen zich gekwalificeerd: Summa Automotive uit Helmond, Koning Willem I College uit Den Bosch en ROC Midden Nederland uit Nieuwegein.

ROC Midden Nederland sleepte de titel binnen Beste School Autotechniek. Summa Automotive behaalde 'de dubbel': Zowel de titel Bedrijfsautotechnicus van de Toekomst als Beste School Bedrijfsautotechniek zijn meegenomen naar Helmond!

Foto: ANP

Veilig werken aan elektrische voertuigen in OOMT webinar

OOMT organiseert woensdag 19 juni een webinar over veilig werken aan EV's. Waarom mag je dit niet missen?

Foto: Volvo

Volvo roept elektrische EX30 terug vanwege softwarefout

Volvo roept wereldwijd bijna alle 72.000 elektrische auto's van het model EX30 terug om een mogelijke softwarefout. Door de softwarefout zouden de...

Wat beleef je op Automechanika Frankfurt (10-14 september 2024)?

Dáárom naar Automechanika! En: scoor gratis toegangstickets

Natuurlijk, op Automechanika Frankfurt (10-14 september) zie je de nieuwste ontwikkelingen in de automotive aftermarket, doe je nieuwe ideeën en...

Fiat Doblo op archiefbeeld. - Foto: Fiat

Distributietiming meten: het verschil tussen elektronische en...

De GMTO-helpdesk krijgt een opmerkelijke case. De motor van een Fiat Doblo weigert alle dienst. Foutcodes zijn er niet, en de autotechnicus heeft al...

[webinar] Klaar voor de toekomst? Haal je e-certificaat!

[webinar] Klaar voor de toekomst? Haal je e-certificaat!

Werken aan elektrische voertuigen is niet zonder gevaar. Om dit veilig te kunnen doen was een norm ontwikkeld, waarbij je nu ook een e-certificaat...

Waarom is dit de werkplaats van de toekomst? Koskamp HR- en Opleidingsadviseur Arjan Erkel legt het uit in de video.

Waarom dit de werkplaats van de toekomst is? Bekijk de video!

"Meer dan automaterialen". Om die slogan waar te maken heeft Koskamp een eigen opleidingentak met drie opleidingscentra. Dat in Assen noemt de...

Soms roept een artikel vragen op, zoals het artikel over het databussysteem. Auteur Gino Decoster klom in het toetsenbord en duikt nog dieper in de materie. - Foto: ANP

Lezersvraag: verschillen tussen Non Fault Tolerant en Fault Tolerant...

AMT-lezer Martijn de Bruijn mailde de redactie met een vraag naar aanleiding van het Back to Basics-artikel over het databussyssteem in AMT 4 van...

De APK is de levenslijn van het autobedrijf. Maar hoe sterk en dik is die levenslijn eigenlijk? In euro's!

APK is betrokken bij 38% van de werkplaatsomzet

De APK wordt wel de levenslijn van het autobedrijf genoemd. Logisch, de keuring trekt de automobilist periodiek het autobedrijf in. Maar hoe...