AMT-Denso Livestream: Waarom gaat het mis na het vervangen van de aircocompressor?

Lees meer over
Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief!




De auto is geweldig, dat hoeft geen betoog. Maar de auto is ook een onding. Verkeerslachtoffers, milieuvervuiling, parkeeroverlast…

Specialiseren is geen luxe, het is strategie, zegt auto-ondernemer en AMT-columniste Mirjam van der Rijt. In haar autobedrijf doen ze alles met extreem oog voor detail. Zoals detailen, waarvoor een specialist aangenomen is. En dat betaalt zich terug.

AMT ging op bezoek bij Chery Automobile, een van China's grootste autofabrikanten. Een fabrikant die het vizier nadrukkelijk op Europa richt. Wat kun je verwachten?

Meer dan de helft van de BBL'ers verlaat de sector binnen een half jaar na het behalen van hun diploma. Wat kan het autobedrijf doen om dit hoge verloop te voorkomen?

Een gesprek in een taxi zette AMT-adjunct hoofdredacteur Erwin den Hoed aan het denken. Uitstel van het verbod op elektrische auto's, is dat noodzaak of overbodig?

De iconische vijfcilinder turbomotor van Audi viert in 2026 zijn 50-jarig jubileum. Wat maakt deze krachtbron zo bijzonder?

De nieuwe elektrische Mercedes-Benz CLA imponeert met een WLTP-actieradius van 743 km. Dat is mede te danken aan een door het gebruik van aluminium aanzienlijk verlaagde gewicht. Het lichtmetaal wordt geproduceerd bij Hydro in Noorwegen. AMT mocht er een kijkje nemen.

Autopoetser of detailer, het is nogal een verschil. De autopoetser maakt een auto perfect schoon, van buiten en van binnen. De detailer streeft naar nieuwstaat. Hoe werkt dat in de praktijk?

Op het AMT-garageforum zien we steeds vaker vragen over defecte aircocompressoren. Zo'n compressor wordt vervangen, daarna zou de airco weer goed moeten werken. Maar dat blijkt niet altijd zo te zijn. We vroegen een aantal leveranciers om hun ervaringen en adviezen.

Auto's krijgen steeds meer autonome functies. Op den duur moeten ze helemaal autonoom kunnen rijden. Dat moet natuurlijk veilig gebeuren en dat betekent dat er regelgeving moet komen, zowel voor de toepassingen als voor het testen en het gebruik van alle systemen. Pieter van der Stoep en Florentine te Lindert van de RDW leggen tijdens een AMT-ATC Livestream uit wat daarbij komt kijken.

Op 29 november verzorgden AMT en ATC samen een livestream, in samenwerking met de RDW. Het onderwerp: autonoom rijden, en wat daarbij komt kijken. Florentine te Lindert (Process Manager Automated & Connected Driving) en Pieter van der Stoep (Senior accountmanager applied innovation en senior adviseur) van de RDW zijn zeer goed op de hoogte van de regelgeving omtrent het autonoom rijden. De uitzending is nu beschikbaar voor terugkijken.

Ger van Laere is autotechnicus, technisch specialist en… ongevallenanalist. In zijn ruim twintig jaar lange carrière heeft hij zijn technische kennis ingezet om oorzaken van de meest uiteenlopende ongevallen te achterhalen. Waarom doet hij dat? En, belangrijker, met welke technieken werkt hij? Dat laat hij je zien, met een vat vol praktische voorbeelden.
GesponsordHet tekort aan personeel in de mobiliteitsbranche is een direct gevolg van de bevolkingssamenstelling. Het aantal ouderen neemt namelijk toe, terwijl het aantal jongeren afneemt. Op dit moment kunnen in een bedrijf mensen van maar liefst vier verschillende generaties werken, die ieder hun eigen specifieke kenmerken hebben. Voor een werkgever is het dus belangrijk om hun bedrijf en cultuur aan te passen aan deze veranderingen op de arbeidsmarkt. Ofwel: hoe laat je deze generaties zo optimaal mogelijk samenwerken?

Batterij-elektrische auto's zijn allang geen zeldzaamheid meer. Waterstofauto's en waterstofelektrische auto's zijn dat nog wel. Volgens Steffen Elgersma kan dat best eens veranderen.

Ondanks de afzegging van Ten Kate Yamaha Racing zenden we op 18 januari a.s. toch een livestream uit. Dit dankzij Michiel van Koeverden van Apollo Vredestein. Na het bijwonen van deze uitzending weet je alles over het nieuwe bandenlabel en heb je meer kennis over het ontwikkelingsproces van banden.

Donderdag 7 en vrijdag 8 oktober was het eindelijk zover. De eerste editie van AMT Diagnose Challenge, powered by GMTO. Op beide dagen namen bijna veertig autotechnici deel om in acht workshops de diagnosekennis te verruimen. Een terugblik in foto's op twee geslaagde en lange dagen!
