Wat doen we goed en wat kan beter? Drie vragen aan Daan Pluym

Wat doen we goed en wat kan beter? Drie vragen aan Daan Pluym
Vader Pluym aan het werk onder toeziend oog van zijn twee zoons.

Wat doen we goed en wat kan beter? Frank, Daan en Stijn Pluym en hun team ontdekten het tijdens de OOMT-workshop 'Automotive Got Talent'.

Daan Pluym is 23 jaar en werkt in het bedrijf van zijn vader, Autobedrijf Frank Pluym. Daan volgde de opleiding IVA in Driebergen.

Drie vragen aan Daan Pluym:

Hoe kwamen jullie terecht bij de workshops van OOMT?

“We zitten middenin een verbouwing en een bedrijfsovernametraject. Mijn vader gaat het autobedrijf de komende jaren overdragen aan mij en mijn broer. Er gaat het nodige veranderen voor ons en voor onze medewerkers. Een workshop is een ontspannen manier om daar met elkaar over te praten.”

Waarom hebben jullie gekozen voor ‘Automotive Got Talent’?

We mogen soms best wat strakker zijn”

“We zijn geen doorsnee bedrijf, dus we wilden geen doorsnee workshop. ‘Automotive Got Talent’ gaat over herkenbare werksituaties. Er zit veel humor in. We hebben op een losse manier over serieuze onderwerpen gepraat. Onze bedrijfscultuur is best informeel. Dat past bij ons."

"Tijdens de workshop gaf ons team aan dat ze dat die vrijheid heel erg waarderen, maar dat we soms best wat strenger en strakker mogen zijn.”

Kan je daar een voorbeeld van geven?

“Voor de workshop deden we weinig aan werkoverleggen en functioneringsgesprekken. Daar kwamen we niet aan toe. Omdat alles goed gaat, dachten we: dat is niet nodig. Het team gaf aan dat ze daar toch behoefte aan hebben."

"Daarom zijn we begonnen met het opzetten van een gesprekkencyclus. Dat geeft ook meer structuur aan de bedrijfsvoering. Voor ons was dat een leermoment. Zelfs als het goed gaat, kan het altijd beter.”

Het enthousiaste team van Autobedrijf Frank Pluym.

Gesprekscyclus

Ook een gesprekscylcus opzetten? OOMT kan je hierbij ondersteunen. Ga naar www.oomt.nl of bel de OOMT Servicedesk via 0800-0155 voor meer informatie.

.
Dit is een partnerartikel van OOMT - bekijk hier ook hun partnerdossier.

Foto: Shutterstock

Schadeherstelmarkt in 2030: complexe en meer gestuurde schade vraagt...

Hoe staat de schadeherstelmarkt ervoor in 2030? Het antwoord op die vraag was het belangrijkste ingrediënt van Bovags eerste schadeherstelcongres....

Foto: Shutterstock

RDW pakt illegale online APK aan

De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een...

Afbeelding: RDW

Kentekenbewijs verandert, conformiteitsbewijs bedrijfsauto's verdwijnt

Het kentekenbewijs verandert vanaf half juni 2024. De afgifte van conformiteitsbewijzen voor lichte bedrijfsauto's wordt na de invoering ervan...

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.