Auto Prof - AMT Live 2020: Zó maak je een digitale showroom

Auto Prof - AMT Live 2020: Zó maak je een digitale showroom
Een klant de mogelijkheid geven zijn droomauto alvast te reserveren? Dat kan!

Oriëntatie voor een gebruikte óf nieuwe auto begint veelal online, en daar moet je dus jouw toekomstige klant al zien te verleiden. Het online bezoek aan je website en occasionoverzicht gaat tenslotte 24/7 door. Daarnaast weet je vaak niet wie, wanneer en hoe vaak hij of zij online op bezoek is geweest. Terwijl kennis hiervan hele mooie kansen biedt. Hoe pak je dat aan? En welke tools zijn daarvoor beschikbaar?

Rob Henneveld is business developer bij Carflow Nederland en heeft een enorme ervaring opgedaan in de digitalisering van de mobiliteitsbranche. Henneveld: "In mijn kennissessie vertel ik je waarom en op welke eenvoudige wijze je jouw autobedrijf verder kan brengen in de toenemende digitalisering."

De belangrijkste missie van Carflow is vooral de onlinepresentatie van de voorraad nieuw of gebruikte voertuigen als een moderne online webshop beleving aan te bieden. Met minimaal 19 verschillende digitale touchpoints zoekt de consument, jouw potentiële klant, contact met jouw autobedrijf. Van social media tot websitebezoek of via derden zoals Marktplaats. Hoe verleidt je die klant tot fysiek contact?

Henneveld: "Met ons Eco-platform zet je de klant centraal. Je laat hem simpel zoeken, een offerte aanvragen, proefrit of zelfs een inruilvoorstel tonen. Ook kan de klant een auto alvast reserveren. Gecombineerd met inzet van slimme plug-ins op de website, of zelfs een nieuwe website, verkrijg je als autobedrijf dezelfde status als die van de gerenommeerde online winkels waar de huidige consument al gewend is regelmatig aankopen te doen én verleid te worden."

Tijdens deze kennissessie laat Rob Henneveld je op een praktische manier ervaren hoe en op welke wijze je met een gedigitaliseerd autobedrijf een voorsprong neemt op concurrenten.

Rob Henneveld, Carflow Nederland

Opgegroeid met een grote voorliefde voor auto’s en techniek was Rob Henneveld buiten schooltijd al op jonge leeftijd te vinden in de autobedrijven van zijn geboortestad Delft. Na de studietijd en acht jaar verblijf in het buitenland, was Rob werkzaam als fleetowner van een transportbedrijf en gedurende bijna negen jaar in de leasesector in verschillende functies. Deze beginperiode, samen met de opgedane kennis en ontwikkelde visie ontwikkeld gedurende de afgelopen 19 jaar als onafhankelijk internationaal business consultant, hebben bijgedragen tot een inzicht waarnaar de automotive sector zich evolueert.

In de huidige rol van business development manager voor Carflow Nederland komen deze inzichten in het huidige digitale tijdperk goed van pas!


Meer Kennissessies?

Van 11 t/m 13 februari vindt de 2020-editie in Gorinchem plaats. Drie dagen lang automotive vakmanschap met standhouders, innovaties, demo's en natuurlijk een vol programma kennissessies. Daar ben je bij toch?

Registreer je gratis als gast van AMT via autoprof-amtlive.nl/tickets met registratiecode 2501.