Defecte auto-onderdelen over? Bij ACtronics zijn ze geld waard

Defecte auto-onderdelen over? Bij ACtronics zijn ze geld waard

Het inkopen van defecte onderdelen is niets nieuws bij ACtronics, maar de komende periode willen de revisiespecialisten uit Almelo dit toch nog eens extra onder de aandacht brengen. Op donderdag 13 april 2023 is het namelijk weer Global Reman Day, een jaarlijks terugkerende dag waarop er wereldwijd extra aandacht wordt gevraagd voor het thema 'revisie'.

De maanden maart én april staan bij ACtronics volledig in het teken van deze bijzondere dag. En natuurlijk sluit het inleveren van defecte onderdelen uitstekend aan bij dit thema.

Global Reman Day

Global Reman Day is in het leven geroepen door de internationale organisatie Remanufacturing Industries Counsil. De Remanufacturing Industries Counsil vertegenwoordigt alle bedrijven binnen de revisiebranche en heeft als doel om revisie internationaal goed onder de aandacht te brengen. Met het oog op milieu en het tekort aan grondstoffen is revisie namelijk een ideaal alternatief voor het fabriceren van nieuwe onderdelen. Tijdens de Global Reman Day wordt er extra aandacht gevestigd op deze voordelen.

Doe ook mee aan de circulaire economie

Het is natuurlijk prachtig dat er bedrijven zijn die nadenken over het milieu en daarmee een succesvolle business kunnen opbouwen, maar het is heel eenvoudig om ook zelf je steentje bij te dragen: Lever je oude onderdelen in zodat deze hergebruikt kunnen worden. In de supermarkt is het inleveren van flessen, batterijen en spaarlampen inmiddels heel normaal geworden. En ook in de autobranche zijn er genoeg mooie voorbeelden, denk bijvoorbeeld aan afvoeren van oud ijzer, banden en afgewerkte olie. Het apart inleveren van defecte elektronische auto-onderdelen gebeurt echter nog niet op grote schaal. Vaak belanden deze onderdelen bij het oud ijzer of in de afvalbak en dat is zonde.

ACtronics is enkele jaren ambassadeur geweest van de Remanufacturing Industries Counsil en daarmee ook de Global Reman Day”

ACtronics ziet graag dat dit in de nabije toekomst gaat veranderen. Daarom probeert het revisiebedrijf haar klanten zoveel mogelijk aan te sporen om die elektronische auto-onderdelen aan te bieden. Dit helpt niet alleen het milieu, maar levert in veel gevallen ook nog wat op. Ja inderdaad: een defect elektronisch auto-onderdeel is geld waard.

Ontvang nu een aanbod voor jouw onderdeel

Om het inleveren van onderdelen zo eenvoudig mogelijk te maken, heeft ACtronics een speciale webpagina aangemaakt: www.actronics.nl/reman Hier kun je jouw gegevens invullen en een foto van het onderdeel uploaden. De productspecialisten van het bedrijf komen dan zo spoedig mogelijk bij je terug met een prijsvoorstel. Dit geldt overigens ook voor nieuwe technologie en EV-onderdelen. Naast ABS-modules, is er ook vraag naar ADAS-systemen, AC/DC-converters en onboard chargers. Tip: Ook na de actieperiode blijft de webpagina actief.

Dit artikel is gesponsord door ACtronics.

Foto: Bosch

Diagnose aan Tesla nu ook mogelijk met Bosch ESI[tronic]...

Bosch heeft zijn ESI[tronic] Evolution-diagnosesoftware uitgebreid met nieuwe functies om werkplaatsen te ondersteunen bij het diagnosticeren,...

Zero Emission | Ecomobiel toont duurzame vernieuwing in mobiliteit

Zero Emission | Ecomobiel toont duurzame vernieuwing in mobiliteit

Energietekorten, prijsstijgingen en leveringsonzekerheid. Woningnood en de stikstofcrisis. Hardnekkige maatschappelijke vraagstukken die van invloed...

PartsPoint heeft – naast een groot aantal automaterialenzaken – ook een viertal techniekcentra. Wat kunnen die betekenen voor het autobedrijf? - Foto's: Peter Aansorgh

PartsPoint Techniek: 'Foutcodes worden te vaak genegeerd'

Elk garagebedrijf loopt af en toe tegen problemen aan. Onvindbare storingen of reparaties waarvoor de kennis, kunde of gereedschap ontbreekt....

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Een garagist vraagt Turbo's Hoet om raad. Hij heeft de turbo van een Peugeot 308 1.6THP uit 2012 vervangen, maar de auto heeft nog steeds geen...

De volautomatische Gear Tronic III van LIQUI MOLY is een ideale klantenbinder. Je voorkomt er typische automaatklachten mee en lost er problemen mee op.

Gear Tronic III lost olieproblemen op

Bij een standaard ATF-verversing blijft zowat de helft van de ATF achter in de koppelomvormer, oliekoeler en -leidingen. Daardoor veroorzaakt het...

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

Om studenten succesvol hun opleiding af te laten ronden is de rol van een leermeester essentieel. Sinds afgelopen jaar richt een BBL-adviseur van...

Bentayga in zijn natuurlijke habitat. Lukt het GMTO om een chronisch zieke soortgenoot weer gezond te krijgen?

GMTO storingsdiagnose in de praktijk: Bentley brengt berijder aan...

Een Bentley Bentayga met 4.0 V8-diesel uit 2017 wordt bij GMTO aangemeld. De auto houdt in bij deellast en maakt dan rare geluiden. Wat is er aan de...

Annemiek van de Heg: "Laten we niet vergeten dat de meerderheid van de auto's nog steeds een verbrandingsmotor heeft."

Dankzij TECH360 krijgt Robert Visser een gratis training

Robert Visser is derde geworden in de AMT Kennistest. Hij mag van TECH360 een Pro-training volgen. Maar welke?