ABS-module sneller en nauwkeuriger getest bij ACtronics
Met de Hydrotonic 2 testopstelling kan ACtronics alle functionaliteiten van een hydraulisch blok van een ABS-module ontluchten en functioneel testen.
Met de Hydrotonic 2 testopstelling kan ACtronics alle functionaliteiten van een hydraulisch blok van een ABS-module ontluchten en functioneel testen.
De automotive industrie maakt enorme vooruitgang op het gebied van elektrische voertuigen en geavanceerde technologieën, waaronder volledig elektrisch remmen. Deze innovatie kan de rijveiligheid en prestaties naar nieuwe hoogten tillen. Volledig elektrisch remmen verschillen van traditioneel hydraulisch remmen, omdat er gebruik wordt gemaakt van elektrische actuatoren in plaats van een hydraulisch systeem. Dit biedt verschillende voordelen ten opzichte van traditionele remmen.
Het inkopen van defecte onderdelen is niets nieuws bij ACtronics, maar de komende periode willen de revisiespecialisten uit Almelo dit toch nog eens extra onder de aandacht brengen. Op donderdag 13 april 2023 is het namelijk weer Global Reman Day, een jaarlijks terugkerende dag waarop er wereldwijd extra aandacht wordt gevraagd voor het thema 'revisie'.
De complexiteit van elektronica in voertuigen groeit exponentieel en dat maakt het werk van de diagnosespecialist er natuurlijk niet makkelijker op. Je kunt nu eenmaal niet elk detail van elk geavanceerd onboard netwerk uit je hoofd weten. Logischerwijs zie je daarom continu nieuwe communities ontstaan waarin men samen de krachten bundelt. En dat is precies de gedachte waarmee ACTRONICS een aantal jaren geleden besloot om het Service Point programma op te starten: krachten bundelen. En dat programma is inmiddels een groot succes.
Na de succesvolle lancering van de revisielijnen voor ABS-systemen en instrumentenclusters, is er nu een TCU aan de beurt: de DSG7. Dit is inmiddels al de derde revisielijn die bij ACTRONICS in gebruik wordt genomen. De nieuwe manier van reviseren voldoet overtuigend aan alle verwachtingen en daarom wordt deze kwaliteitsfilosofie met vertrouwen voortgezet.
Kleinere motoren met turbocompressoren zijn inmiddels gemeengoed geworden. Door de steeds strengere milieueisen zoeken fabrikanten namelijk naar slimme oplossingen. En de turbocompressor is nu eenmaal een ideaal middel om extra vermogen beschikbaar te hebben als dat even nodig is. Echter, een conventionele turbocompressor heeft ook zo zijn nadelen. Verreweg de meeste moderne motoren maken daarom gebruik van turbo's met een variabele geometrie: de VGT.
Sinds ESP in 1995 zijn intrede deed, is de ESP-sensor eigenlijk niet meer weg te denken. De computer van het ESP-systeem heeft immers actuele waarden nodig die vertellen welke beweging het voertuig precies maakt. Jarenlang waren deze sensoren vrij eenvoudig terug te vinden: ergens centraal op de bodem van het chassis, vaak onder de bestuurders- en/of bijrijdersstoel. Echter, in steeds meer moderne voertuigen lijkt de sensor ineens spoorloos verdwenen. Waar is die ESP-sensor toch gebleven?
Donderdag 7 en vrijdag 8 oktober was het eindelijk zover. De eerste editie van AMT Diagnose Challenge, powered by GMTO. Op beide dagen namen bijna veertig autotechnici deel om in acht workshops de diagnosekennis te verruimen. Een terugblik in foto's op twee geslaagde en lange dagen!
Autobedrijf Tjeerdsma is winnaar van de ACtronics Service Point Award 2021. Het autobedrijf uit Nieuw-Weerdinge won de kennistest en publieksronde.
Het zit er op. De eerste ronde van 'Bedrijfs- & Autotechnicus van de Toekomst, de online kennistest, is gesloten. Meer dan 1200 studenten Bedrijfs- en Autotechniek hebben zich gebogen over tien uitdagende technische vragen. Wie haalde een topscore en gaat door naar de halve finale en welke scholen mogen strijden voor de scholenprijs?