Nieuwe Premium-status voor topgarages in ACTRONICS-netwerk
ACTRONICS voegt Premium- en Premium Plus-niveaus toe aan het Service Point-programma, dat garages ondersteunt bij het promoten van revisie van auto-elektronica.
ACTRONICS voegt Premium- en Premium Plus-niveaus toe aan het Service Point-programma, dat garages ondersteunt bij het promoten van revisie van auto-elektronica.
Hoewel antiblokkeersystemen niet als bijzonder storingsgevoelig gelden, ondergaan bij ACtronics in Almelo wekelijks postkarren vol ABS-units een revisie. Met als resultaat een aanzienlijke financiële besparing zonder concessies ten aanzien van de kwaliteit.
"We moeten samenwerken", zegt Auto Haarhuis-aftersalesmanager Barry Hegeman: "Met elkaar en voor elkaar." Dus organiseerde hij een kennisavond voor een groep samenwerkende autobedrijven in de regio Twente. Onderwerpen: HV-batterijreparatie en -balancering. Hoe werkt de OnBoard Charger? En: Revisie van die OBC. AMT was erbij. Verslag in drie delen.
Volgens ACtronics neemt de interesse in gereviseerde auto-onderdelen toe. In 2024 zag het bedrijf een groei van 23% in zoekopdrachten via hun platform.
Met de Hydrotonic 2 testopstelling kan ACtronics alle functionaliteiten van een hydraulisch blok van een ABS-module ontluchten en functioneel testen.
De automotive industrie maakt enorme vooruitgang op het gebied van elektrische voertuigen en geavanceerde technologieën, waaronder volledig elektrisch remmen. Deze innovatie kan de rijveiligheid en prestaties naar nieuwe hoogten tillen. Volledig elektrisch remmen verschillen van traditioneel hydraulisch remmen, omdat er gebruik wordt gemaakt van elektrische actuatoren in plaats van een hydraulisch systeem. Dit biedt verschillende voordelen ten opzichte van traditionele remmen.
Het inkopen van defecte onderdelen is niets nieuws bij ACtronics, maar de komende periode willen de revisiespecialisten uit Almelo dit toch nog eens extra onder de aandacht brengen. Op donderdag 13 april 2023 is het namelijk weer Global Reman Day, een jaarlijks terugkerende dag waarop er wereldwijd extra aandacht wordt gevraagd voor het thema 'revisie'.
De complexiteit van elektronica in voertuigen groeit exponentieel en dat maakt het werk van de diagnosespecialist er natuurlijk niet makkelijker op. Je kunt nu eenmaal niet elk detail van elk geavanceerd onboard netwerk uit je hoofd weten. Logischerwijs zie je daarom continu nieuwe communities ontstaan waarin men samen de krachten bundelt. En dat is precies de gedachte waarmee ACTRONICS een aantal jaren geleden besloot om het Service Point programma op te starten: krachten bundelen. En dat programma is inmiddels een groot succes.
Na de succesvolle lancering van de revisielijnen voor ABS-systemen en instrumentenclusters, is er nu een TCU aan de beurt: de DSG7. Dit is inmiddels al de derde revisielijn die bij ACTRONICS in gebruik wordt genomen. De nieuwe manier van reviseren voldoet overtuigend aan alle verwachtingen en daarom wordt deze kwaliteitsfilosofie met vertrouwen voortgezet.
Kleinere motoren met turbocompressoren zijn inmiddels gemeengoed geworden. Door de steeds strengere milieueisen zoeken fabrikanten namelijk naar slimme oplossingen. En de turbocompressor is nu eenmaal een ideaal middel om extra vermogen beschikbaar te hebben als dat even nodig is. Echter, een conventionele turbocompressor heeft ook zo zijn nadelen. Verreweg de meeste moderne motoren maken daarom gebruik van turbo's met een variabele geometrie: de VGT.