Auto Nol: 'Omdat we elkaar beter kennen, werken we beter samen'

Auto Nol: 'Omdat we elkaar beter kennen, werken we beter samen'

In elke organisatie werken verschillende mensen met verschillende persoonlijkheden. Dat kan weleens botsen, maar als je rekening met elkaars karakter houdt, kan dat ook veel positiefs opleveren. Het team van Vakgarage Auto Nol in Nijkerk ging de uitdaging aan met de DISC-workshop van OOMT.

“Door de workshop is het onderlinge begrip enorm gegroeid. We gaan beter met elkaar om en we werken beter samen”, vertellen eigenaar Arnold Koops en interim-manager Marco den Hartog.

Hoe kwamen jullie in contact met OOMT?

Arnold: “Het bedrijf is de afgelopen jaren hard gegroeid, er zijn collega’s vertrokken en er zijn nieuwe collega’s bij gekomen. Een andere uitdaging is dat ik veel dingen zelf oppak, terwijl ik meer taken zou moeten delegeren. Samen met Marco was ik begonnen om te kijken hoe we anders en beter kunnen werken. Terwijl we in dat proces zaten, stapte Ellen Janssen van OOMT spontaan bij ons binnen. We raakten aan de praat, ik vertelde waarmee we bezig zijn, en dat sloot perfect aan bij wat OOMT doet. Ellen adviseerde ons om de DISCworkshop te doen, dus dat hebben we gedaan.”

Wat houdt de DISC-workshop precies in ?

Marco: “DISC maakt onderscheid tussen vier soorten persoonlijkheden. Elke persoonlijkheid heeft een eigen kleur. Binnen DISC ben ikzelf bijvoorbeeld groen. Ik ben rustig, sta open voor anderen en kan goed luisteren. Andere kleuren zijn rood, geel en blauw. Tijdens de workshop leer je jouw eigen persoonlijkheid en die van collega’s kennen. Dat geeft nieuwe inzichten. Je leert bijvoorbeeld waarom je met de ene collega soepel samenwerkt, terwijl het met de andere collega weleens kan botsen. We zijn ons ook bewuster van de verschillende persoonlijkheden van klanten. Dat helpt om de service te verbeteren.”

Hoe reageerde het team ?

Marco: “We hebben de workshop in-company gedaan. Na werktijd hebben we eerst gezellig met elkaar gegeten. Daarna gaven Ellen Janssen en OOMTloopbaancoach Fred Beumer de workshop. De reacties van het team waren positief. Zelfs collega’s die vooraf kritisch waren, vonden het achteraf leerzaam en leuk. De effecten zijn duidelijk merkbaar in ons dagelijkse werk. Door de workshop houden we meer rekening met elkaar. We communiceren beter en als we het een keer niet met elkaar eens zijn, dan praten we het daarna altijd uit. We voelen ons meer betrokken bij elkaar en dat zorgt voor meer werkplezier.”

Zouden jullie de workshop aanraden aan collega's ?

Arnold:“Ik ben blij verrast door de ondersteuning vanuit OOMT. Ellen en Fred begrijpen hoe een autobedrijf werkt en welke uitdagingen je als werkgever hebt. De DISC-workshop is ons zo goed bevallen dat we zijn gestart met een vervolgtraject over strategisch personeelsbeleid. Het is in deze tijd ontzettend belangrijk om zuinig te zijn op medewerkers. OOMT helpt ons daar mee. Over de DISC-workshop kan ik maar één ding zeggen: als je twijfelt of het wat voor jouw bedrijf is, dan moet je het zeker doen. OOMT helpt je om je bedrijf en je team naar een hoger niveau te brengen.”

Dit artikel is gesponsord door OOMT

OOMT IS ER VOOR JOU EN VOOR JOUW TEAM

Van workshops en loopbaancoaching tot hulp bij strategisch personeelsbeleid. OOMT helpt medewerkers en werkgevers in de mobiliteitsbranche met praktische tips en ondersteuning. Zelf ontdekken wat OOMT voor jou en jouw team kan betekenen? Gaan naar oomt.nl of neem contact op met de OOMT Servicedesk via 0800-0155 of servicedesk@oomt.nl

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.

Foto: Gert te Lintelo

Satink Classic Car Creations combineert restauratie met innovatie

Satink Classic Car Creations in Hengelo (Overijssel) is al dik dertig jaar een begrip in de restauratiewereld. Het bedrijf organiseerde op zaterdag...

De cao Metaal en Techniek is met zo’n 360.000 werknemers in de sector en zo’n 36.000 werkgevers de grootste cao in de marktsector Foto: Shutterstock

UPDATE: FNV stuurt cao-ultimatum naar werkgevers Metaal & Techniek

FNV Metaal heeft een cao-ultimatum gestuurd naar de werkgevers in de Metaal & Techniek sector, waar ook carrosseriebedrijven en...

De EV-koper weet nu tot en met 2030 waar hij aan toe is qua wegenbelasting. - Foto: Shutterstock

Gewichtscorrectie voor EV - wat zegt Bovag over kabinetsvoorstel?

We zagen al dat het voorstel van het demissionaire Kabinet voor een gewichtscorrectie in de motorrijtuigenbelasting voor EV's tot en met 2030 wordt...