Gesponsord

ACTRONICS Service Point programma blijkt groot succes (door kennis te delen)

ACTRONICS Service Point programma blijkt groot succes (door kennis te delen)
Diagnosespecialist Iwan: “Het proces van ACtronics bevalt mij gewoon super, maar daarnaast vind ik de eerlijkheid en het meedenkend vermogen ook prettig werken."

De complexiteit van elektronica in voertuigen groeit exponentieel en dat maakt het werk van de diagnosespecialist er natuurlijk niet makkelijker op. Je kunt nu eenmaal niet elk detail van elk geavanceerd onboard netwerk uit je hoofd weten. Logischerwijs zie je daarom continu nieuwe communities ontstaan waarin men samen de krachten bundelt. En dat is precies de gedachte waarmee ACTRONICS een aantal jaren geleden besloot om het Service Point programma op te starten: krachten bundelen. En dat programma is inmiddels een groot succes.

Vanaf dag één staat het onderwerp 'kennis' centraal bij ACTRONICS. Hun expertise is niet zomaar aan te leren en bovendien houden autofabrikanten hun data graag geheim. Naast de nodige reverse engineering, hebben ze dan ook veel gehad aan informatie uit de praktijk. Informatie vanuit hun eigen klanten dus. Ook dit jaar hebben ze weer de nodige tips mogen ontvangen. 

Aan de andere kant maken hun klanten ook veel gebruik van hun expertise: “We hebben tijdens onze garagebezoeken vernomen dat onze catalogus veelal gebruikt wordt als naslagwerk voor de veelvoorkomende foutcodes en klachten. Daarnaast hebben we ook inbouwinstructies ontwikkeld en bieden we telefonische ondersteuning. Kennis delen zit dus diep in de processen van ACTRONICS geworteld.”

Mooi voorbeeld: autobedrijf Wout Bouman

Dat deze wisselwerking met de klanten als erg positief wordt ervaren, blijkt wel uit de reacties die ze van hun klanten ontvangen. Een mooi voorbeeld is de relatie met autobedrijf Wout Bouman, waarmee ze al vele jaren samenwerken. 

Diagnosespecialist Iwan: “Ik werk al jarenlang samen met ACTRONICS. Het proces van ACTRONICS bevalt mij gewoon super, maar daarnaast vind ik de eerlijkheid en het meedenkend vermogen ook prettig werken. Als er een onderdeel is waarvoor geen revisie-oplossing beschikbaar is, dan wordt hier ook eerlijk over gecommuniceerd. Heb ik echter een onderdeel waarvan ik vrijwel zeker weet dat ie defect is, maar zit hij nog niet in het revisie-assortiment bij ACTRONICS, dan wordt er toch altijd gezocht naar een oplossing. Misschien dat het probleem middels revisie toch te verhelpen is. Zo werken we hier in ons bedrijf ook! ACTRONICS is door de jaren uitgegroeid tot één van mijn sparringpartners waarbij we op hetzelfde niveau met elkaar kunnen communiceren.”

De volgende stap

Het intensiveren van deze samenwerking met klanten was dan ook een logische vervolgstap. “Met het ACTRONICS Service Point programma kunnen we onze vaste klanten dan ook nét dat beetje meer bieden. Denk aan technische documentatie, diagnosewijzers, persoonlijk bezoek, extra reclame voor autobedrijven (in de vorm van een Service Point zoekfunctie op onze website voor particulieren), een prachtige tourrally en een jaarlijks terugkerende Service Point Award. En aangezien het Service Point programma continu wordt doorontwikkeld, zit er nog veel meer in het vat. Zo wordt er bijvoorbeeld hard gewerkt aan een brand portal. Al met al een mooi pakket aan extra’s dus.”

De klanten in het zonnetje

Het ACTRONICS Service Point programma is dus zeker niet alleen gericht op het delen van kennis: “Het is met name bedoeld om naast onze klanten te staan en hen te bedanken voor hun vertrouwen in ons. Daarom sturen we ook elke maand een taartje naar een vooraf geselecteerde klant. Gewoon om ze eens in het zonnetje te zetten. En na elk garagebezoek plaatsen we een leuk artikel op onze website om zo een beetje reclame te kunnen maken. Het zijn die kleine dingen die erg gewaardeerd worden en die we in de toekomst uiteraard gaan uitbreiden.”

Het resultaat: iedereen wil meedoen

De introductie van het Service Point programma lijkt een groot succes: “We ontvangen enorm veel positieve reacties. De tourrally vond men prachtig, de Service Point Award werd als vermakelijk én nuttig beschouwd en de extra aandacht, in welke vorm dan ook, wordt als prettig ervaren. Het Service Point bordje wordt bij velen dan ook met trots op de gevel gemonteerd. Het lijkt wel alsof iedereen wil meedoen, want ruim 5000 autobedrijven in Nederland en België zitten inmiddels aangesloten bij het Service Point programma. Dat vinden we een heel mooi aantal.”

Ben je al klant bij ACTRONICS en wil je ook graag Service Point worden? Kijk dan nadat je ingelogd bent eens op deze pagina.

Dit artikel is gesponsord door ACTRONICS.

Revisie van een ABS-computer. - Foto: ACtronics

ACtronics ziet stijgende interesse in gereviseerde auto-onderdelen

Volgens ACtronics neemt de interesse in gereviseerde auto-onderdelen toe. In 2024 zag het bedrijf een groei van 23% in zoekopdrachten via hun platform.

OOMT Webinar RI&E: 'in een halve dag is 80% ingevuld'Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord OOMT Webinar RI&E: 'in een halve dag is 80% ingevuld'

Een Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E) is niet alleen verplicht, het is een krachtig hulpmiddel. Het helpt je om risico's in je bedrijf te signaleren en maatregelen te nemen. Toch worstelen veel ondernemers met het invullen ervan. Tijdens het webinar van OOMT en de vakbladen AMT en Tweewieler werd duidelijk: een RI&E levert veel meer op dan je denkt. Het zorgt voor grip, inzicht en een veilige werkomgeving. In het webinar, dat gepresenteerd werd door Annemarie Maeijer-Brüning, werden handvatten, tips en ervaringsverhalen gedeeld.

Het Summa College gebruikt (van links naar rechts) de Launch ELT500 luchtdichtheidstester, de Launch ELB300 celequalizer en de Launch ELP400 HV-oplader/ontlader. Onder de werkbank staat de PicoScope gereed.Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Hoe Summa College EV-specialisten klaarstoomt met AA-Equipment

Elektrificering maakt diagnose en reparatie van auto's steeds complexer, mede door een gebrek aan ervaring. Summa College en AA-Equipment Support trainen daarom hun professionals met innovatieve apparatuur.

OOMT webinar: zo gebruik je de RI&E als investering voor betere arbeidsomstandighedenGesponsord
Gesponsord

Gesponsord OOMT webinar: zo gebruik je de RI&E als investering voor betere...

Een Risico-Inventarisatie en -Evaluatie (RI&E) brengt de risico's op de werkvloer in kaart. Voor werkgevers en medewerkers biedt dit waardevolle inzichten en voordelen. Volgens Mirjam van der Kooij, adviseur arbeidsomstandigheden voor OOMT is een RI&E niet alleen een wettelijke verplichting, maar vooral een investering in betere arbeidsomstandigheden.

Brengt deze meer of minder omzet naar de werkplaats? En hoe zit het met de marge op dat onderhoud? (Bron: ANP)

Vraagt EV méér of mínder onderhoud?

Hoeveel elektrische auto's zijn er in 2035? En hebben die meer of minder onderhoud nodig dan auto's met verbrandingsmotor? Met andere woorden, hoe gaat de werkplaatsomzet zich ontwikkelen? Omdat glazen bollen hier niet helder over zijn, nemen we onze toevlucht tot data. Hoe zien de onderzoekers van Trend RX en WESP de toekomst van de werkplaats?

Sentury Tyres: Premium banden voor een betaalbare prijsGesponsord
Gesponsord

Gesponsord Sentury Tyres: Premium banden voor een betaalbare prijs

Het opkomende bandenmerk Sentury Tyres maakt snel naam met innovatieve premiumbanden tegen een betaalbare prijs.

Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Stock Images Zeeland

Wat verandert er in de APK, hoe kan het (nog) beter? Help mee!

'Zwarte APK' of 'APK op afstand'. AMT schreef er al herhaaldelijk over. Ook de RDW zat niet stil. Vanaf 1 januari ga je dat merken in de nieuwe APK-regels. Hoe? Wat verandert er nog meer? En hoe zou de APK (nog) beter kunnen? We geven de feiten en zijn benieuwd naar jouw mening…

Auto Prof 2025 barst van innovaties, live-demo's en meerGesponsord
Gesponsord

Gesponsord Auto Prof 2025 barst van innovaties, live-demo's en meer

"Bezoek de Garage van de Toekomst!" Dit is de belofte die Auto Prof 2025 uitspreekt als hét onafhankelijke aftersales event voor de autobranche. Of je nu eigenaar, ondernemer, technicus of monteur bent, Auto Prof zorgt ervoor dat je op de hoogte blijft van de ontwikkelingen binnen de automotive-industrie.