ACTRONICS Service Point programma blijkt groot succes (door kennis te delen)

ACTRONICS Service Point programma blijkt groot succes (door kennis te delen)
Diagnosespecialist Iwan: “Het proces van ACtronics bevalt mij gewoon super, maar daarnaast vind ik de eerlijkheid en het meedenkend vermogen ook prettig werken."

De complexiteit van elektronica in voertuigen groeit exponentieel en dat maakt het werk van de diagnosespecialist er natuurlijk niet makkelijker op. Je kunt nu eenmaal niet elk detail van elk geavanceerd onboard netwerk uit je hoofd weten. Logischerwijs zie je daarom continu nieuwe communities ontstaan waarin men samen de krachten bundelt. En dat is precies de gedachte waarmee ACTRONICS een aantal jaren geleden besloot om het Service Point programma op te starten: krachten bundelen. En dat programma is inmiddels een groot succes.

Vanaf dag één staat het onderwerp 'kennis' centraal bij ACTRONICS. Hun expertise is niet zomaar aan te leren en bovendien houden autofabrikanten hun data graag geheim. Naast de nodige reverse engineering, hebben ze dan ook veel gehad aan informatie uit de praktijk. Informatie vanuit hun eigen klanten dus. Ook dit jaar hebben ze weer de nodige tips mogen ontvangen.

Aan de andere kant maken hun klanten ook veel gebruik van hun expertise: “We hebben tijdens onze garagebezoeken vernomen dat onze catalogus veelal gebruikt wordt als naslagwerk voor de veelvoorkomende foutcodes en klachten. Daarnaast hebben we ook inbouwinstructies ontwikkeld en bieden we telefonische ondersteuning. Kennis delen zit dus diep in de processen van ACTRONICS geworteld.”

Mooi voorbeeld: autobedrijf Wout Bouman

Dat deze wisselwerking met de klanten als erg positief wordt ervaren, blijkt wel uit de reacties die ze van hun klanten ontvangen. Een mooi voorbeeld is de relatie met autobedrijf Wout Bouman, waarmee ze al vele jaren samenwerken.

Diagnosespecialist Iwan: “Ik werk al jarenlang samen met ACTRONICS. Het proces van ACTRONICS bevalt mij gewoon super, maar daarnaast vind ik de eerlijkheid en het meedenkend vermogen ook prettig werken. Als er een onderdeel is waarvoor geen revisie-oplossing beschikbaar is, dan wordt hier ook eerlijk over gecommuniceerd. Heb ik echter een onderdeel waarvan ik vrijwel zeker weet dat ie defect is, maar zit hij nog niet in het revisie-assortiment bij ACTRONICS, dan wordt er toch altijd gezocht naar een oplossing. Misschien dat het probleem middels revisie toch te verhelpen is. Zo werken we hier in ons bedrijf ook! ACTRONICS is door de jaren uitgegroeid tot één van mijn sparringpartners waarbij we op hetzelfde niveau met elkaar kunnen communiceren.”

De volgende stap

Het intensiveren van deze samenwerking met klanten was dan ook een logische vervolgstap. “Met het ACTRONICS Service Point programma kunnen we onze vaste klanten dan ook nét dat beetje meer bieden. Denk aan technische documentatie, diagnosewijzers, persoonlijk bezoek, extra reclame voor autobedrijven (in de vorm van een Service Point zoekfunctie op onze website voor particulieren), een prachtige tourrally en een jaarlijks terugkerende Service Point Award. En aangezien het Service Point programma continu wordt doorontwikkeld, zit er nog veel meer in het vat. Zo wordt er bijvoorbeeld hard gewerkt aan een brand portal. Al met al een mooi pakket aan extra’s dus.”

De klanten in het zonnetje

Het ACTRONICS Service Point programma is dus zeker niet alleen gericht op het delen van kennis: “Het is met name bedoeld om naast onze klanten te staan en hen te bedanken voor hun vertrouwen in ons. Daarom sturen we ook elke maand een taartje naar een vooraf geselecteerde klant. Gewoon om ze eens in het zonnetje te zetten. En na elk garagebezoek plaatsen we een leuk artikel op onze website om zo een beetje reclame te kunnen maken. Het zijn die kleine dingen die erg gewaardeerd worden en die we in de toekomst uiteraard gaan uitbreiden.”

Het resultaat: iedereen wil meedoen

De introductie van het Service Point programma lijkt een groot succes: “We ontvangen enorm veel positieve reacties. De tourrally vond men prachtig, de Service Point Award werd als vermakelijk én nuttig beschouwd en de extra aandacht, in welke vorm dan ook, wordt als prettig ervaren. Het Service Point bordje wordt bij velen dan ook met trots op de gevel gemonteerd. Het lijkt wel alsof iedereen wil meedoen, want ruim 5000 autobedrijven in Nederland en België zitten inmiddels aangesloten bij het Service Point programma. Dat vinden we een heel mooi aantal.”

Ben je al klant bij ACTRONICS en wil je ook graag Service Point worden? Kijk dan nadat je ingelogd bent eens op deze pagina.

Dit artikel is gesponsord door ACTRONICS.

Groot feest na de prijsuitreikingen van Skills the Finals in de Brabanthallen in Den Bosch. Foto: Skills Heroes

Skills the Finals - And the winner is...

Onlangs schreven we over Skills Heroes. Tijdens deze vakwedstrijden voor mbo-studenten strijden leerlingen uit heel Nederland om de beste te worden...

Quinty vertelt monter waarom zij zo trots is  op het vak.

Trots op het vak: Quinty de Boer

De 17-jarige Quinty is trots op haar vak. Ze heeft het ontzettend naar haar zin bij Opel-specialist Garage Rentenaar. "Ik ben erg trots op het feit...

Nieuwe koudemiddelen voor airco - waarin moet je investeren?

Nieuwe koudemiddelen voor airco - waarin moet je investeren?

Er komen nieuwe koudemiddelen voor airco aan die investeringen in mensen, gereedschap en equipment vragen. AMT vroeg aircoleveranciers wat dat...

Foto: Diederik van der Laan

'Aircoservice wordt het nieuwe olie verversen'

Aircoservice is nog steeds lastig te verkopen aan de klant. Maar dat gaat veranderen, betoogt Richard Groot.

Aircoservice in de werkplaats. Ook bij problemen met de airco kan het AMT Garageforum uitkomst bieden. – Foto: Shutterstock

Aircoproblemen opgelost op AMT Garageforum

Voor het thema Aircoservice dook redacteur Arnold van Schepen in het AMT Garageforum. Welke cold cases kwamen daar voorbij, en hoe zijn ze opgelost?

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

707 pk Dodge RAM in de werkplaats van HVL USA | VIDEO

In 40 jaar tijd kan er veel veranderen. Hans van Leur richtte in 1983 een onafhankelijk autobedrijf op. Van een universele lokale garage is het...

Bij een Lexus CT200H Hybrid is de tussen de achterwielen gemonteerde NiMH-accu een belangrijke schakel in het aandrijfsysteem. De HV-batterij heeft een lange levensduur, maar dient voor het behoud van de garantiedekking wel regelmatig te worden getest. - Foto's: Gert te Lintelo

HV-batterij testen stap voor stap in beeld gebracht

Hoe test je de HV-batterij van een hybride auto? In deze Stap voor Stap nemen we de procedure voor aan de hand van een Lexus CT200H Hybrid.

Bij het controleren van het aircosysteem moet aan het begin een temperatuurcontrole worden uitgevoerd bij de middelste ventilatieopening. De gemeten temperatuur bij gemiddelde ventilatorsnelheid moet tussen 3 °C en 8 °C liggen. – Foto: Gino Decoster

Diagnose aan het aircosysteem - deze basisprocedure moet je kennen

Het warme seizoen staat (bijna) voor de deur en daarmee ook het aircoseizoen. Veel aircoproblemen steken pas de kop wanneer automobilisten het...