AutoRaggers steunt op NexDrive en CarProf

Veel automobilisten denken dat onderhoud en reparatie aan hybride en elektrische auto’s alleen door merkdealers uitgevoerd kan worden. Niet dus. NexDrive, het servicenetwerk voor experts in elektrische auto’s van alle merken, is het antwoord. Hans Raggers en Jorn de Ruyter van AutoRaggers weten er alles van.
Delen:
Jorn de Ruyter: “Met Klantenvertellen scoort AutoRaggers inmiddels een 9,4.”

“We zijn nu al 47 jaar Mitsubishi-dealer, maar het gevoel dat je hier bij een dorps universeel bedrijf bent, hebben we altijd vast kunnen houden. Ook toen we in 1996 in Heerenveen dit filiaal openden”, zegt Hans Raggers.

Zijn vader Nico is in 1965 in Oldemarkt begonnen met een universeel autobedrijf. In 1975 werd dat bedrijf Mitsubishi-dealer, één van de eerste in Nederland. “Dat dorpse karakter heeft er ook voor gezorgd dat relatief veel mensen die geen Mitsubishi rijden toch hun auto bij ons laten onderhouden.”

‘Wereld zakt onder je voeten weg’

In 2019 ging ‘Oldemarkt’ dicht en werd filiaal Heerenveen de hoofdvestiging. Hans vond het een moeilijk besluit. “Vervolgens brak corona uit en kondigde Mitsubishi aan dat het zich uit Europa zou terugtrekken. Op dat moment heb je het gevoel dat de wereld onder je voeten wegzakt.”

Hans Raggers en zijn rechterhand Jorn de Ruyter gebruikten die periode voor een heroverweging. De toevalligheid wil dat Hans in het hoofdbestuur van de Mitsubishidealervereniging medebestuursleden kent die al met CarProf werkten. “En zij waren uitermate positief.”

Hans Raggers: “Met NexDrive richten we ons op niet-Mitsubishi-rijders.”
Hans Raggers: “Met NexDrive richten we ons op niet-Mitsubishi-rijders.”

De ontspanning van CarProf

AutoRaggers in Heerenveen steunt nu op drie pijlers: Mitsubishi, CarProf en NexDrive. CarProf is de formule voor professionele autobedrijven, die naast (of in plaats van) hun importeur begeleiding en steun van een sterke franchiseformule willen. Daar horen 24 maanden garantie op onderdelen en reparaties bij en 24-uurs Pechhulp die je bij de onderhoudsbeurten kunt aanbieden.

Jorn ervaart het als ultieme klantenbinders. Met Klantenvertellen scoort AutoRaggers inmiddels een 9,4. TECH360 zorgt voor technische ondersteuning en roostert de technici voor hun cursusdagen in. Hans: “Er zit een zekere ontspanning in CarProf. Alliance Automotive was al bezig met NexDrive, dus toen wilden wij het hele pakket.”

Wat voegt NexDrive toe?

NexDrive is het servicenetwerk voor experts in elektrische auto’s van alle merken. De NexDrive-bedrijven hebben toegang tot originele fabrieksdata, gebruiken actuele software, werken volgens de laatste veiligheidsvoorschriften en beschikken over gekwalificeerde en continu bijgeschoolde autotechnici: zodoende blijft de fabrieksgarantie behouden. Maar Hans en Jorn zijn als Mitsubishi-dealer al jaren bekend met hoogvoltsystemen en NEN-cursussen.

Auto Raggers

Wat voegt NexDrive dan nog toe? Hans: “Er komen steeds meer elektrische en hybride auto’s, dus mensen moeten weten dat ze bij ons als specialist terecht kunnen. De Mitsubishi-klanten weten dat al. Met NexDrive richten we ons dus vooral op de niet Mitsubishi-rijders.”

Fantastische jaren

NexDrive maakt het veel logischer voor klanten om bij AutoRaggers een elektrische auto te kopen (die geen Mitsubishi is) en daar ook voor onderhoud te komen. De technische ondersteuning van TECH360 geeft een gerust gevoel. Twee jaar nadat de wereld onder zijn voeten leek weg te zinken, gaat het beter dan Hans ooit had kunnen hopen. Hans: “We hebben fantastische jaren achter de rug. Eén zaak maakt het leven een stuk simpeler, Mitsubishi blijft en brengt weer leuke modellen uit en via het NexDrive-concept kunnen we beter uiting geven aan ons specialisme in hybride en elektrische auto’s. Met beeldvorming en marketing geeft NexDrive mensen een goede reden om bij ons te komen.”

Dit artikel is gesponsord door Alliance Automotive Services