Ben jij nóg beter dan deze (bedrijfs)autotechnici? Doe tot 17 december mee aan de AMT Awards!

Ben jij nóg beter dan deze (bedrijfs)autotechnici? Doe tot 17 december mee aan de AMT Awards!

De online kennistest voor de AMT Awards is verdeeld in vier periodes, met elk hun eigen winnaars. De derde periode is afgerond en je hebt nog maar één week om de winnaars te verslaan!

Ook afgelopen twee weken hebben veel studenten en vakprofessionals de kennistest gemaakt. Maar, zoals we vroeger al leerden, er kan maar één de winnaar zijn. Nu worden de échte winnaars van de drie competities pas bekend tijdens de finale op 8 februari, maar we weten wél wie de periodewinnaars zijn.

Kanshebber 'Autotechnicus van het jaar 2022'

Bij de competitie voor vakprofessionals gooide Arie Kroon, van ArKro Techniek, hoge ogen. Hij beantwoordde alle tien vragen goed in een tijd van 202 seconden. Een keurige score! Of het ook genoeg is om een plaats te bemachtigen in de halve finale, dat weten we op 24 december.

Kanshebbers studentencompetities

Martijn Visser, student autotechniek aan het Hoornbeeck College, beantwoordde acht vragen goed in een snelle 105 seconden. Bij de aanstormende bedrijfsautotechnici gaat Teun Megens er met de hoogste score vandoor. De student aan het Koning Willem I College beantwoordde 9 vragen goed. Hij heeft, gezien de 753 seconden die hij aan de test besteedde, secuur gewerkt. Met resultaat!

Ook kans maken op mooie prijzen?

De periodewinnaars ontvangen allemaal de AMT Lunchtools en een jaar onbeperkt toegang tot alle informatie op AMT.nl. Wil je ook kans maken op deze prijzen, of je plaatsen voor de halve finale? Doe dan nu de test op AMTawards.nl. Meedoen kan tot 17 december, 12.00 uur!

Foto: ANP

Veilig werken aan elektrische voertuigen in OOMT webinar

OOMT organiseert woensdag 19 juni een webinar over veilig werken aan EV's. Waarom mag je dit niet missen?

Foto: Volvo

Volvo roept elektrische EX30 terug vanwege softwarefout

Volvo roept wereldwijd bijna alle 72.000 elektrische auto's van het model EX30 terug om een mogelijke softwarefout. Door de softwarefout zouden de...

Wat beleef je op Automechanika Frankfurt (10-14 september 2024)?

Dáárom naar Automechanika! En: scoor gratis toegangstickets

Natuurlijk, op Automechanika Frankfurt (10-14 september) zie je de nieuwste ontwikkelingen in de automotive aftermarket, doe je nieuwe ideeën en...

Fiat Doblo op archiefbeeld. - Foto: Fiat

Distributietiming meten: het verschil tussen elektronische en...

De GMTO-helpdesk krijgt een opmerkelijke case. De motor van een Fiat Doblo weigert alle dienst. Foutcodes zijn er niet, en de autotechnicus heeft al...

[webinar] Klaar voor de toekomst? Haal je e-certificaat!

[webinar] Klaar voor de toekomst? Haal je e-certificaat!

Werken aan elektrische voertuigen is niet zonder gevaar. Om dit veilig te kunnen doen was een norm ontwikkeld, waarbij je nu ook een e-certificaat...

Waarom is dit de werkplaats van de toekomst? Koskamp HR- en Opleidingsadviseur Arjan Erkel legt het uit in de video.

Waarom dit de werkplaats van de toekomst is? Bekijk de video!

"Meer dan automaterialen". Om die slogan waar te maken heeft Koskamp een eigen opleidingentak met drie opleidingscentra. Dat in Assen noemt de...

Soms roept een artikel vragen op, zoals het artikel over het databussysteem. Auteur Gino Decoster klom in het toetsenbord en duikt nog dieper in de materie. - Foto: ANP

Lezersvraag: verschillen tussen Non Fault Tolerant en Fault Tolerant...

AMT-lezer Martijn de Bruijn mailde de redactie met een vraag naar aanleiding van het Back to Basics-artikel over het databussyssteem in AMT 4 van...

De APK is de levenslijn van het autobedrijf. Maar hoe sterk en dik is die levenslijn eigenlijk? In euro's!

APK is betrokken bij 38% van de werkplaatsomzet

De APK wordt wel de levenslijn van het autobedrijf genoemd. Logisch, de keuring trekt de automobilist periodiek het autobedrijf in. Maar hoe...