Valvoline biedt intelligente smeermiddelen voor hybride

Valvoline biedt intelligente smeermiddelen voor hybride

Valvoline introduceert een nieuwe reeks intelligente smeermiddelen die specifiek bedoeld zijn voor de uitdagende bedrijfstoestanden waaraan hybride voertuigen worden blootgesteld.

De nieuwe lijn intelligente smeermiddelen is ontwikkeld op basis van de resultaten van een uitgebreid researchprogramma dat is uitgevoerd door het team research and development van Valvoline.

Olie opnieuw uitvinden

“Onze eerste doorbraak op het gebied van motorolie was de introductie ervan en sinds de eerste olie voor auto's met hoge kilometerstanden en 's werelds eerste halfsyntheet zijn we voortdurend bezig geweest olie opnieuw uit te vinden,” zegt Roger England, vice-president en hoofd research and development bij Valvoline. “Onze nieuwe intelligente vloeistoftechnologie zorgt ervoor dat eigenaren van hybride voertuigen profiteren van uitstekende prestaties en bescherming met een laag brandstofverbruik en een geringe CO2-uitstoot.”

De voorspelling is dat de markt voor elektrische en hybride voertuigen de komende jaren wereldwijd zal groeien, omdat autofabrikanten en overheden zich richten op het verlagen van het brandstofverbruik en consumenten op zoek zijn naar efficiëntere oplossingen die hun impact op het milieu verkleinen. J.P. Morgan voorspelt dat tegen 2025 elektrische en hybride voertuigen ongeveer 30 procent van alle voertuigverkopen zullen uitmaken.

Eisen nemen toe

De unieke intelligente productoplossingen voor hybride voertuigen van Valvoline omvatten zowel motoroliën als transmissievloeistoffen om aan deze toename van het aantal hybride voertuigen op de markt tegemoet te kunnen komen.

'Start-stop-technologieën stellen motoren zwaar op de proef'”

“Naarmate de elektrificatie bij nieuwe voertuigen toeneemt, zullen als gevolg hiervan automatisch de eisen aan hybride aandrijflijnen toenemen,” zegt England. “Start-stop-technologieën bijvoorbeeld stellen motoren zwaar op de proef, omdat ze kunnen verhinderen dat motoroliën hun optimale bedrijfstemperatuur bereiken. In deze situaties worden de motoren niet warm genoeg om ervoor te zorgen dat het condenswater in de olie kan verdampen. Dit kan leiden tot meer sludgevorming en tot meer wrijving en koolstofafzettingen.”

Intelligente vloeistoffen

Om dat probleem aan te pakken, heeft het bedrijf deze nieuwe reeks intelligente vloeistoffen met speciale additieven ontwikkeld die zorgen voor een optimale smering en bescherming bij frequente start-stop-cycli, waardoor de prestaties en het rendement van voertuigen op de lange termijn worden gegarandeerd.

“In de transmissie, waarin zich diverse elektrische componenten bevinden, waaronder in sommige gevallen de motor, moeten we ervoor zorgen dat het smeermiddel compatibel is met alle nieuwe materialen die worden toegepast, inclusief deze elektrische componenten. Bovendien moet het smeermiddel gedurende zijn levensduur ook een uitstekende bescherming bieden tegen slijtage en dient het bestand te zijn tegen de hitte die door de elektromotor wordt gegenereerd,” aldus England. “Onze hybride transmissiereeks is speciaal samengesteld om aan deze toekomstige behoeften te voldoen.”

Resultaten

Laboratoriumtests laten uitstekende resultaten zien op het gebied van oxidatie, corrosiebescherming, watertolerantie en bescherming tegen slijtage met dubbelcijferige prestatieverbeteringen. Niet alleen in vergelijking met conventionele oliën, maar ook in vergelijking met de industriestandaarden.

De nieuwe lijn van het bedrijf bestaat op dit moment uit drie motoroliën en twee transmissievloeistoffen:
Valvoline Hybrid C5 0W-20, Valvoline Hybrid C3 5W-30, Valvoline Hybrid C2 5W-30, Valvoline Hybrid DCT, Valvoline Hybrid ATF.

Dit artikel is gesponsord door Valvoline. 

Een Maserati 4.9 V8 ombouwen naar dry sump-smering betekent lang zoeken naar de juiste onderdelen die ook nog eens duur zijn. Bert Hijnekamp houdt wel van dit soort uitdagingen. “Als een klant het wil betalen, kunnen we alles maken.” - Foto: Mike Tekst & Beeld

Zo lost HRW tekort aan revisietechnici op: 'Ik verzamel...

"In Nederland staan drie keer zoveel krukasslijpbanken als dat er mensen zijn om ze te bedienen. Revisietechnici zijn schaars", zegt Bert Hijnekamp...

Foto's: Peter Aansorgh

Stap voor stap: CVT reviseren

Revisiespecialist Christian de Vos van Autrans laat zien hoe revisie van een Continu Variabele Transmissie, oftewel CVT, in zijn werk gaat.

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

Van Kronenburg Engines: de motor achter het succes | VIDEO

Motorrevisie is topsport. Dat is wel duidelijk na een bezoek aan Van Kronenburg Engines. Met een combinatie van ervaring, gevoel en een modern...

De kleine platte schroevendraaier heeft Julia altijd bij zich. "Je kunt er zoveel mee doen, eigenlijk meer dan je verwacht." Foto: Koos Groenewold

Trots op het vak: Julia Jurriens, winnares Skills Heroes

Julia Jurriens, werkzaam bij Ekris BMW en Mini Arnhem, is onlangs uitgeroepen tot winnares van Skills Heroes, dé vakwedstrijd voor mbo-studenten in...

Drie achtcilinder lijnmotoren met een inhoud van 80 liter helpen deze duwboot aan stuwkracht. Voor een scheepstechnicus zijn het maar kleintjes.  - Foto: Gert te Lintelo

Groot, groter, grootst: zo houdt Bolier scheepsmotoren tot 16.000 kW...

Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de...

De remote-interface is verbonden met het voertuig. Zo kan het via internet op afstand worden uitgelezen met de OEM diagnosetool van VAG (ODIS).

Clever eXpert diagnose: VW Tiguan met cilinderoverslag (twee keer)

Een autotechnicus stelt diagnose aan een VW Tiguan 2.0, 125 kW (CAWA) uit 2008. Het motorstoringslampje brandt en de auto slaat niet aan. Hij...

Moderne auto's zitten vol met elektronica, wat betekent dat conventionele kabelbomen veel storingen zouden veroorzaken. Bovendien moeten computers met elkaar kunnen communiceren. Dit wordt mogelijk gemaakt door het moderne databussysteem. - Afbeeldingen: Gino Decoster

Het databussysteem uitgelegd aan de hand van de Ford Mustang Mach-E

Het aantal componenten en regeleenheden is gestaag toegenomen door de toenemende eisen op het gebied van veiligheid en steeds meer comfort in het...

Geblokkeerde Audi Q8 e-tron in de werkplaats van Autofix Support. Kunnen zij er weer beweging in krijgen? - Foto: Ewoud Perrots

Diagnosetip uit de praktijk: Audi Q8 e-tron met blokkade

Een Audi Q8 e-tron staat geblokkeerd na een foutmelding op de elektrische installatie. De eigenaar kan niet meer voor- of achteruit. Autofix Support...