Auto Prof - AMT Live 2020: Hoe pak je die lastige storing aan?

Auto Prof - AMT Live 2020: Hoe pak je die lastige storing aan?

Geen foutcodes maar toch blijft de auto kuren vertonen. Een ander autobedrijf heeft er zijn hoofd al over gebroken, en ook de dealer kwam er niet uit. Ver vandaan blijven? Of als een uitdaging aanpakken? Iwan Kennis lost de meest lastige storingen op. Hoe pakt hij zo'n storing aan? Welke tools gebruikt hij? En komt hij ook wel eens ergens niet uit? Leer van een topdiagnosetechnicus op 11, 12 en 13 februari aanstaande.

Iwan Kennis is werkzaam in de diagnosewerkplaats bij Autobedrijf Wout Bouman in Wijk en Aalburg. Je kent hem ook van AMT Garageforum, blogs en Diagnosetips in AMT.
Iwan lost samen met zijn collega’s lastige storingen, waar echt niemand meer uit komt, op. Hoe? Hij bespreekt de lastigste storingen tijdens zijn kennissessie op Auto Prof - AMT Live.

Iwan: "Het begint natuurlijk met de juiste kennis, tools en informatie. Ik ga veel praktijkstoringen doornemen tijdens mijn kennissessie. Wat was er aan de hand? Wat was er al aan de auto gedaan en hoe kwam ik tot de oplossing."

Duik samen met Iwan de diagnosepraktijk in. Laat je inspireren, maar stel ook vooral al je (relevante) vragen aan deze topdiagnosetechnicus. Dat kan op 11, 12 en 13 februari aanstaande in de Evenementenhal Gorinchem.

Spreker Iwan Kennis

Na de MTS motorvoertuigtechniek repareerde Iwan Kennis acht jaar klassieke Mini’s. Hij kreeg echter steeds meer interesse voor diagnose aan hedendaagse voertuigelektronica. Door middel van technische opleidingen, cursussen en heel veel zelfstudie is hij nu een diagnose specialist van hoog niveau. Hij werkt in het Diagnose Centrum van Autobedrijf Wout Bouman. Daar gaat hij fulltime de strijd aan met complexe storingen in voertuigen uit het hele land.


Meer Kennissessies?

Van 11 t/m 13 februari vindt de 2020-editie in Gorinchem plaats. Drie dagen lang automotive vakmanschap met standhouders, innovaties, demo's en natuurlijk een vol programma kennissessies. Daar ben je bij toch?

Registreer je gratis als gast van AMT via autoprof-amtlive.nl/tickets met registratiecode 2501.

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...

Een Maserati 4.9 V8 ombouwen naar dry sump-smering betekent lang zoeken naar de juiste onderdelen die ook nog eens duur zijn. Bert Hijnekamp houdt wel van dit soort uitdagingen. “Als een klant het wil betalen, kunnen we alles maken.” - Foto: Mike Tekst & Beeld

Zo lost HRW tekort aan revisietechnici op: 'Ik verzamel...

"In Nederland staan drie keer zoveel krukasslijpbanken als dat er mensen zijn om ze te bedienen. Revisietechnici zijn schaars", zegt Bert Hijnekamp...

Foto's: Peter Aansorgh

Stap voor stap: CVT reviseren

Revisiespecialist Christian de Vos van Autrans laat zien hoe revisie van een Continu Variabele Transmissie, oftewel CVT, in zijn werk gaat.

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

Van Kronenburg Engines: de motor achter het succes | VIDEO

Motorrevisie is topsport. Dat is wel duidelijk na een bezoek aan Van Kronenburg Engines. Met een combinatie van ervaring, gevoel en een modern...

De kleine platte schroevendraaier heeft Julia altijd bij zich. "Je kunt er zoveel mee doen, eigenlijk meer dan je verwacht." Foto: Koos Groenewold

Trots op het vak: Julia Jurriens, winnares Skills Heroes

Julia Jurriens, werkzaam bij Ekris BMW en Mini Arnhem, is onlangs uitgeroepen tot winnares van Skills Heroes, dé vakwedstrijd voor mbo-studenten in...

Drie achtcilinder lijnmotoren met een inhoud van 80 liter helpen deze duwboot aan stuwkracht. Voor een scheepstechnicus zijn het maar kleintjes.  - Foto: Gert te Lintelo

Groot, groter, grootst: zo houdt Bolier scheepsmotoren tot 16.000 kW...

Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de...

De remote-interface is verbonden met het voertuig. Zo kan het via internet op afstand worden uitgelezen met de OEM diagnosetool van VAG (ODIS).

Clever eXpert diagnose: VW Tiguan met cilinderoverslag (twee keer)

Een autotechnicus stelt diagnose aan een VW Tiguan 2.0, 125 kW (CAWA) uit 2008. Het motorstoringslampje brandt en de auto slaat niet aan. Hij...