Diagnosetips uit de praktijk

De problemen in deze Mercedes 500 SL met 5.5 V12 leken opgelost. Eenmaal weer op de weg na een periode in de showroom ging het toch weer mis. Is het dezelfde storing?

GMTO diagnosetip: Mercedes-Benz V12 met misfires baalt als een...

Als je diagnose stelt, wil je niet dat je meting het resultaat beïnvloedt. Alhoewel…, als je weet hoe dat gebeurt, kan het je bij de oplossing...

Het team van Autodiagnose.eu, met van links naar rechts Asim Saglam, autotechnicus Tobias en Wendy Saglam.

PATS-synchronisatie lukt niet - vindt Autodiagnose.eu de sleutel tot...

Een Ford Focus mk III met bouwjaar 2011, een 1.6 TDCI-motor en met 199.000 km op de teller en een keyless-systeem wordt door een opdrachtgever met...

Gesjoemel met cijfers legde de vijf jaar oude Touareg lam.

AdBlue-foutcodes bij VW Touareg: GMTO legt een cijferpuzzel

Ergens in Nederland staat een Volkswagen Touareg 3.0 TDI uit 2018 in de werkplaats. Deze relatief jonge auto heeft net een nieuwe AdBlue-tank en...

De Jeep Cherokee kreeg een nieuwe startmotor, maar geeft geen teken van leven meer.

Jeep Grand Cherokee start niet meer - krijgt De Multimeter hem aan de...

Nick Smits van Clever Expert partner van AA-Equipment, De Multimeter, schiet een garagebedrijf te hulp. Dit keer gaat het om een Jeep Grand Cherokee...

Het CAN-bussignaal schiet af en toe kortstondig naar ‘massa’. De diagnosespecialisten van GMTO meten op verschillende punten in het netwerk en zien dit telkens gebeuren. Zit het probleem in  het stuurapparaat of de bedrading?

Diagnosetip uit de praktijk: CAN-bus storing Ford Focus

Af-en toe-storingen kunnen voor hoofdpijn zorgen. Zo ook de Can-bus storing bij deze Ford Focus III 1.6 EcoBoost. Het instrumentenpaneel valt af en...

Bij het meten van de spanning en stroomsterkte is duidelijk dat de injector vermogen opneemt

GMTO-diagnosetip: 'Verdraaide' 2.5 dCi in Trafic slaat niet meer aan

Als opleidingsinstituut en storingsspecialist krijgt GMTO via de helpdesk vaak storingsgevallen binnen, waar het garagebedrijf zelf niet meer...

De gewone MRE-sensor (die op de vooras hoort te zitten en per abuis op de achteras zat).
Dit signaal vertelt alleen de omtreksnelheid via de frequentie van het signaal, maar geen informatie over stilstand of draairichting. Dat was ook de reden dat de foutcode er direct inkwam bij het contact aanzetten, omdat de informatie over stilstand direct ontbrak.

GMTO-diagnosetip: Renault Clio met ABS-problemen

Een Renault Clio IV 0.9 TCe uit 2019 heeft ABS-problemen. De auto heeft een flinke klapper gemaakt: de achteras is krom en staat scheef onder het...

De geïnstalleerde en vervangen brandstofpomp gaven hetzelfde meetresultaat. Beide waren defect.

Diagnosetip: Mercedes C-Klasse slaat niet aan door gebruikt 'nieuw'...

Nick Smits van De Multimeter krijgt een telefoontje van een garage, die heeft een Mercedes-Benz C-Klasse Kombi uit 2019 staan die ondanks een...

Het eerste beeld laat het signaal zien net voordat de storing intreedt. Je ziet in deze meting dat er ook nog wat kleine fluctuaties in het High- en Low-signaal zijn, maar die zie je niet terug in de verschilberekening.

Diagnosetip Chevrolet Bolt: geen verbrandingsmotor, wel CAN-probleem

EV's zouden voor minder garagebezoek en werkplaatsomzet leiden. We hebben het vaak gehoord: 'wat er niet op zit, gaat ook niet stuk'. De praktijk...

De software van de scope heeft het krukassensorsignaal omgezet in een toerentallijn. Nu is duidelijk te zien wanneer het probleem optreedt.

GMTO-diagnosetip: Hoe los je misfires zonder foutcodes op?

Een autobedrijf belt naar de helpdesk van GMTO: "We hebben een Opel Insignia A 2.0L Turbo uit 2008 in de werkplaats staan met een misfire-probleem....