artikel

Jaguar Land Rover Terlouw geeft personeelsbeleid een zetje

Ondernemen 1001

Het is topdrukte in de werkplaats. De wachttijd voor klanten loopt op. Medewerkers lopen extra hard om het werk op tijd af te krijgen. Hoe houd je onder deze veeleisende omstandigheden je klanten en je mensen tevreden? Rick Terlouw van Jaguar Land Rover Terlouw deed samen met zijn team de OOMT-workshop ‘Automotive Got Talent’. “Juist als het druk is, moet je blijven investeren.”

Jaguar Land Rover Terlouw geeft personeelsbeleid een zetje
Het team van Jaguar Land Rover Terlouw leerde elkaar beter kennen met de OOMT-workshop ‘Automotive Got Talent’.

Toeval bestaat niet. Na afloop van een managementtraining bij Innovam ontmoet Rick Terlouw OOMT-adviseur Maerten Boenders. “Ik ken Maerten van vroeger. Hij vroeg of hij een keer mocht langskomen om te vertellen wat OOMT voor ons bedrijf kan betekenen. Eerlijk gezegd had ik mijzelf nooit echt in OOMT verdiept, maar wat hij vertelde, klonk goed. Dus ik dacht: waarom niet?” Het vervolggesprek maakt hem enthousiast.

“OOMT verzorgt workshops en coaching voor medewerkers en werkgevers. Samen met Maerten heb ik een inventarisatie gemaakt. Wat zijn onze ontwikkelbehoeften en hoe kan OOMT ons daarbij helpen?”

Hoe houden we de werksfeer goed tijdens drukte?

De kennismaking met OOMT komt op een goed moment. Het is erg druk in de werkplaats van Terlouw. “De wachttijd voor klanten loopt op en het team moet extra hard lopen om alles af te krijgen. Mijn belangrijkste vraag op personeelsgebied is: hoe houden we de werksfeer goed en hoe kunnen we de interne en externe communicatie optimaliseren?”

Anders aanpakken

In overleg met de OOMT-adviseur wordt de workshop ‘Automotive Got Talent’ ingezet. Tijdens ‘Automotive Got Talent’ spelen twee acteurs situaties uit de praktijk na. Zo krijgen medewerkers op een humoristische manier inzicht in het gedrag van klanten en van zichzelf. “De acteurs beelden het goed uit. Ze laten zien waar het misgaat en hoe je het anders kan aanpakken. Dat gebeurt op een luchtige en interactieve manier.”

OOMT gastvrijheidscheck: online en offline

De GastvrijheidsCheck van OOMT is dé gastvrijheidsbarometer voor mobiliteitsbedrijven. Met de OOMT GastvrijheidsCheck krijgen deelnemers snel en eerlijk inzicht in de klantbeleving van hun bedrijf – in de winkel, werkplaats en online. Wil je weten hoe jouw bedrijf er voor staat al het om gastvrijheid gaat? Meld je dan snel aan. Dat kan via
www.oomt.nl/gastvrijheidscheck of via 0800-0155.

De technici van Terlouw doen regelmatig technische trainingen. Een workshop over persoonlijke ontwikkeling en samenwerking was voor iedereen nieuw.

“Iedereen deed mee en vond het leuk. Tijdens het nagesprek mochten we elkaar complimenten geven. We hebben elkaar in een paar uur tijd beter leren kennen, en we hebben een gezellige avond gehad.”

Serieus en luchtig

Een workshop verandert niets aan de werkdruk. Het heeft wel invloed op de samenwerking en daarmee hoe je met werkdruk omgaat, constateert Rick Terlouw.

“Tijdens de workshop praat je met elkaar over elkaar. Hoe gaan we met elkaar om, hoe werken we samen, hoe communiceren we? Dat zijn belangrijke onderwerpen. ‘Automotive Got Talent’ is een luchtige manier om serieuze onderwerpen bespreekbaar te maken.”

Rick Terlouw heeft zijn bedrijf inmiddels aangemeld voor de OOMT GastvrijheidsCheck. “De eerste workshop gaf een goede basis. Met de GastvrijheidsCheck willen we de diepte in gaan met gastheerschap en klantcommunicatie. Ik denk dat we dat goed voor elkaar hebben, maar het is interessant om te ontdekken wat onze verbeterpunten zijn.”

De ontmoeting met de OOMT-adviseur heeft goed uitgepakt, besluit Terlouw. “Uit eigen initiatief hadden we dit niet snel gedaan, maar we zijn blij dat we het hebben opgepakt. OOMT geeft ons personeelsbeleid een waardevol extra zetje.”

Dit artikel is gesponsord door OOMT / bekijk ook hun partnerdossier. 

Reageer op dit artikel