Persoonlijk contact in een digitale wereld

Persoonlijk contact in een digitale wereld

In de showroom en werkplaats werk je hard aan klanttevredenheid. Heel goed, want tevreden klanten zijn terugkerende klanten. Hoe werk je aan de klantrelatie tussen de bezoeken door?

Tevreden klanten komen vaker terug en doen eerder herhalingsaankopen. Een APK of bandenwissel, bijvoorbeeld, maar ook het reguliere onderhoud en reparaties. Misschien kopen ze zelfs hun volgende auto bij jou. Een goede klantrelatie is dus heel wat waard. Persoonlijk contact is daarbij doorslaggevend.

Mailing, Facebook, eigen app?

Hoe behoud je dat persoonlijke contact als de klant níet in de showroom of werkplaats staat? Misschien heb je al een actieve Facebookpagina en stuur je herinneringen voor de APK en vakantiecheck. Er zijn zelfs al garagebedrijven die voor dit belangrijke contact een eigen app gebruiken. Wat is daarvan het voordeel, en wat moet je daarvoor doen?

Dat leer je in de whitepaper 'Persoonlijk contact in een digitale wereld'. Die vertelt je alles over het opbouwen en onderhouden van een sterke klantrelatie. Ook als de klant even niet voor de balie staat.

Download whitepaper: 'Persoonlijk contact in een digitale wereld'

Deze whitepaper wordt je aangeboden door Autosociaal

Lees meer over

Foto: Shutterstock

RDW pakt illegale online APK aan

De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een...

Afbeelding: RDW

Kentekenbewijs verandert, conformiteitsbewijs bedrijfsauto's verdwijnt

Het kentekenbewijs verandert vanaf half juni 2024. De afgifte van conformiteitsbewijzen voor lichte bedrijfsauto's wordt na de invoering ervan...

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.

Foto: Gert te Lintelo

Satink Classic Car Creations combineert restauratie met innovatie

Satink Classic Car Creations in Hengelo (Overijssel) is al dik dertig jaar een begrip in de restauratiewereld. Het bedrijf organiseerde op zaterdag...