Chantal van der Putten: 'Bedrijf kan alleen groeien als team meegroeit'

Chantal van der Putten: 'Bedrijf kan alleen groeien als team meegroeit'
Chantal van der Putten: "“Ik wil het bedrijf laten groeien. Op dit moment hebben we twee vestigingen en 80 voertuigen. We investeren volop in nieuwe voertuigen en uitbreiding van het wagenpark."

Chantal van der Putten is 24 jaar. Ze geeft leiding aan een autoverhuurbedrijf met twee vestigingen. Met het oog op de toekomst heeft ze grote ambities met het familiebedrijf. De adviseurs en coaches van OOMT ondersteunen Chantal en haar team op het gebied van strategisch personeelsbeleid.

Hoe ben je in het familiebedrijf terechtgekomen?
“Mijn vader was autotechnicus. In zijn vrije tijd was hij bezig met autocross. Voor de autosport had hij een bestelbus nodig. Vanuit die eerste bestelbus is het autoverhuurbedrijf ontstaan. Ik ben opgegroeid tussen de auto’s, bestelauto’s en vrachtwagens. Na mijn opleiding Automotive Engineering heb ik bij verschillende bedrijven gewerkt om te ontdekken wat ik leuk vind. Zo kwam ik uiteindelijk bij het autoverhuurbedrijf van mijn ouders terecht. Daar voelde ik mij meteen thuis. De collega’s, de klanten, de afwisseling, het werk is nooit saai. Dat past bij mij.”

De collega’s, de klanten, de afwisseling, het werk is nooit saai. Dat past bij mij”

Wat zijn jouw toekomstplannen met het bedrijf?
“Ik wil het bedrijf laten groeien. Op dit moment hebben we twee vestigingen en 80 voertuigen. We investeren volop in nieuwe voertuigen en uitbreiding van het wagenpark. In 2021 hebben we een onafhankelijk autobedrijf overgenomen. Als je een bedrijf wilt laten groeien, dan moet je zorgen dat het team meegroeit. Als werkgever en leidinggevende wil ik het goede voorbeeld geven. Daarom heb ik eerst de opleiding Retailmanagement gedaan en ben ik kortgeleden via OOMT begonnen aan een coachingtraject.”

Hoe kwam je in contact met OOMT?
“Ik ben jong en vrij onervaren. Op school en in het bedrijf heb ik veel geleerd, maar ik grijp elke kans aan om nog meer te leren. Ik had al eens een online presentatie van OOMT gezien. Ik wist ongeveer wat OOMT doet, maar ze doen nog veel meer. Via Marjolijn Spoor van BOVAG kwam ik in contact met OOMT-adviseur werkgeverschap Bianca Dikhooff. Zij heeft mij geholpen met het opstellen van een missie, een visie en een strategie voor het verhuurbedrijf. We hebben op een rij gezet wat ons onderscheidend maakt, waar we nu staan, en waar we over vijf tot tien jaar willen staan. Dat zorgt voor overzicht en inzicht.”

Welke vervolgstappen ga je zetten?
“Mijn vader en moeder zijn nog steeds betrokken bij de dagelijkse bedrijfsvoering, maar ze geven mij de ruimte om mijn eigen keuzes te maken. Ik wil meer structuur geven aan interne communicatie, werkprocessen en strategisch personeelsbeleid. Ook wil ik groeien in mijn rol als leidinggevende. Via OOMT volg ik een coachingtraject van zes maanden. Dat gun ik het team ook. Medewerkers die dat willen, kunnen gebruikmaken van coaching en loopbaanbegeleiding. Een bedrijf laten groeien kan alleen als het team meegroeit. Daar kunnen we de hulp van OOMT goed bij gebruiken.”

Dit artikel is gesponsord door OOMT.

Lees ook van OOMT:

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.

Foto: Gert te Lintelo

Satink Classic Car Creations combineert restauratie met innovatie

Satink Classic Car Creations in Hengelo (Overijssel) is al dik dertig jaar een begrip in de restauratiewereld. Het bedrijf organiseerde op zaterdag...

De cao Metaal en Techniek is met zo’n 360.000 werknemers in de sector en zo’n 36.000 werkgevers de grootste cao in de marktsector Foto: Shutterstock

UPDATE: FNV stuurt cao-ultimatum naar werkgevers Metaal & Techniek

FNV Metaal heeft een cao-ultimatum gestuurd naar de werkgevers in de Metaal & Techniek sector, waar ook carrosseriebedrijven en...

De EV-koper weet nu tot en met 2030 waar hij aan toe is qua wegenbelasting. - Foto: Shutterstock

Gewichtscorrectie voor EV - wat zegt Bovag over kabinetsvoorstel?

We zagen al dat het voorstel van het demissionaire Kabinet voor een gewichtscorrectie in de motorrijtuigenbelasting voor EV's tot en met 2030 wordt...

Foto: Shutterstock

Clepa: EU-wetgeving moet toegang tot voertuigdata blijvend borgen

De Europese automobielindustrie staat op een kruispunt waarbij toegang tot voertuigdata van cruciaal belang is voor het concurrentievermogen van de...

Werk je liever aan een auto met verbrandingsmotor dan aan deze?

Wie wil werken aan EV? Dit zeggen autotechnici!

Wil jij werken aan EV's? Dat en meer vroegen we je al weer even geleden. We kregen zo'n honderd uitvoerige reacties. Resultaat: ongeveer 30% van de...

De waterstoftruck van MAN is nu al leverbaar in Nederland. - Foto: MAN

Waterstoftruck van MAN dit jaar leverbaar in Nederland

MAN Truck & Bus gaat als eerste Europese truckproducent een gelimiteerde serie trucks produceren met een waterstof-verbrandingsmotor. De serie van...