APK-hoe dan? Praktisch APK-overzicht voor de werkplaats

Domme vraag? Misschien wel. Iedere APK-keurmeester weet immers hoe hij (of zij!) een APK moet uitvoeren. Aan de andere kant, de APK eist regelmatig nieuwe apparatuur en ook de regelgeving verandert voortdurend. Dat maakt het soms toch wel lastig. Tijd voor een compact overzicht met APK-hoe dan?-vragen Heb je er meer? Kom maar door op: amt@vmnmedia.nl.
Lees meer over
Recente artikelen

BMW i3 met mysterieus opstartprobleem: kan AA-Equipment het raadsel...
Een BMW i3 uit 2016 heeft opstartproblemen. Wanneer de eigenaar, na het starten, de auto in Ready-modus wil zetten, geeft het instrumentenpaneel een...

OBFCM-uitlezen: deze tools zijn nu leverbaar
Uitlezen van On Board Fuel Consumption Monitoring (OBFCM) tijdens de APK is verplicht met ingang van 2024. Welke equipment is daarvoor nu...

Autobedrijf zonder Pass-thru, kan dat?
Pass-thru kost tijd, geld en inspanning. Daar zijn onafhankelijke autobedrijven het over eens. Veel van hen haakten af, een enkeling zette door. Zijn...

Column Anton van der Linden: Pass-thru als kennislijntje met de...
Moet je als onafhankelijk autobedrijf nou wel of geen tijd en energie steken in Pass-thru? Columnist Anton van der Linden vindt van wel, en legt uit...
Ontdek ook
- Ducttapespiegel, dubbele handrem, creatief bevestigde kentekenplaat: APK goed- of afkeur?
- APK Keurmeesterquiz: koplamptest volgens nieuwe regels: goed of afkeur?
- Olieanalyse met de iDiA-box, hoe werkt dat?
- Diagnosetip: Peugeot 107 start koud slecht: compressieprobleem?
- Column Erwin den Hoed: Een band repareren is bijzonder
Eerder verschenen
- DI-benzinemotoren stoten meer deeltjes uit dan diesels: vervuilde injectoren de oorzaak
- Praktijktest: kan motorreiniging extreem olieverbruik terugdringen?
- APK Keurmeesterquiz: over de koplamptest, schoonmoeders en standjes, wat was het juiste antwoord?
- Stap voor stap: Motor spoelen met Kroon-Oil Powerflush
- De werkplaats van... Van der Veen Autogroep
- Derde periodewinnaars AMT Awards
- Column Anton van der Linden: Onderdelenstorm
- Autospecialist wordt mobiliteitsspecialist - hoe verliep dat?
- Test je APK-kennis: Achtruitrij-eigenaardigheden, Goed- of afkeur?
- OE-sensor vervangen door aftermarket sensor, nooit een goed idee?
- [video] AMT Praktijktest deel 2: Olieverbruik terugdringen, van 1 op 770 naar...
- Diagnosetip: Mercedes C-Klasse slaat niet aan door gebruikt 'nieuw' onderdeel
- Storingzoeken bij Range Rover Evoque: Grootlichtprobleem, wateroverlast en motorstoringslampje
- [video] Batterijgezondheid van elektrische auto's testen, welke tools zijn er en welke kunnen we nog verwachten?
- [video] AMT Praktijktest: Extreem olieverbruik terugdringen met flush en additieven, kan dat? - deel 1
- Opgelost op Garageforum: Skoda Octavia (2006) slaat niet aan, maar zou dat wel moeten doen
- AMT APK-Kennisquiz: te weinig veerweg, wat was het goede antwoord?
- Diagnose met de Scope | Afl. 8 | Meten aan de CAN-bus
- Is een OEM-sensor beter dan een aftermarket-sensor? Deel jouw ervaring!
- Gezien op Facebook: Knagende eigenaar, If it works, it ain't stupid en Waarom naar de garage als je het zelf kan oplossen?
Meld je aan voor de AMT nieuwsbrief!
