Is een OEM-sensor beter dan een aftermarket-sensor? Deel jouw ervaring!

Is een OEM-sensor beter dan een aftermarket-sensor? Deel jouw ervaring!

Tijd voor onderzoek! AMT duikt in de sensoren en zoekt antwoord op de vraag: Is een OEM-sensor beter dan een aftermarket-sensor? Jouw praktijkervaring met sensoren helpt ons daarbij op weg.

Is een OEM-sensor beter dan een aftermarket-sensor? Deel jouw ervaring!
Foto: Shutterstock

Voorbeeld van het AMT Garageforum: Een Opel Vivaro A 2.0 CDTi geeft foutcode P0100 ‘luchtmassameter signaal te laag’. De LMM wordt vervangen en adaptiewaarden gereset. Na korte tijd keert de storing terug in de meetwaarden… Wat is er aan de hand?

Voor- en tegenstanders reageren: van ‘goedkoop is duurkoop’ tot ‘nooit een probleem mee gehad’

Vakbroeders schieten te hulp: “Heb je een originele of een aftermarket-sensor gemonteerd?” is de eerste vraag die gesteld wordt. Het blijkt een imitatie te zijn. Voor- en tegenstanders van aftermarket-sensoren reageren. Van ‘goedkoop is duurkoop’ en ‘imitatie is een slechte keuze’ tot ‘Ik heb er nooit een probleem mee gehad’.

Overigens is de storing bij de Opel Vivaro verdwenen na het monteren van een originele luchtmassameter…

Wil je jouw ervaring delen? Vul dan het formulier hieronder in.

Eerder verschenen