Gesponsord

Autodistribution en AD Garage onder één dak

Autodistribution en AD Garage onder één dak
Autodistribution en AD Garage komen straks onder één dak in dit pand.

De Autodistribution-grossiers bieden garagebedrijven drie nieuwe concepten aan, waaronder AD Garage en TechExpert. Je zou kunnen zeggen dat Autodistribution en AD garage weer onderdak hebben gevonden in Nederland. In één geval is dat zelfs samen onder één dak.

Doyen is Autodistribution geworden en introduceert een nieuw grossiersconcept met een bekende naam. Reeds twintig grossiers zijn de afgelopen maanden ingestapt en gaan gezamenlijk met één uniforme uitstraling als Autodistribution de markt in. Hans van den Berg van HAP Automaterialen in Veldhoven is één van hen. “Ik ben enthousiast over de mogelijkheden, want we kunnen onze klanten nog professioneler ondersteunen. We blijven zelfstandig, want dat is ons DNA, maar we zijn ook een hechte groep. Verenigd en toch zelfstandig.”

Hoge verwachtingen

De Autodistribution-grossiers bieden drie concepten aan: TechExpert, AD Garage en AD Garage Expert (met gestuurd leaseonderhoud). Elk autobedrijf kan TechExpert worden.

'We kunnen onze klanten nog professioneler ondersteunen'”

Hans van den Berg: “Daar verwacht ik heel veel van vanwege de lage instap, maar ook omdat moderne werkplaatsen eigenlijk niet meer zonder kunnen.” TechExperts hebben toegang tot TechTraining (trainingen van Grup Eina), TechData (technische informatie via HaynesPro), Techline (telefonisch of online hulpdienst), TechTools (speciaalgereedschap bij de Autodistribution-grossier), TechPro (uitgebreide garantie als een training is gevolgd) en TechRemote (diagnosediensten op afstand).

De markt is er klaar voor

AD Garage en AD Garage Expert zijn twee nieuwe internationale concepten, die over alle technische ondersteuning van TechExpert beschikken.

Hans van den Berg: “Maar AD Garage’s hebben ook een eigen rayon, pechhulp, internationale garantie, een eigen website, een offertetool, ondersteuning op sociale media, rendementsadviezen en campagne-ondersteuning. De markt is er klaar voor. Ik krijg nu zelfs aanvragen van garagebedrijven die al eerder AD Garage zijn geweest en dat nu weer willen worden.”

Hans van den Berg (links), Autodistribution HAP en Tom Bergmans, AD Garage Bergmans, hebben veel vertrouwen in de toekomst met de nieuwe concepten.

Samen onder één dak

Bergmans Auto’s in Veldhoven heeft zich aangesloten bij AD Garage. Tom Bergmans: “Ik wilde meer ondersteuning dan alleen TechExpert. Naast werkplaatsonderhoud verkoop ik ook auto’s. Met AD Garage maak ik gebruik van een compleet dienstenpakket.”

Van zijn grossier heeft Tom Bergmans hoge verwachtingen. “Ik vind het belangrijk dat onderdelen snel geleverd worden. Bovendien wil ik ondersteuning bij trainingen en marketing.”

Tom is bijna twintig jaar vaste klant bij HAP Automaterialen. Dit jaar gaat hij zijn droompand bouwen met een grotere werkplaats en een grotere showroom, zodat zijn bedrijf zich de komende jaren kan blijven ontwikkelen. “Wat het bijzonder maakt is dat het pand groot genoeg is om een deel te verhuren aan HAP Automaterialen. Hans en ik worden dus buren!” De verhuizing betekent voor HAP Automaterialen een verdubbeling van het aantal vierkante meters, een betere bereikbaarheid en meer parkeermogelijkheden.

Veel invloed op het concept

Hanno Brinkman, concept support manager van Autodistribution

Ondernemers die zich aansluiten bij AD Garage hebben veel invloed op het concept. Hanno Brinkman, concept support manager van Autodistribution: “Alle Autodistribution-grossiers en AD Garage’s kiezen hun eigen lijn en bepalen zelf wat hun prijzen en aanbiedingen zijn. Wij willen dat grossiers en garagebedrijven met ons meedenken, invloed uitoefenen, keuzes maken en hun ervaringen delen. Dat vergroot niet alleen de betrokkenheid, maar het is ook de beste manier om de concepten aantrekkelijk te houden.”

Goede zaken

Tom en Hans zijn beiden enthousiast over de kansen van Autodistribution en AD Garage in 2021. Hans van den Berg: “Ondanks corona doen veel autobedrijven goede zaken. Opvallend is dat autobedrijven van concurrerende concepten steeds vaker bij mij kopen. Het standaardpakket van hun eigen grossier is wel heel erg standaard en buiten dat pakket leveren ze niets. Bij de zelfstandige Autodistribution-grossiers is het aanbod flexibeler en dus ruimer. Ik verheug mij dus op nog meer klandizie. We zijn er klaar voor.”

Dit artikel is gesponsord door AD Garage.

Lees ook: Nieuw grossiersconcept met een bekende naam

OOMT Webinar RI&E: 'in een halve dag is 80% ingevuld'Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord OOMT Webinar RI&E: 'in een halve dag is 80% ingevuld'

Een Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E) is niet alleen verplicht, het is een krachtig hulpmiddel. Het helpt je om risico's in je bedrijf te signaleren en maatregelen te nemen. Toch worstelen veel ondernemers met het invullen ervan. Tijdens het webinar van OOMT en de vakbladen AMT en Tweewieler werd duidelijk: een RI&E levert veel meer op dan je denkt. Het zorgt voor grip, inzicht en een veilige werkomgeving. In het webinar, dat gepresenteerd werd door Annemarie Maeijer-Brüning, werden handvatten, tips en ervaringsverhalen gedeeld.

Het Summa College gebruikt (van links naar rechts) de Launch ELT500 luchtdichtheidstester, de Launch ELB300 celequalizer en de Launch ELP400 HV-oplader/ontlader. Onder de werkbank staat de PicoScope gereed.Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Hoe Summa College EV-specialisten klaarstoomt met AA-Equipment

Elektrificering maakt diagnose en reparatie van auto's steeds complexer, mede door een gebrek aan ervaring. Summa College en AA-Equipment Support trainen daarom hun professionals met innovatieve apparatuur.

OOMT webinar: zo gebruik je de RI&E als investering voor betere arbeidsomstandighedenGesponsord
Gesponsord

Gesponsord OOMT webinar: zo gebruik je de RI&E als investering voor betere...

Een Risico-Inventarisatie en -Evaluatie (RI&E) brengt de risico's op de werkvloer in kaart. Voor werkgevers en medewerkers biedt dit waardevolle inzichten en voordelen. Volgens Mirjam van der Kooij, adviseur arbeidsomstandigheden voor OOMT is een RI&E niet alleen een wettelijke verplichting, maar vooral een investering in betere arbeidsomstandigheden.

Sentury Tyres: Premium banden voor een betaalbare prijsGesponsord
Gesponsord

Gesponsord Sentury Tyres: Premium banden voor een betaalbare prijs

Het opkomende bandenmerk Sentury Tyres maakt snel naam met innovatieve premiumbanden tegen een betaalbare prijs.

Auto Prof 2025 barst van innovaties, live-demo's en meerGesponsord
Gesponsord

Gesponsord Auto Prof 2025 barst van innovaties, live-demo's en meer

"Bezoek de Garage van de Toekomst!" Dit is de belofte die Auto Prof 2025 uitspreekt als hét onafhankelijke aftersales event voor de autobranche. Of je nu eigenaar, ondernemer, technicus of monteur bent, Auto Prof zorgt ervoor dat je op de hoogte blijft van de ontwikkelingen binnen de automotive-industrie.

Rogier Roet, formulemanager van AutoFirst.Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Wat maakt AutoFirst een goede en succesvolle garageformule?

AutoFirst komt uit het BOVAG ROSA onderzoek als een van de best gewaardeerde garageformules van Nederland. Dankzij effectieve marketingondersteuning en een modulaire aanpak helpt AutoFirst autobedrijven met een hogere klanttevredenheid, een betere bedrijfsvoering en personeelswerving. Hoe doet AutoFirst dat?

Jan-Paul Poldervaart, de nieuwe Commercieel Directeur van Automotive MediaVentions: “Zolang de overheid een inconsistent beleid voert, zal het een uitdaging blijven om nieuwe en tweedehands EV’s aan de man te brengen.”Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord De klantreis moet kort en aangenaam zijn

Jan-Paul Poldervaart is de nieuwe Commercieel Directeur van Automotive MediaVentions, bekend van occasionsites als AutoTrack, Gaspedaal.nl en AutoWereld.nl. Als schakel tussen het autobedrijf en de consument is het zijn missie om het koopproces zo goed mogelijk te stroomlijnen.

Autobedrijf van den Bosch in Dronten is nu ook Tyres-On specialist.

Partspoint verwelkomt 100e Tyres-On deelnemer in Dronten

In juni 2023 lanceerde Partspoint het Tyres-On-programma om universele garages te ondersteunen bij het specialiseren in banden. Een jaar na de lancering verwelkomt Tyres-On zijn 100ste deelnemer: Autobedrijf van den Bosch uit Dronten.