AutoFirst in actie: #FamilyFirst

AutoFirst in actie: #FamilyFirst

Corona en gevolgen daarvan hakken er voor ons allemaal in. Maar bij de één harder dan de ander. AutoFirst Nederland wil, met de feestdagen in zicht, iets doen voor families die het niet makkelijk hebben. Vanaf maandag 7 december kan iedereen een gezin in nood nomineren voor een #FamilyFirst kerstpakket vol lekkers.

Waarom een #FamilyFirst kerstpakket?

Edwin Luchies, namens LKQ Fource en partnergrossiers, betrokken bij de marketing voor AutoFirst legt uit: “Iedereen kent wel een gezin dat het moeilijk heeft. Gezinnen die, vanwege hun werk of gezondheid in de problemen zijn geraakt.

Deze families verdienen het om extra in het zonnetje gezet te worden tijdens de feestdagen. Met het #FamilyFirst kerstpakket willen wij deze gezinnen tijdens de aankomende feestdagen een hart onder de riem steken.”

Hoe werkt de actie?

Op de Facebookpagina en/of Instagrampagina van elke AutoFirst garage in Nederland staat vanaf maandag 7 december de oproep om een gezin te nomineren.

Tot en met 11 december kunnen gezinnen onder de oproep of via een privébericht genomineerd worden. Uit alle inzendingen worden op vrijdag 11 december de winnaars van het #FamilyFirst kerstpakket gekozen.

Uitdagende klus: 250 pakketten bezorgen

In de week voor kerst bezorgt AutoFirst Nederland meer dan 250 kerstpakketten door het hele land.  Een uitdagende klus tijdens de drukke decembermaand.

Edwin Luchies: “We zijn op tijd begonnen met het treffen van de voorbereidingen voor deze enorm bezorgklus. In september hebben we de eerste contacten gelegd met een kerstpakkettenleverancier. We stelden het kerstpakket samen en legden de leveringsvoorwaarden vast.”

Social media strategie

AutoFirst Nederland zet met deze betrokkenheidscampagne na de succesvolle #MamaFirst campagne haar garages in een korte periode (met name lokaal) op de kaart.

Deze campagne is bedoeld om van de klanten, prospects én buurtgenoten van de lokale garagist fans te maken. AutoFirst Nederland loopt voorop in het gebruik van social media in hun lokaal gerichte marketing strategie en is dagelijks in de weer om de marketingaanpak af te stemmen op zowel de garagist als zijn doelgroep.

''Social media is en blijft een belangrijk thema de komende jaren,’’ geeft Edwin Luchies dan ook aan. ‘’En onze garages mogen daarin het beste van het beste verwachten, passend bij hun identiteit en het AutoFirst-motto: Geen Gedoe, Goed Geregeld!’’

Voor meer informatie over AutoFirst, kunnen garagisten contact opnemen via www.autofirst-nederland.nl/autofirst-worden. AutoFirst wordt ondersteund door de Fource Automotive en Full Fource Partner grossiers.

Foto: ANP

Volkswagen wil haast maken met goedkope elektrische auto ID.1

Volkswagen wil haast maken met de ontwikkeling van een goedkope elektrische auto, die 20.000 euro moet gaan kosten. De auto moet in 2027 op de markt...

Bovag rapporteert half miljoen EV's in Nederland

Bovag rapporteert half miljoen EV's in Nederland

Het aantal volledige elektrische personenauto's (EV's) in Nederland is deze maand de grens van 500.000 gepasseerd. Dat signaleert Bovag op basis van...

Nieuwe Niedorp - Raymond en Kirsten Surink van Autobedrijf Surink. Foto: Diederik van der Laan / Dutch Photo Agency

Trots op mijn bedrijf: Autobedrijf Surink staat voor eerlijkheid

In deze editie van Trots op mijn bedrijf Autobedrijf Surink in Nieuwe Niedorp.

Voorraadfinanciering loskrijgen wordt voor het universele autobedrijf moeilijker, merkt Allparts. daarom biedt de grossier het nu zelf aan.  - Foto: ANP

Allparts biedt garages voorraadfinanciering aan via DFM

AllParts, onderdeel van Nexus Automotive Nederland, gaat een strategische samenwerking aan met DFM, dochteronderneming van Volkswagen Bank en Pon...

Foto: ANP

Autoverkoop EU veert in april op na dip in maart

De verkoop van nieuwe auto's in de Europese Unie is in april flink gestegen, na de dip in maart. Volgens de Europese brancheorganisatie ACEA nam de...

Foto: Honda

Honda gaat miljarden investeren in productie elektrische auto's

Honda gaat de komende jaren miljarden investeren in de productie van elektrische auto's.

Van de in 2023 via ARN ingezamelde lithium-ion batterijen is 74% gerecycled. - Foto: ARN

Recycling EV-batterijen verdubbeld in 2023

In 2023 is in totaal 263.373 kg aan autobatterijen via ARN voor recycling aangeboden. Ruim het dubbele in vergelijking met het jaar ervoor; toen was...

Foto: Shutterstock

Ayvens Carmarket biedt autobedrijf online toegang tot gebruikte...

Ayvens lanceert Ayvens Carmarket, een platform voor de verkoop van gebruikte auto's aan professionele autohandelaren en dealers.