AutoFirst in actie: #FamilyFirst

AutoFirst in actie: #FamilyFirst

Corona en gevolgen daarvan hakken er voor ons allemaal in. Maar bij de één harder dan de ander. AutoFirst Nederland wil, met de feestdagen in zicht, iets doen voor families die het niet makkelijk hebben. Vanaf maandag 7 december kan iedereen een gezin in nood nomineren voor een #FamilyFirst kerstpakket vol lekkers.

Waarom een #FamilyFirst kerstpakket?

Edwin Luchies, namens LKQ Fource en partnergrossiers, betrokken bij de marketing voor AutoFirst legt uit: “Iedereen kent wel een gezin dat het moeilijk heeft. Gezinnen die, vanwege hun werk of gezondheid in de problemen zijn geraakt.

Deze families verdienen het om extra in het zonnetje gezet te worden tijdens de feestdagen. Met het #FamilyFirst kerstpakket willen wij deze gezinnen tijdens de aankomende feestdagen een hart onder de riem steken.”

Hoe werkt de actie?

Op de Facebookpagina en/of Instagrampagina van elke AutoFirst garage in Nederland staat vanaf maandag 7 december de oproep om een gezin te nomineren.

Tot en met 11 december kunnen gezinnen onder de oproep of via een privébericht genomineerd worden. Uit alle inzendingen worden op vrijdag 11 december de winnaars van het #FamilyFirst kerstpakket gekozen.

Uitdagende klus: 250 pakketten bezorgen

In de week voor kerst bezorgt AutoFirst Nederland meer dan 250 kerstpakketten door het hele land.  Een uitdagende klus tijdens de drukke decembermaand.

Edwin Luchies: “We zijn op tijd begonnen met het treffen van de voorbereidingen voor deze enorm bezorgklus. In september hebben we de eerste contacten gelegd met een kerstpakkettenleverancier. We stelden het kerstpakket samen en legden de leveringsvoorwaarden vast.”

Social media strategie

AutoFirst Nederland zet met deze betrokkenheidscampagne na de succesvolle #MamaFirst campagne haar garages in een korte periode (met name lokaal) op de kaart.

Deze campagne is bedoeld om van de klanten, prospects én buurtgenoten van de lokale garagist fans te maken. AutoFirst Nederland loopt voorop in het gebruik van social media in hun lokaal gerichte marketing strategie en is dagelijks in de weer om de marketingaanpak af te stemmen op zowel de garagist als zijn doelgroep.

''Social media is en blijft een belangrijk thema de komende jaren,’’ geeft Edwin Luchies dan ook aan. ‘’En onze garages mogen daarin het beste van het beste verwachten, passend bij hun identiteit en het AutoFirst-motto: Geen Gedoe, Goed Geregeld!’’

Voor meer informatie over AutoFirst, kunnen garagisten contact opnemen via www.autofirst-nederland.nl/autofirst-worden. AutoFirst wordt ondersteund door de Fource Automotive en Full Fource Partner grossiers.

Foto: Shutterstock

Schadeherstelmarkt in 2030: complexe en meer gestuurde schade vraagt...

Hoe staat de schadeherstelmarkt ervoor in 2030? Het antwoord op die vraag was het belangrijkste ingrediënt van Bovags eerste schadeherstelcongres....

Foto: Shutterstock

RDW pakt illegale online APK aan

De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een...

Afbeelding: RDW

Kentekenbewijs verandert, conformiteitsbewijs bedrijfsauto's verdwijnt

Het kentekenbewijs verandert vanaf half juni 2024. De afgifte van conformiteitsbewijzen voor lichte bedrijfsauto's wordt na de invoering ervan...

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.