Serenco: Boxo van kist naar kast

Serenco: Boxo van kist naar kast

Serenco, importeur van Boxo uit Taiwan, ziet de markt van gereedschapskarren en gereedschapswanden groeien. Dat heeft niet alleen te maken met de behoefte aan meer efficiëntie, maar ook met de bouw van open en transparante werkplaatsen.

Hoe vaak blijven schroevendraaiers, tangen en magneetlampjes in klantauto's liggen? Het is voor garagebedrijven een grote verliespost. Ontwikkelingen zoals 5S hameren terecht op het belang van efficiëntie; als gereedschap z'n vaste plek heeft, zie je direct wat er ontbreekt.

Er is nóg een ontwikkeling gaande: transparantie. Garagebedrijven investeren graag in werkplaatsen die er goed uitzien, want steeds meer klanten willen het werkplaatsproces volgen. Boxo-importeur Serenco profiteert daar volop van, want de Europese vormgeving en uitstraling van Boxo is even stijlvol als tijdloos.

Tijdloze, ingetogen klasse. De combinatie zwart (RAL 9017) en grijs (RAL 7005) is populair, maar andere kleuren zijn in ontwikkeling.

Indelen naar eigen inzicht

Met het Boxo-opbergsysteem bouw je tegen betaalbare prijzen een professionele werkplaats op. De kasten staan op verstelbare poten, zodat je aflopende vloeren kunt compenseren en je het afvoerputje onder de werkbank niet hoeft te verplaatsen.

Elk Boxo-element is standaard 34 inch breed (86,4 cm) en binnen die breedte bepaal je zelf de indeling: wil je twee, vijf, zeven of negen lades, een kastje met deurtjes, met drie vuilnisbakken, met olie- en luchthaspels, of heb je liever een wasbak of een hoge kast?

Overzichtelijk en efficiënt

De lades kunnen standaard 50 kg dragen en de lades met dubbele geleiders zelfs 100 kg. De indeling van de lades is net zo flexibel als die van gereedschapskarren. Met behulp van de speciaal ontwikkelde internetconfigurator van het gereedschap-materiaalopbergsysteem OSM stel je zelf de inhoud samen.

Wil je de 34-delige schroevendraaierset combineren met een 23-delige multi-toolset? Of met een 12-delige tangenset? Of kies je de complete 330-delige gereedschapset, zoals je die in je gereedschapskar hebt?

Feit is dat de ouderwetse bouten- en moerenkast uit het magazijn definitief vervangen kan worden door een ladenblok met kleinmateriaal: overzichtelijk en efficiënt.

Ergonomisch het beste

De standaard Boxo-werkhoogte is niet zoals bij de meeste werkbanken 96 of 97 cm, maar 1,02 meter. Die hoogte zorgt voor een ergonomische gezonde werkhouding, zodat technici niet gebogen staan te werken. Het voordeel is bovendien dat er onder de werkbank ruimte is voor een gereedschapswagen.

Het werkblad is gemaakt van hout, Fins multiplex (triplex met kunststof), RVS of 2 mm dik gegalvaniseerd staal; ideaal om motoren op te reviseren. De diepte van het werkblad (en daarmee de kasten) is naar keuze 50 of 70 cm. Serenco heeft de passtukken voor de hoekopstellingen op voorraad.

Ook de bovenkastjes (30 cm diep) en de gatenwanden zijn 34 inch breed. Die gatenwanden bestaan uit drie delen, zodat je een deel kunt weglaten, bijvoorbeeld voor een raam. Je kunt er natuurlijk ook dragers en houders aan hangen voor spuitbussen, slagmoersleutels, pc's of ander gereedschap. Boxo levert ook mooie stroompanelen en usb-stekkerhouders.

Speciaal voor auto- en motorsport heeft Boxo deze opvallende werkbank met verchroomde handvatten gemaakt.
Speciaal voor auto- en motorsport heeft Boxo deze opvallende werkbank met verchroomde handvatten gemaakt.

Ontwerp het zelf

Door Boxo's modulaire opbouw is het niet alleen ideaal voor toepassingen in de werkplaats, maar ook in mobiele werkplaatsen, zoals containers of servicebussen. Hoe het resultaat eruitziet, bepaal je zelf met de online configurator. Je selecteert de lengte van de wand, beslist welke elementen je met deurtjes of lades wilt en combineert net zoveel elementen als je wilt. De configurator geeft de mogelijkheden en de prijs aan.

Garagebedrijven kijken met hun handen en daarom kun je alle elementen in de Boxo-showroom van Serenco in Utrecht bekijken; alles is op voorraad. Daar kun je je ook overtuigen van de kwaliteit: alle materialen zijn gepoedercoat en bestand tegen zuur en oliën. De montage kun je zelf of door Serenco laten doen.

Dit artikel is gesponsord door Boxo.

Groot feest na de prijsuitreikingen van Skills the Finals in de Brabanthallen in Den Bosch. Foto: Skills Heroes

Skills the Finals - And the winner is...

Onlangs schreven we over Skills Heroes. Tijdens deze vakwedstrijden voor mbo-studenten strijden leerlingen uit heel Nederland om de beste te worden...

Quinty vertelt monter waarom zij zo trots is  op het vak.

Trots op het vak: Quinty de Boer

De 17-jarige Quinty is trots op haar vak. Ze heeft het ontzettend naar haar zin bij Opel-specialist Garage Rentenaar. "Ik ben erg trots op het feit...

Nieuwe koudemiddelen voor airco - waarin moet je investeren?

Nieuwe koudemiddelen voor airco - waarin moet je investeren?

Er komen nieuwe koudemiddelen voor airco aan die investeringen in mensen, gereedschap en equipment vragen. AMT vroeg aircoleveranciers wat dat...

Foto: Diederik van der Laan

'Aircoservice wordt het nieuwe olie verversen'

Aircoservice is nog steeds lastig te verkopen aan de klant. Maar dat gaat veranderen, betoogt Richard Groot.

Aircoservice in de werkplaats. Ook bij problemen met de airco kan het AMT Garageforum uitkomst bieden. – Foto: Shutterstock

Aircoproblemen opgelost op AMT Garageforum

Voor het thema Aircoservice dook redacteur Arnold van Schepen in het AMT Garageforum. Welke cold cases kwamen daar voorbij, en hoe zijn ze opgelost?

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

707 pk Dodge RAM in de werkplaats van HVL USA | VIDEO

In 40 jaar tijd kan er veel veranderen. Hans van Leur richtte in 1983 een onafhankelijk autobedrijf op. Van een universele lokale garage is het...

Bij een Lexus CT200H Hybrid is de tussen de achterwielen gemonteerde NiMH-accu een belangrijke schakel in het aandrijfsysteem. De HV-batterij heeft een lange levensduur, maar dient voor het behoud van de garantiedekking wel regelmatig te worden getest. - Foto's: Gert te Lintelo

HV-batterij testen stap voor stap in beeld gebracht

Hoe test je de HV-batterij van een hybride auto? In deze Stap voor Stap nemen we de procedure voor aan de hand van een Lexus CT200H Hybrid.

Bij het controleren van het aircosysteem moet aan het begin een temperatuurcontrole worden uitgevoerd bij de middelste ventilatieopening. De gemeten temperatuur bij gemiddelde ventilatorsnelheid moet tussen 3 °C en 8 °C liggen. – Foto: Gino Decoster

Diagnose aan het aircosysteem - deze basisprocedure moet je kennen

Het warme seizoen staat (bijna) voor de deur en daarmee ook het aircoseizoen. Veel aircoproblemen steken pas de kop wanneer automobilisten het...