Cold Air Intake inbouwen stap voor stap uitgelegd
In deze aflevering van Stap voor Stap gaan we aan de slag met de montage van een Cold Air Intake, in dit geval van K&N, op een MINI Cooper.
Een klant komt bij het garagebedrijf met de klacht dat zijn auto inhoudt, schokt, stotterend optrekt, vermogen mist of overslaat. Vaak gaan die klachten vergezeld van een brandend motorlampje in het dashboard. "Vaak weten we dan al hoe laat het is", zegt Alexander van der Klis, werkplaatschef bij Peugeot Blauwendaal in Ridderkerk. "Meestal gaat het dan om sterk vervuilde inlaatkleppen. Voorheen reinigden we die door de inlaatpoorten en kleppen met granulaat te stralen, tegenwoordig doen we dat vaak met Fortron Pro-Clean. Voor stralen moeten we onder meer het hele inlaatspruitstuk demonteren en daardoor kost de behandeling vijf uur of meer. Met Pro-Clean hoeft dat niet, zo'n behandeling duurt hoogstens drie kwartier. Dat bespaart de klant veel geld, en ons ook bij garantie- of coulancegevallen."
In deze aflevering van Stap voor Stap gaan we aan de slag met de montage van een Cold Air Intake, in dit geval van K&N, op een MINI Cooper.
Hoewel elektrische auto's geen rijdende brandbommen zijn, zoals anti-elektrolieden beweren, zijn ze wel problematisch als brand in de auto uitbreekt. Want batterijen blussen is lastig en langdurig. Renault biedt een oplossing: de Fireman Access.
Moderne aircosystemen worden steeds slimmer. Voor autobedrijven is het cruciaal om de nieuwste ontwikkelingen te blijven volgen. Maar is investeren in aircoservice nog wel rendabel? Experts uit de branche delen hun mening en rekenen het voor.
Hoe werkt CO2-aircoservice? In deze video nemen we samen met Snap-on de hele procedure door.