Webinar: Heeft de auto van de toekomst jou nog wel nodig?

Webinar: Heeft de auto van de toekomst jou nog wel nodig?
Nieuwe auto's staan in contact met de fabrikant, komen die alleen nog bij de dealer? Gaan 'slimme auto's zichzelf repareren? Allemaal vragen waar je antwoord op krijgt in het AMT/OOMT-webinar.

Elektrische auto's. Zelfrijdende auto's. Connected cars. Diagnose op afstand. De auto van de toekomst kan elk moment jouw werkplaats binnenrijden. Wat betekent dat voor jouw werk? Gaan auto's zichzelf repareren? En wat moet je als autotechnicus van de toekomst allemaal kunnen en weten? Je ontdekt het tijdens het online AMT/OOMT Webinar op dinsdag 18 juni 2019.

Het zijn spannende tijden voor de mobiliteitsbranche. Bijna elke werkplaats krijgt vroeg of laat te maken met elektrische en hybride auto’s, rijhulpsystemen en de connected car. Dat heeft gevolgen voor het werk in de werkplaats. Daarom organiseren OOMT en AMT een webinar over de toekomst van de werkplaats. Professionals uit de branche vertellen je alles over de nieuwste ontwikkelingen. Nu en straks.

Welke technieken kan je op de brug verwachten? Welke vakkennis en equipement heb je daar voor nodig? Het online AMT/OOMT Webinar op 18 juni 2019 laat je zien wat je kan verwachten.

Wat komt er op de brug?

Tijdens het webinar praten AMT en OOMT met professionals uit de branche. Zij vertellen wat je wel en niet op de brug kan verwachten. En nog belangrijker: hoe jij jezelf op ‘de nieuwe automotive’ kan voorbereiden. Het webinar wordt online uitgezonden via een speciale link.

Je kan het webinar volgen via jouw laptop, pc, tablet of smartphone. De uitzending begint op dinsdag 18 juni om 19.30u. Je kan ook ‘live’ meepraten en vragen stellen aan de gasten in de studio.

Meekijken met het AMT/OOMT Webinar? Meld je nu aan via www.amt.nl/aanmelden-webinar

Dit artikel is gesponsord door OOMT. 

“Oranje kabels, wel of niet aanraken bij draaiende motor?”, vraagt Hans Schaeks.  - Foto: Peter Aansorgh

Hans Schaeks, ATTC: 'Accupakket repareren is gat in de markt'

Elektrische auto's en hybrides zijn er in allerlei soorten en maten. Ze hebben één ding gemeen: ze zijn niet probleemloos. Hans Schaeks van het Auto...

Niet dat je in Europa, of de VS binnen een jaar toestemming loskrijgt voor zo’n Xpeng/AeroHT tweeling. Maar ze menen dus wel bloedserieus dit tenminste in China uit te brengen. - Foto: Xpeng

Vliegende auto van Xpeng en AeroHT - echt waar?

Wordt de vliegende auto werkelijkheid? Wel als het aan de Chinese autofabrikant Xpeng ligt. Hoe denken zij het luchtruim te gaan kiezen?

Een soort kanon boven de testauto vuurt met 1 kHz frequentie röntgenpulsen van negen MeV (mega elektronvolt) af. Daar wil je absoluut niet naast staan, is ons wel duidelijk. - Foto: Mercedes-Benz

Botsproeven analyseren met röntgen: zo wil Mercedes auto's veiliger...

Alweer zeven jaar geleden konden we melden dat Mercedes-Benz, pionier in bots-onderzoek, röntgenfotografie inzette om botsproeven te analyseren. Zo...

Foto: Theon Design

Ultieme Porsche 911-fantasie wordt werkelijkheid bij Theon Design

Het Britse Theon Design in Oxfordshire onthult zijn Porsche 911 (964) met codenaam GBR003. Deze op maat gemaakte auto belichaamt de ultieme Porsche...

Sportiviteit? Comfort? Hoe lees je een band?

Vredestein Ultrac Pro: niet meer kiezen tussen grip of comfort (met...

"Met de Ultrac Pro hoef je niet meer te kiezen tussen performance en comfort", zegt Vredestein. "Onze ultra high performance band biedt het allebei."...

Als alle automobilisten hun gordel zouden gebruiken, zou dat jaarlijks alleen in Duitsland al 4.000 verkeersdoden schreeuwen. Maar ja: “De controle daarop zou een enorm politieapparaat vergen.” Gelukkig was er een ‘alternatief’ in ontwikkeling: “De luchtzak, het kernstuk van de Amerikaanse veiligheidsauto.”

AMT 1974: Voortschrijdend inzicht in veiligheid

Twee miljoen Amerikaanse verkeersdoden in 75 jaar! Gijs Berk schrijft vijftig jaar geleden in AMT in 1974 over veiligheid: veiligheidskooien,...

Gegevens uit de auto over verbruik, emissieproblemen en meer moeten in Euro 7 voor de automobilist open liggen – lees: alles zonder diagnosetester in te zien. - Foto: Bosch

Euro 7: vragen voor autobedrijf en klant

Het is bijna klaar, de nieuwe Euro 7 emissie-eisen-toevoeging aan de Europese typekeuringvoorschriften 2018/858. Het Europees parlement ging in maart...

Controle van platen voor zogeheten e-stacks. De platen worden met extreme precisie gemaakt en zorgen uiteindelijk voor betere elektromotoren. - Foto's: Bosch

Bosch Tilburg: van duwband naar elektromobiliteit en waterstof

De honderd miljoenste duwband verlaat in maart de fabriek van Bosch in Tilburg. Een mijlpaal voor Bosch Transmission Technology in Tilburg, in 1972...