Hella Service Partner: "De meest positieve nieuwsbrief ooit"

Hella Service Partner: "De meest positieve nieuwsbrief ooit"

Leveranciers in de automotive branche ondersteunen hun klanten op verschillende manieren in deze coronatijd. Hella steekt haar deelnemers met "De meest positieve Hella Service Partner nieuwsbrief die we ooit gestuurd hebben" een hart onder de riem.

De reden achter de nieuwsbrief: “We denken dat iedereen in deze uitzonderlijke situatie rondom het Covid-19 virus wel wat opbeurend nieuws kan gebruiken.” De nieuwsbrief bevatte kleurplaten om te downloaden voor kinderen en tips om in beweging te blijven. Maar ook nuttige tijdsbesteding voor garagisten, zoals bijvoorbeeld te wijzen op gratis online technische trainingen.

Dat de nieuwsbrief de juiste snaar raakte, bleek uit het feit dat binnen drie dagen al bijna 55% van de ontvangers de nieuwsbrief gelezen had. Hella is voornemens de Hella Service Partner garages komende weken van nog meer nuttig nieuws te voorzien.

Wil jij ook weten hoe je je werkplaatsrendement kan verhogen? Stuur een mailtje naar: info@mywesp.com

"Ja" voor WESP

Daarnaast is Hella één van de deelnemers van de branchebrede WESP-alliantie. Een samenwerking waarbij Nederlandse aftersalespartijen gezamenlijk in actie komen om autobedrijven te ondersteunen in tijden van Corona.

Met het initiatief krijgen ondernemers dagelijks een overzichtelijke rapportage met tips en adviezen om de werkplaatsactiviteiten rendabel te houden.

Fource benaderde diverse distributeurs, grossiers en anderen partijen om het plan van WESP te steunen. Toen Hella gevraagd werd om deel te nemen, was het antwoord direct: ‘Ja’.

Hella Service Partner

Het Hella Service Partner concept is een samenwerking tussen onafhankelijke garages, deelnemende groothandels en HELLA. De samenwerking richt zich op de kernactiviteiten van Hella: verlichting, elektra, elektronica, equipment en remdelen.

Aangesloten garages ontvangen met dit concept zowel technische ondersteuning die helpt om het werk beter uit te voeren als marketingondersteuning om de klant in de werkplaats te krijgen.

Meer informatie over het HELLA Service Partner concept is te vinden op www.hellaservicepartner.nl.

De online trainingen van HELLA zijn te vinden op www.hellatechworld.nl.

Foto: Shutterstock

Schadeherstelmarkt in 2030: complexe en meer gestuurde schade vraagt...

Hoe staat de schadeherstelmarkt ervoor in 2030? Het antwoord op die vraag was het belangrijkste ingrediënt van Bovags eerste schadeherstelcongres....

Foto: Shutterstock

RDW pakt illegale online APK aan

De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een...

Afbeelding: RDW

Kentekenbewijs verandert, conformiteitsbewijs bedrijfsauto's verdwijnt

Het kentekenbewijs verandert vanaf half juni 2024. De afgifte van conformiteitsbewijzen voor lichte bedrijfsauto's wordt na de invoering ervan...

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.