Blog: Standje overleven

Blog: Standje overleven
Thuiswerkdag nummer 3 en de deadlinedag van AMT 3. Voor vele in de autobranche is thuiswerken geen optie.

Ontastbaar, onzichtbaar, ver weg en ineens heel dichtbij. Met afschuw zie ik de gevolgen van het coronavirus. Een griepvariant waarvan we begin van het jaar nog dachten: Ach, dat daar in China, dat waait verder wel over. En nu is mijn derde, verplichte thuiswerkdag een feit...

Dankzij online systemen kan de AMT-redactie blijven werken, al vraagt dat wel wat van ons aanpassingsvermogen. Voor veel autobedrijven vergt het meer, thuiswerken is lastig en dus zie je in allerijl bedachte antivirusmaatregelen.

“Wij dragen handschoenen, desinfecteren stuur en versnellingspook en als het kan laten we een brug tussen de werkplekken vrij”, stuurde een van de AMT Garageforum Topmonteurs in de groepsapp. Een eenpitter legt uit dat hij zo min mogelijk contact met klanten heeft. Hij kan geen risico nemen.

De coronacrisis vraagt aanpassingsvermogen van iedereen, de gevolgen zijn nog niet in te schatten. Autofabrieken zijn dicht, toeleveranciers hebben of krijgen leveringsproblemen. Komen onderdelen nog aan? Gaat de APK opgeschort worden? Hoe pakken collega-autobedrijven het aan? Wij zitten er bovenop en houden je online op de hoogte van de ontwikkelingen.

Ik wens iedereen, ook namens de AMT-redactie alle gezondheid toe. Zorg voor je personeel, jezelf en je naasten. Ik ben ervan overtuigd dat de situatie nieuwe (bedrijfs)inzichten oplevert en laat zien over hoeveel aanpassingsvermogen we beschikken. Het zal ons sterker maken, ook al doet het van alle kanten even pijn.

Tom Polman, hoofdredacteur AMT

Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Foto: Shutterstock

Schadeherstelmarkt in 2030: complexe en meer gestuurde schade vraagt...

Hoe staat de schadeherstelmarkt ervoor in 2030? Het antwoord op die vraag was het belangrijkste ingrediënt van Bovags eerste schadeherstelcongres....

Foto: Shutterstock

RDW pakt illegale online APK aan

De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een...

Afbeelding: RDW

Kentekenbewijs verandert, conformiteitsbewijs bedrijfsauto's verdwijnt

Het kentekenbewijs verandert vanaf half juni 2024. De afgifte van conformiteitsbewijzen voor lichte bedrijfsauto's wordt na de invoering ervan...

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.