Blog: Standje overleven

Blog: Standje overleven
Thuiswerkdag nummer 3 en de deadlinedag van AMT 3. Voor vele in de autobranche is thuiswerken geen optie.

Ontastbaar, onzichtbaar, ver weg en ineens heel dichtbij. Met afschuw zie ik de gevolgen van het coronavirus. Een griepvariant waarvan we begin van het jaar nog dachten: Ach, dat daar in China, dat waait verder wel over. En nu is mijn derde, verplichte thuiswerkdag een feit...

Dankzij online systemen kan de AMT-redactie blijven werken, al vraagt dat wel wat van ons aanpassingsvermogen. Voor veel autobedrijven vergt het meer, thuiswerken is lastig en dus zie je in allerijl bedachte antivirusmaatregelen.

“Wij dragen handschoenen, desinfecteren stuur en versnellingspook en als het kan laten we een brug tussen de werkplekken vrij”, stuurde een van de AMT Garageforum Topmonteurs in de groepsapp. Een eenpitter legt uit dat hij zo min mogelijk contact met klanten heeft. Hij kan geen risico nemen.

De coronacrisis vraagt aanpassingsvermogen van iedereen, de gevolgen zijn nog niet in te schatten. Autofabrieken zijn dicht, toeleveranciers hebben of krijgen leveringsproblemen. Komen onderdelen nog aan? Gaat de APK opgeschort worden? Hoe pakken collega-autobedrijven het aan? Wij zitten er bovenop en houden je online op de hoogte van de ontwikkelingen.

Ik wens iedereen, ook namens de AMT-redactie alle gezondheid toe. Zorg voor je personeel, jezelf en je naasten. Ik ben ervan overtuigd dat de situatie nieuwe (bedrijfs)inzichten oplevert en laat zien over hoeveel aanpassingsvermogen we beschikken. Het zal ons sterker maken, ook al doet het van alle kanten even pijn.

Tom Polman, hoofdredacteur AMT