nieuws

Bovag Jaarcongres: ‘Kloteklanten 3.0’ of een van de zestien andere infosessies?

Ondernemen 1180

Bovag Jaarcongres: ‘Kloteklanten 3.0’ of een van de zestien andere infosessies?
Het Bovag-jaarcongres 2018 was een groot succes. Gastvrouw Helga van Leur nam de bezoekers mee door het 'Meer Grip'-programma. Op 8 oktober staat het thema 'Wegwijs>>> Willen, Weten, Doen' centraal.

Hoe verdien je meer aan je occasionklanten? Hoe werkt het digitale serviceboekje? En: Kloteklanten 3.0. Zomaar wat titels van de inspiratiesessies die je kan volgen tijdens het Bovag-jaarcongres. Topsporters Erben Wennemars en Rob Harmelink zijn te gast en leggen de link tussen ondernemen en topsport: vallen, opstaan, doorgaan, overwinnen. Spannende afsluiter is de bekendmaking van ‘Bovag Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar 2019-2020’. Ben je erbij?

Noteer in de agenda: dinsdag 8 oktober aanstaande vanaf 14.45 (ontvangst) tot in de late uurtjes. Locatie: NBC Congrescentrum in Nieuwegein. (routebeschrijving). Vanzelfsprekend ben je als Bovag-aangesloten autobedrijf van harte welkom. Toegang is, als onderdeel van het lidmaatschap, gratis voor twee personen.

Luisteren, leren en meepraten

Bovag-voorzitter Gerard ten Buuren opent om 15.30 uur het officiële programma.  Aansluitend straten om 16.30 uur starten verschillende infosessies, die opgedeeld zijn in inspiratiesessies (leren en luisteren), praktische sessies (stappenplannen om meer aan de slag te gaan) en dialoogsessies (rondetafelsessies met max. tien vakgenoten).

Een kleine greep uit de sessies: In ‘Hoe verdien je meer aan je occasionklanten’ geeft Gerjanne Visser (Bovemij) je tips en tricks hoe meer uit de verkoop van een auto te halen middels extra’s. In ‘Hoe pas ik mijn showroom aan op de toekomst’ neemt Thomas Edens op een praktische wijze de stappen en verschillende mogelijkheden met je door.

Kloteklanten 3.0

In de sessie met de bijzondere titel ‘Klantbeleving Kloteklanten 3.0’ draait het om klantvriendelijkheid. Egbert Jan van Bel schreef tien jaar geleden het boek ‘Kloteklanten’. Hij besefte toen al hoe belangrijk klantvriendelijkheid is. Maar de wereld veranderd en de klant ook. In ‘Kloteklanten 3.0′ verlegt hij de focus van klantvriendelijkheid naar klantkennis.  Klanten zijn tegenwoordig minder merkentrouw en vooral kanaaltrouw. Een uitdaging voor het autobedrijf. Via welke kanalen moet je communiceren met je klanten en hoe? En hoe doen andere ondernemers dat? Smaakmakende voorbeelden passeren de revue.

Behoefte aan wat technische inspiratie? Menno Verhorst van AutoNiveau maakt je wegwijs in het digitale serviceboekje. Meer rendement uit je bedrijf halen? Jeroen Kraan van Innovam laat je aan de hand van praktische voorbeelden zien hoe je dat aanpakt.

Wil je in gesprek met collega’s uit de branche? Dat kan tijdens de Dialoogsessies. Praat, onder leiding van een specialist van Bovag, mee over onderwerpen als  CAO, opleiding, brandstof, RDW en Bovag.

Het complete programma inclusief alle sessies vind je op deze pagina.

De wereld van TomTom en topsporters

Om 18.30 uur word je getrakteerd op een dinerbuffet waarna het congres plenair verder gaat. Een van de sprekers is Olaf Gietelink, Vice President Product Marketing van TomTom Automotive. Hoe is de wereld van TomTom veranderd? Hoe gaan ze om met ontwikkelingen als autonoom rijden? (Tip: wij schreven hier laatst al over, het artikel vind je hier: TomTom maakt nieuwe kaarten, voor robots.)

Aansluitend betreden Erben Wennemars en Rob Harmeling het podium. Hoe hebben zij drempels overwonnen? En wat was daarvoor nodig?

En dan het spetterende slotstuk… Wie volgt de winnaar van vorig jaar Auto Haarhuis op en sleept de felbegeerde titel ‘Bovag Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar 2019-2020’ binnen?

De blije winnaars van 2018: Auto Haarhuis. “Dankzij de inzet van ons geweldige team hebben wij dit resultaat behaald!”

Vragen?

Stel ze aan Bovag, of meld je direct voor het congres aan. Meer details van het programma vind je via www.bovagjaarcongres.nl.

Natuurlijk is AMT aanwezig op 8 oktober. Heb je tips voor AMT, wil je wat kwijt over de branche of móeten we in AMT aandacht besteden aan jouw bijzondere bedrijf? Zoek onze redacteur Annemiek van de Heg op en ga in gesprek. Ze kijkt er naar uit!

Reageer op dit artikel