Hoe kun je nog zonder technische ondersteuning?

Hoe kun je nog zonder technische ondersteuning?
Een pijler van TECH360 zijn de Pro-trainingen: AircoPro, ADAS-Pro, BrakePro, DieselPro, EV/HybridPro en TurboPro.

TECH360 bestaat nog maar sinds 2017, maar het is al zo'n gevestigd instituut in de branche dat je je afvraagt: hoe hebben we ooit zonder gekund? Hoe werkt het?

Dealers kunnen op hun importeurs terugvallen als ze iets niet weten, maar op wie kunnen technici van universele bedrijven een beroep doen? Wat doe jij bij de diagnose van een complete storing? Wie bel jij als je hulp nodig hebt bij de diagnose van een complexe storing?

Onbeperkt toegang

Vier belangrijke pijlers van TECH360 zijn praktijktrainingen, Remote Services, Pass thru-diensten en ten slotte het meest bekende onderdeel: de technische helpdesk. Deze Vraagbaak geeft ondersteuning bij de diagnose vragen van de technicus. Specialisten helpen jou stap voor stap een denkrichting te ontwikkelen voor de oplossing van de storing.

De toegang tot deze Vraagbaak is onbeperkt en dat mag je best letterlijk nemen. Gemiddeld belt een bedrijf drie keer per maand naar de Vraagbaak en dat is veel te weinig. TECH360 heeft liever dat je tien keer te veel belt, dan één keer te weinig. Zeventig procent van wat je leert, leer je door ervaring, twintig procent van anderen en tien procent via een training. Daarom is de drempel laag: je kunt bellen, Whatsappen en/of e-mailen. De specialisten nemen de technicus een stapje mee terug in het proces - ook als die technicus al verder in zijn diagnose is - om via een logisch stappenplan tot een oplossing te komen. Door te werken in de juiste zoekvolgorde, vergeet je niets, sla je niets over en ben je dus honderd procent zeker van de diagnose.

Hou de omzet in eigen werkplaats

Het uitgangspunt van de Vraagbaak is dat universele autobedrijven niets hoeven uit te besteden aan dealerbedrijven of dure specialisten. Die omzet blijft vanaf nu dus gewoon in de eigen werkplaats. Hoe eerder je met TECH360 belt, des te eerder voorkom je verloren en verspilde uren. TECH360 voorkomt dat je een verkeerd spoor volgt en vraagt een terugkoppeling hoe het probleem is opgelost. Daardoor steek je er veel van op en sta je ook sterker in de uitleg naar de klant. Je kunt de zoekuren met een gerust hart doorberekenen.

TECH360 voorkomt dat je een verkeerd spoor volgt en vraagt een terugkoppeling hoe het probleem is opgelost ”

Wil je ook op andere vlakken werken aan het rendement? Met de Rendementservice sturen we op cijfers en bekijken we jouw prestaties ten opzichte van collega’s in de markt. Daarnaast worden autobedrijven met TECH360 Procesoptimalisatie geholpen om werkplaatsprocessen efficiënter te maken. Met de ondersteuning van TECH360 kun je dus veel meer in de eigen werkplaats doen.

Hoe eerder je met TECH360 belt, des te eerder voorkom je verloren en
verspilde uren.
Hoe eerder je met TECH360 belt, des te eerder voorkom je verloren en verspilde uren.

Het probleem wordt altijd opgelost

TECH360 kan inmiddels voor 25 automerken Remote Services en Pass thru-diensten uitvoeren. Heb je een Pass thru nodig voor software-updates, het programmeren van stuurapparaten, het inleren van een sleutel of trekhaak? TECH360 verzorgt het volledige traject van aanmelding tot en met de toegang bij de autofabrikant en neemt desnoods jouw scope over. Kom je er niet uit? Voor storingen die niet met de Vraagbaak en zelfs niet via Remote Services zijn op te lossen biedt TECH360 assistentie op locatie aan. Er komt dan fysiek een specialist naar jouw werkplaats om het probleem op te lossen; desnoods wordt de auto opgehaald en bij TECH360 gerepareerd, maar toegegeven, dat komt maar zelden voor.

Snelle groei

TECH360 bestaat nog maar sinds 2017, maar het is al zo’n gevestigd instituut in de branche dat je je afvraagt: hoe hebben we ooit zonder gekund? Alliance Automotive Group Benelux - het moederbedrijf van TECH360 - heeft TECH360 nu ook in België geïntroduceerd. Het is inbegrepen voor de autobedrijven die aangesloten zijn bij de garageformules CarProf en Autovakmeester, terwijl het voor andere formules, zoals Autoservice Totaal, Leaseprof en NexDrive optioneel is.

De groei zit er fors in, er zijn inmiddels al bijna zeshonderd deelnemende bedrijven die praktijktrainingen volgen op één van de vijf trainingslocaties. Naast Apeldoorn, Dordrecht en Eindhoven is er dit jaar ook in Assen een eigen trainingslocatie bijgekomen. Daarnaast maakt TECH360 gebruik van de GMTO-locatie in Heerhugowaard. Er is dus altijd een trainingslocatie bij jou in de buurt.

Begin eens met een Pro-training

Alle autobedrijven kunnen een abonnement op TECH360 afsluiten als ze bij een PartsPoint of Precisium-grossier zijn aangesloten. Wie dat niet is, kan overigens wel gebruik maken van de één- of tweedaagse Pro-trainingen. In die trainingen wordt je kennis van één specifiek onderwerp op een hoger niveau gebracht. Er zijn zes Pro-trainingen: AircoPro, ADAS-Pro, BrakePro, DieselPro, EV/HybridPro en TurboPro. Je leert de juiste diagnose stellen en je lost veelvoorkomende problemen effectief op. Bovendien kun je na het volgen van zo’n training onbeperkt gebruik maken van de TECH360 Vraagbaak voor vragen met betrekking tot het onderwerp. Voor veel bedrijven zijn de Pro-trainingen een eerste kennismaking met TECH360. Zie het als een opstap naar een volwaardig abonnement.

Een gecertificeerd bedrijf.
Een gecertificeerd bedrijf.

Wat kost het?

Het ‘Assist’-pakket kost 129 euro per maand, inclusief een kennistest, onbeperkt gebruik van de Vraagbaak, één merk Pass thru en twee praktijkdagen per jaar. Dit jaar is er voor het eerst ook een ‘Specialist’-pakket. Dit pakket levert grotendeels dezelfde diensten, maar leidt de technicus in vier jaar op tot een diagnosespecialist. In de vier diagnosetrainingen per jaar komen onder andere EV, Can pro, OBD en ADAS aan bod. Al na anderhalf jaar beschik je over een NEN9140-certificering om aan elektrische auto’s te werken en na vier jaar ben je een volwaardige diagnosespecialist.

Dit artikel is gesponsord door Alliance Automotive Group Benelux.

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Een garagist vraagt Turbo's Hoet om raad. Hij heeft de turbo van een Peugeot 308 1.6THP uit 2012 vervangen, maar de auto heeft nog steeds geen...

De volautomatische Gear Tronic III van LIQUI MOLY is een ideale klantenbinder. Je voorkomt er typische automaatklachten mee en lost er problemen mee op.

Gear Tronic III lost olieproblemen op

Bij een standaard ATF-verversing blijft zowat de helft van de ATF achter in de koppelomvormer, oliekoeler en -leidingen. Daardoor veroorzaakt het...

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

Om studenten succesvol hun opleiding af te laten ronden is de rol van een leermeester essentieel. Sinds afgelopen jaar richt een BBL-adviseur van...

Annemiek van de Heg: "Laten we niet vergeten dat de meerderheid van de auto's nog steeds een verbrandingsmotor heeft."

Dankzij TECH360 krijgt Robert Visser een gratis training

Robert Visser is derde geworden in de AMT Kennistest. Hij mag van TECH360 een Pro-training volgen. Maar welke?

Evolutie van accutechnologie in de AMT Kennistest: wat speelt er in de markt?

Evolutie van accutechnologie in de AMT Kennistest: wat speelt er in...

In tien rondes heeft de AMT Kennistest een kans geboden aan technici om hun vakkennis te testen en te verdiepen. VARTA was één van de sponsors en gaf...

Syntium X is beschikbaar in vaten van 200 liter en in vijf liter verpakking. Mogelijk komt Syntium X later dit jaar beschikbaar als bulkolie.

De strijd om de klant: nieuwe Syntium X van Petronas

Consumenten worden prijsbewuster, terwijl het gemiddelde Europese wagenpark al twaalf jaar oud is en de elektrificatie (verschillend per EU-land)...

Met een VR bril beleef je in een virtuele realiteit hoe de wereld van het autobedrijf er in de toekomst uit kan zien.

Opladen voor de toekomst: OOMT en innovatie in de AMT Kennistest

Nu de AMT Kennistest er op zit en de winnaars bekend zijn, blikken we terug met OOMT op hun ervaringen. Jessica Spithoven: "Wij vinden het leuk om...

De PicoScope is een essentieel stuk gereedschap, net zo belangrijk als een set steeksleutels.

AMT Kennistest: Jarno Jager wint PicoScope

De prijswinnaars van de AMT Kennistest zijn bekendgemaakt. Jarno Jager behaalde de tweede plaats en wint daarmee een PicoScope van AA Equipment...