Toyota Material Handling zoekt servicemonteurs die houden van afwisseling

Toyota Material Handling zoekt servicemonteurs die houden van afwisseling
Toyota Material Handling zoekt technische mensen die toe zijn aan een nieuwe uitdaging.

"Toyota Material Handling groeit hard en dat willen we blijven doen. Daarom zijn we continu op zoek naar mensen met een technische achtergrond. De werkzaamheden zijn behoorlijk divers", vertelt Edwin Rugenbrink, teamleider Serviceteam.

Als servicemonteur buitendienst werk je in de regio in de buurt van jouw woonplaats. Je hebt een volledig ingerichte service bus waarmee je allerlei verschillende klanten bezoekt. De werkzaamheden wisselen van preventief onderhoud tot veiligheidskeuringen en het oplossen van storingen.

“Wat het werk zo leuk maakt dat je lekker langs de weg zit en veel bij vaste klanten komt, op dat gebied heb je echt veel vrijheid”, vertelt Frank Lindeman, servicemonteur in de regio Amersfoort – Ede – Arnhem. “Ik ben zelf begonnen in de werkplaats 15 jaar geleden en werk inmiddels 5 jaar in volle tevredenheid in de buitendienst. Zo maak ik altijd mijn eigen planning en bestel ik eenvoudig de onderdelen die ik nodig heb op mijn tablet.”
Nieuwsgierig hoe een dag van een servicemonteur buitendienst eruitziet? Bekijk hier hoe zo'n dag verloopt.

Werken via de Toyota Way

“Als je interesse hebt om bij ons te komen werken, is het goed om te weten dat we werken via de 'Toyota Way'. Dat zijn kernwaarden die de overtuigingen en waarden weergeven, waarmee iedereen binnen de wereldwijde Toyota Groep werkt”, legt Edwin uit. “Je hebt een zelfstandige functie, maar er is altijd een team om je heen bij wie je terecht kan. Ook begrippen als uitdaging en respect zijn binnen onze gehele organisatie belangrijk.”

Op de website vind je een overzicht van de openstaande vacatures op zowel het hoofdkantoor in Ede als vacatures verspreid door het hele land.

Lange dienstverbanden en uitstekende arbeidsvoorwaarden

Als servicemonteur buitendienst start je reistijd vanaf het moment dat je ´s ochtends de deur achter je dichttrekt en deze stopt op het moment dat je weer thuiskomt. Geen dag is hetzelfde. Door nieuwe ontwikkelingen binnen het bedrijf is er altijd ruimte om jezelf verder te ontwikkelen in andere technieken. Bijvoorbeeld in mechatronica, dat veel gebruikt wordt bij automatiseringsprojecten. Het is niet voor niets dat dienstjubilea van 30, 35 of 40 jaar geen uitzondering zijn.

Als servicemonteur buitendienst werk je bij veel verschillende klanten.

Afwisseling in de werkzaamheden

Monteur Wesley Kummeling kan dat alleen maar bevestigen. “Vijf jaar geleden maakte ik de overstap naar Toyota Material Handling. Ik werkte als autotechnicus bij een autogarage en wilde graag meer afwisseling en technische uitdaging in mijn werkzaamheden. Dat lukt hier goed”, benadrukt hij.

“Ik ben zeer tevreden met mijn werk. We gebruiken veel verschillende technieken zoals onderhoudsvrije AC rijmotoren en de digitalisering zoals smarttrucks. Daarnaast krijg ik ook volop de ruimte om me te verdiepen in nieuwe technieken zoals de automatisch geleide voertuigen (AGV). Samen met de uitstekende arbeidsvoorwaarden zit ik hier helemaal op mijn plek.”

Doorgroeimogelijkheden

Heb je een technische opleiding op minimaal mbo-niveau 2, dan kan je direct in dienst komen als werkplaatsmonteur. Tijdens het werken leert het bedrijf jou het vak tot in de puntjes. Heb je een mbo-niveau 3 of 4 diploma en een paar jaar relevante ervaring dan kun je als servicemonteur in de buitendienst aan de slag. Dan krijg je een eigen servicebus en mag je zelf je dag indelen. Wil je daarna je talenten nog verder ontwikkelen? Dan zijn er volop doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf. Bijvoorbeeld in een functie als teamleider, senior monteur met een bepaald specialisme zoals automatisch geleide voertuigen, technisch specialist of application engineer.

Lange dienstverbanden zijn absoluut geen uitzondering.

Werken bij Toyota Material Handling

Wil je meer weten over werken bij Toyota Material Handling en ben je nieuwsgierig naar een baan als servicemonteur? Het is altijd mogelijk om een kop koffie te drinken met een teamleider uit een regio in jouw buurt. Ben je dan nog steeds geïnteresseerd? Dan nodigen we je graag uit om een dag met een monteur mee te gaan. Zo ervaar je vrijblijvend wat het werken bij ons inhoudt en krijg je tegelijkertijd een goed beeld van de werkzaamheden. Bekijk direct of er in jouw buurt ook vacatures openstaan.

Dit artikel is gesponsord door Toyota Material Handling.

Zero Emission | Ecomobiel toont duurzame vernieuwing in mobiliteit

Zero Emission | Ecomobiel toont duurzame vernieuwing in mobiliteit

Energietekorten, prijsstijgingen en leveringsonzekerheid. Woningnood en de stikstofcrisis. Hardnekkige maatschappelijke vraagstukken die van invloed zijn op de gehele maatschappij. Zero Emission | Ecomobiel gaat al 15 jaar voorop in duurzame mobiliteit, is hét event voor kennisdeling op dat vlak en toont ook dit jaar weer de meest actuele ontwikkelingen.

Oliver Zipse, voorzitter van de raad van Bestuur van BMW (links) en Koji Sato, President van Toyota. - Foto: BMW

Toyota en BMW werken aan nieuwe brandstofcel voor méér auto's op waterstof

Toyota en BMW gaan samen werken aan de ontwikkeling van een nieuwe generatie brandstofcel én verbetering van infrastructuur van waterstof. Doel is om het aanbod van personenauto's op waterstof uit te breiden.

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Een garagist vraagt Turbo's Hoet om raad. Hij heeft de turbo van een Peugeot 308 1.6THP uit 2012 vervangen, maar de auto heeft nog steeds geen vermogen. Alles wijst erop dat de turbo wel de oorzaak was voor deze storing. Wat nu?

De volautomatische Gear Tronic III van LIQUI MOLY is een ideale klantenbinder. Je voorkomt er typische automaatklachten mee en lost er problemen mee op.

Gear Tronic III lost olieproblemen op

Bij een standaard ATF-verversing blijft zowat de helft van de ATF achter in de koppelomvormer, oliekoeler en -leidingen. Daardoor veroorzaakt het losgeweekte vuil nog meer leed. De oplossing is de professionele olieservice voor automatische transmissies met de volautomatische Gear Tronic III van LIQUI MOLY, want daarmee ververs je bijna honderd procent van de ATF.

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

Om studenten succesvol hun opleiding af te laten ronden is de rol van een leermeester essentieel. Sinds afgelopen jaar richt een BBL-adviseur van OOMT zich op deze groep, waarbij hij in een driehoek werkt met het leerbedrijf, de student en het ROC. "Als een leermeester succesvol is, dan is de kans groter dat een student dat ook is."

Foto: Vidiphoto

Nieuwe cao Metaal & Techniek: 13% loonsverhoging

FNV en werkgevers Metaal & Techniek hebben een akkoord bereikt over een nieuwe cao. Werknemers krijgen 13% loonsverhoging over 22 maanden.

Foto: Shutterstock

Cao-overleg Metaal en Techniek hervat; stakingen mogelijk

Werkgevers van schadeherstel- en carrosseriebedrijven en vakbonden onderhandelen verder over een nieuwe cao voor de sector Metaal & Techniek. Als er geen akkoord wordt bereikt, dreigen nieuwe stakingen.

Annemiek van de Heg: "Laten we niet vergeten dat de meerderheid van de auto's nog steeds een verbrandingsmotor heeft."

Dankzij TECH360 krijgt Robert Visser een gratis training

Robert Visser is derde geworden in de AMT Kennistest. Hij mag van TECH360 een Pro-training volgen. Maar welke?