Toyota Material Handling zoekt servicemonteurs die houden van afwisseling

Toyota Material Handling zoekt servicemonteurs die houden van afwisseling
Toyota Material Handling zoekt technische mensen die toe zijn aan een nieuwe uitdaging.

"Toyota Material Handling groeit hard en dat willen we blijven doen. Daarom zijn we continu op zoek naar mensen met een technische achtergrond. De werkzaamheden zijn behoorlijk divers", vertelt Edwin Rugenbrink, teamleider Serviceteam.

Als servicemonteur buitendienst werk je in de regio in de buurt van jouw woonplaats. Je hebt een volledig ingerichte service bus waarmee je allerlei verschillende klanten bezoekt. De werkzaamheden wisselen van preventief onderhoud tot veiligheidskeuringen en het oplossen van storingen.

“Wat het werk zo leuk maakt dat je lekker langs de weg zit en veel bij vaste klanten komt, op dat gebied heb je echt veel vrijheid”, vertelt Frank Lindeman, servicemonteur in de regio Amersfoort – Ede – Arnhem. “Ik ben zelf begonnen in de werkplaats 15 jaar geleden en werk inmiddels 5 jaar in volle tevredenheid in de buitendienst. Zo maak ik altijd mijn eigen planning en bestel ik eenvoudig de onderdelen die ik nodig heb op mijn tablet.”
Nieuwsgierig hoe een dag van een servicemonteur buitendienst eruitziet? Bekijk hier hoe zo'n dag verloopt.

Werken via de Toyota Way

“Als je interesse hebt om bij ons te komen werken, is het goed om te weten dat we werken via de 'Toyota Way'. Dat zijn kernwaarden die de overtuigingen en waarden weergeven, waarmee iedereen binnen de wereldwijde Toyota Groep werkt”, legt Edwin uit. “Je hebt een zelfstandige functie, maar er is altijd een team om je heen bij wie je terecht kan. Ook begrippen als uitdaging en respect zijn binnen onze gehele organisatie belangrijk.”

Op de website vind je een overzicht van de openstaande vacatures op zowel het hoofdkantoor in Ede als vacatures verspreid door het hele land.

Lange dienstverbanden en uitstekende arbeidsvoorwaarden

Als servicemonteur buitendienst start je reistijd vanaf het moment dat je ´s ochtends de deur achter je dichttrekt en deze stopt op het moment dat je weer thuiskomt. Geen dag is hetzelfde. Door nieuwe ontwikkelingen binnen het bedrijf is er altijd ruimte om jezelf verder te ontwikkelen in andere technieken. Bijvoorbeeld in mechatronica, dat veel gebruikt wordt bij automatiseringsprojecten. Het is niet voor niets dat dienstjubilea van 30, 35 of 40 jaar geen uitzondering zijn.

Als servicemonteur buitendienst werk je bij veel verschillende klanten.

Afwisseling in de werkzaamheden

Monteur Wesley Kummeling kan dat alleen maar bevestigen. “Vijf jaar geleden maakte ik de overstap naar Toyota Material Handling. Ik werkte als autotechnicus bij een autogarage en wilde graag meer afwisseling en technische uitdaging in mijn werkzaamheden. Dat lukt hier goed”, benadrukt hij.

“Ik ben zeer tevreden met mijn werk. We gebruiken veel verschillende technieken zoals onderhoudsvrije AC rijmotoren en de digitalisering zoals smarttrucks. Daarnaast krijg ik ook volop de ruimte om me te verdiepen in nieuwe technieken zoals de automatisch geleide voertuigen (AGV). Samen met de uitstekende arbeidsvoorwaarden zit ik hier helemaal op mijn plek.”

Doorgroeimogelijkheden

Heb je een technische opleiding op minimaal mbo-niveau 2, dan kan je direct in dienst komen als werkplaatsmonteur. Tijdens het werken leert het bedrijf jou het vak tot in de puntjes. Heb je een mbo-niveau 3 of 4 diploma en een paar jaar relevante ervaring dan kun je als servicemonteur in de buitendienst aan de slag. Dan krijg je een eigen servicebus en mag je zelf je dag indelen. Wil je daarna je talenten nog verder ontwikkelen? Dan zijn er volop doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf. Bijvoorbeeld in een functie als teamleider, senior monteur met een bepaald specialisme zoals automatisch geleide voertuigen, technisch specialist of application engineer.

Lange dienstverbanden zijn absoluut geen uitzondering.

Werken bij Toyota Material Handling

Wil je meer weten over werken bij Toyota Material Handling en ben je nieuwsgierig naar een baan als servicemonteur? Het is altijd mogelijk om een kop koffie te drinken met een teamleider uit een regio in jouw buurt. Ben je dan nog steeds geïnteresseerd? Dan nodigen we je graag uit om een dag met een monteur mee te gaan. Zo ervaar je vrijblijvend wat het werken bij ons inhoudt en krijg je tegelijkertijd een goed beeld van de werkzaamheden. Bekijk direct of er in jouw buurt ook vacatures openstaan.

Dit artikel is gesponsord door Toyota Material Handling.

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.

Foto: Gert te Lintelo

Satink Classic Car Creations combineert restauratie met innovatie

Satink Classic Car Creations in Hengelo (Overijssel) is al dik dertig jaar een begrip in de restauratiewereld. Het bedrijf organiseerde op zaterdag...

De cao Metaal en Techniek is met zo’n 360.000 werknemers in de sector en zo’n 36.000 werkgevers de grootste cao in de marktsector Foto: Shutterstock

UPDATE: FNV stuurt cao-ultimatum naar werkgevers Metaal & Techniek

FNV Metaal heeft een cao-ultimatum gestuurd naar de werkgevers in de Metaal & Techniek sector, waar ook carrosseriebedrijven en...

De EV-koper weet nu tot en met 2030 waar hij aan toe is qua wegenbelasting. - Foto: Shutterstock

Gewichtscorrectie voor EV - wat zegt Bovag over kabinetsvoorstel?

We zagen al dat het voorstel van het demissionaire Kabinet voor een gewichtscorrectie in de motorrijtuigenbelasting voor EV's tot en met 2030 wordt...