Livestream 'Hoe los je die lastige storing op?' terugkijken

Livestream 'Hoe los je die lastige storing op?' terugkijken
Op 28 april deelde Iwan Kennis zijn storingsdiagnose tips en ervaringen middels een Livestream.

Dinsdag 28 april gaf diagnosetechnicus Iwan Kennis de digitale lezing: 'Hoe los je die lastige storing op?'. In deze Livestream hield Iwan honderden kijkers aan het beeld gekluisterd. Hij besprak lastige storingen én beantwoordde live vragen. Gemist? Geen nood, je kan de lezing simpel terugkijken.

Iwan nam de kijkers mee naar diverse storingen uit de diagnosewerkplaats van Autobedrijf Wout Bouman waar hij werkzaam is.

Zo gaf een Renault Kangoo geen voertuigsnelheid weer. Diverse onderdelen zijn vervangen en zelfs de helpdesk van Renault Nederland dacht mee. Zonder resultaat.

Iwan kreeg de Kangoo binnen met een compleet uitgebouwd dashboard. Hoe vond hij de oorzaak van de storing?

Iwan had nog drie andere lastige storingen voor de kijkers in petto. Een VW Crafter stond al een jaar stil met een storing in de Shiftmatic. Twee dealers en een specialist kwamen er niet uit. Iwan vond de oorzaak.

Dat lukte hem ook bij een Audi A8 met een kickdown-probleem en een Land Rover Discovery waarbij de ruitbediening aan de voorzijde niet werkte.

Kijkers hadden veel vragen, over de storingen maar ook: "Welke diagnoseapparatuur gebruik je Iwan?" en "Spreek je vooraf iets af qua kosten met de klant? Vaak weet je niet hoeveel tijd je ermee bezig gaat zijn." Iwan gaf antwoord.

Kijk de Livestream terug

Heb je de AMT-ATC digitale lezing met Iwan gemist? Via deze pagina kun je de terugkijklink toegestuurd krijgen per e-mail.

Tot slot: noteer 26 mei - 19.30uur in je agenda want dan vindt de volgende AMT-ATC digitale lezing plaats. Een expert van Vialle vertelt je dan alles over het DirectBlue LPG-systeem voor direct ingespoten benzinemotoren. Aanmelden kan vanaf half mei, hou onze website en de nieuwsbrief daarvoor in de gaten.

Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Foto: Audi
Hybride & elektrische aandrijving

Audi introduceert MHEV plus: nieuwe stap in hybridetechnologie

Audi introduceert MHEV plus, een nieuw mild-hybridesysteem met extra elektrische ondersteuning. Het debuteert in de Audi S5 en biedt meer efficiency en dynamiek.

Foto: Renault
EV

Renault Filante Record 2025: ultieme aerodynamica en elektrische...

Renault presenteert de Filante Record 2025, een aerodynamisch studiemodel met een 87 kWh-batterij. Het elektrische laboratorium op wielen test nieuwe technologieën en zal in 2025 een recordpoging doen.

Productie van De RO80 in Neckarsulm: kleine aantallen, grote verliezen.
Volkswagen

Het einde van Volkswagen?

Volkswagen is veel in het nieuws de afgelopen periode. En niet omdat het zo goed gaat in Wolfsburg. Precies een halve eeuw geleden was het ook crisis bij VW. AMT schreef er uitvoerig over. Zijn er parallellen?

Foto: Cor Salverius
Trots op mijn bedrijf

Trots op mijn bedrijf: bij Droog Diagnose zijn ze gek op complexe...

Je kunt bij Droog Diagnose in Sassenheim terecht voor reparaties, onderhoud, apk, coderen, programmeren, diagnose en nog veel meer. Het bedrijf is voornamelijk gespecialiseerd in het oplossen van complexe elektronische storingen aan BMW en MINI.

Brandend acculampje in de Vito. Het begin van een zoektocht met verrassingen. - Foto: GMTO
Diagnose, Reparatie & Revisie

Brandend acculampje Mercedes-Benz Vito blijkt accumulatief probleem |...

Bij de helpdesk van GMTO meldt zich een autobedrijf met een lastige storing: een Mercedes-Benz Vito 116 CDI uit 2028, met 2,1 liter zelfontbrander. De klacht: een brandend acculampje. Klinkt eenvoudig, maar is het niet. Problemen komen zelden alleen, zo blijkt maar weer uit deze diagnose.

Foto: Volkswagen
Volkswagen

Volkswagen sluit akkoord met vakbond: geen fabriekssluitingen

Duitse vakbond IG Metall sloot onlangs een overeenkomst met Volkswagen om de sluiting van Duitse fabrieken van het autoconcern te voorkomen.

Het aantal hybride en elektrische auto's groeit snel. Welke kansen liggen er voor het universeel autobedrijf? (Foto: NexDrive)
EV

EV-onderhoud biedt zonnige toekomst voor universele bedrijven

De transitie naar hybride en elektrische auto's biedt universele autobedrijven volop kansen, maar ook uitdagingen. Hoe kunnen zij zich aanpassen aan nieuwe technologieën en klantbehoeften? Vijftien leveranciers, van Hella tot Bosch, van AA-Equipment Support tot Explora en van Midlock tot Serenco, benadrukken dat EV-onderhoud binnen handbereik ligt. Hoe?

Russel Younghusband Global Automotive Director van Getac. Foto: Getac
Diagnose, Reparatie & Revisie

Softwareontwikkelaar Getac ziet een 'AI-toekomst'

We zien het steeds vaker, nieuwe automodellen uitgerust met artificiële intelligentie, ofwel AI. Ook leveranciers van tools en equipment komen steeds vaker met producten die AI-ready zijn of AI-functies bevatten. Maar hebben deze AI-functies een toegevoegde waarde voor de werkplaats?