Mahle introduceert RemotePRO Air voor diagnose op afstand
Mahle introduceert in Europa RemotePRO Air, een nieuwe functie binnen het TechPRO 2-diagnosetoestel.

Mahle introduceert in Europa RemotePRO Air, een nieuwe functie binnen het TechPRO 2-diagnosetoestel.

Jonathan van Steenbergen is diagnosespecialist. Met zijn bedrijf Van Steenbergen Solutions lost hij lastige problemen voor autobedrijven op. Vooral aan elektrische auto's en plug-in hybrides. AMT liep een dag mee om te zien wat er zoal stuk gaat en hoe Jonathan dat oplost.

Hoe helpt goede diagnoseapparatuur universele autobedrijven auto's goed en efficiënt te onderhouden en te repareren? Keywoorden: SGW, AI, SoH, EV, China én 'minder klikken, meer repareren'.

Een juiste diagnose is geen extra service meer, maar een must. Moderne voertuigen vragen om slimme technici, geavanceerde apparatuur en een scherpe blik. Van praktijkcases tot de nieuwste tools - in het novembernummer van AMT lees je hoe diagnose zich ontwikkelt én hoe jij meegaat met de werkplaats van morgen.

Jonathan van Steenbergen is diagnosespecialist. Met zijn bedrijf Van Steenbergen Solutions lost hij lastige storingen voor autobedrijven op. Vooral aan elektrische auto's en plug-in hybrides. AMT loopt een dag mee om te zien wat er zoal stuk gaat en hoe Jonathan dat oplost. We doen verslag in twee delen. Nu, de werkwijze, in deel twee acht aansprekende praktijkvoorbeelden.

Deze keer in Trots op het Vak: Nick Joosten, sinds een jaar werkzaam als monteur bij Van Emden Diagnose en Onderhoud in Mill. Aan gedrevenheid en trots ontbreekt het Nick niet. Hij rondde de opleiding technisch specialist voertuigen (BOL) af aan ROC Nijmegen en dat deed hij cum laude. De 19-jarige Nick deed niet 4 jaar, maar 3 jaar over de opleiding.

"Heeft u een diagnosetester? Niet waar, u heeft een uitleesapparaat!", stelt diagnosetechnicus Erwin Schraepen tijdens een lezing van ATC Antwerpen. "Diagnose stellen doe je zelf. Daar zijn kennis, kunde en data voor nodig."

De frontradar van een Jeep Compass werkt niet meer na kalibratie. De oplossing, het updaten van de BCM, leidt tot nog meer problemen. Hoe lost CLEVER DiagnostiX dit op?

Eerder dit jaar lieten we stap voor stap zien hoe je een lpg-systeem inbouwt. Dat deden we samen met specialist Prins. Maar wat als je diagnose moet stellen aan zo'n systeem? Tijd voor een vervolg dus.

Diagnosespecialist Iwan Kennis van Autobedrijf Wout Bouman deelt een interessante case. Een Nissan Note loopt slecht en draait maar op twee cilinders. Lees hier hoe een ingeving tijdens de vrijdagmiddagborrel deze raadselachtige storing hielp oplossen.