VW schikt en vergoedt kopers 100.000 sjoemeldiesels in Nederland
Volkswagen heeft met drie stichtingen een schikking getroffen over sjoemeldiesels waardoor zo'n 100.000 mensen in Nederland compensatie krijgen.
Volkswagen heeft met drie stichtingen een schikking getroffen over sjoemeldiesels waardoor zo'n 100.000 mensen in Nederland compensatie krijgen.
"Front Assist niet beschikbaar", meldt het instrumentenpaneel van een Passat VIII, 1.4 GTE Hybrid met motorcode CUKC. De foutcodes lijken te wijzen op een CAN-bus storing. Of hebben ze te maken met de nieuwe mechatronica van de transmissie? Of…? Het autobedrijf komt er niet uit. GMTO wel?
In deze aflevering van Opgelost op AMT Garageforum: een VW Amarok laat luid van zich horen wanneer de motor belast wordt. De leden van het AMT Garageforum stellen diagnose.
De Volkswagen ID.3 blijkt na vier jaar intensief gebruik verrassend goed te presteren in een ADAC-duurtest. De batterij hield ruim 90% van zijn capaciteit vast, ondanks veelvuldig snelladen.
Een Duitse rechtbank heeft maandag vier voormalige topmanagers van autoconcern Volkswagen schuldig bevonden aan fraude in de langslepende zaak rond het gesjoemel met de uitstoot van dieselauto's. De rechtbank in de stad Braunschweig heeft twee aangeklaagden meerjarige celstraffen opgelegd. Twee anderen krijgen voorwaardelijke gevangenisstraffen.
Volkswagen past een klein aantal zeer krachtige computers toe in het Modular Electric Drive-platform (MEB) van de ID-familie. Hoe werkt dat? Gino Decoster ontleedt VW's nieuwe netwerkarchitectuur.
Een maatje groter? Dat ziet er lekker dik uit! Maar maken grotere wielen een auto onzuiniger? Intuïtief denk je van niet. Autoweek denkt van wel. Hebben de autotesters gelijk? En zo ja, waarom vragen grote wielen dan meer energie?
Volkswagen werkt met Valeo en MobilEye aan geavanceerde Level 2+ rijhulpsystemen voor toekomstige modellen op het MQB-platform.
De ruitensproeier van de Volkswagen Polo 6R 1.2 TSI (CBZC) geeft vaak problemen. Arjen Woudstra van GMTO legt uit hoe je deze storing snel en efficiënt oplost.
Zware tijden of niet, Volkswagen pioniert manmoedig verder op het elektrische ID-pad. Goedkopere modellen moeten de tegenvallende vraag aanjagen, en antwoorden op Chinese concurrentie. Op het MEB-platform komen ze eraan, als compacte ID2.all en kleinere ID.EVERY1.