Deel jouw APK-praktijkervaringen en win een Beta inspectielamp

Deel jouw APK-praktijkervaringen en win een Beta inspectielamp
Geen examen APK-bevoegdheidsverlenging meer, goed idee? Meer dan 150 APK-keurmeesters geven hun mening.

De APK is de levenslijn van de meeste autobedrijven. Dat vraagt constante aandacht hiervoor richting jouw klant. Attendeer je klanten actief op de APK? Wat reken je ervoor? En welke vreemde 'reparaties' kom je tegen tijdens de keuring? Kortom, deel je APK-ervaringen uit jouw werkplaatspraktijk.

De APK-regelgeving is aan verandering onderhevig, de keuring moet immers aansluiten bij de voortdurend ontwikkelende autotechniek.

We mogen van Beta zes keer deze Oplaadbare inspectielamp voorzien van draaibare magnetische voet en toplamp weggeven.
 Deel je APK-ervaring en maak kans op één van de zes Beta-oplaadbare inspectielampen. 

We schrijven regelmatig over de APK en wat dat betekent voor jouw autobedrijf.

In 2018 hielden we samen met de RDW een webinar over de belangrijkste APK-wijzing van dat jaar: de visuele controle op het roetfilter. Een vervolg daarop komt er begin 2021 aan. Dan gaan we niet meer alleen kijken, maar écht meten of het roetfilter werkt met de deeltjesteller.
Zover is het nu nog niet, maar dat hij komt, is zeker. AMT 5 staat in het teken van de APK. Daarvoor horen wij graag jouw APK-ervaringen.

Hoe? Beantwoord de vragen hieronder en upload je praktijkfoto’s. Onder alle inzenders mogen we zes keer een oplaadbare inspectielamp voorzien van draaibare magnetische voet en toplamp weggeven van Beta.

De vragen:

De vragen vind je hieronder in het formulier. Beantwoord ze allemaal en upload eventueel je praktijkfoto's.


Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

Van Kronenburg Engines: de motor achter het succes | VIDEO

Motorrevisie is topsport. Dat is wel duidelijk na een bezoek aan Van Kronenburg Engines. Met een combinatie van ervaring, gevoel en een modern...

De kleine platte schroevendraaier heeft Julia altijd bij zich. "Je kunt er zoveel mee doen, eigenlijk meer dan je verwacht." Foto: Koos Groenewold

Trots op het vak: Julia Jurriens, winnares Skills Heroes

Julia Jurriens, werkzaam bij Ekris BMW en Mini Arnhem, is onlangs uitgeroepen tot winnares van Skills Heroes, dé vakwedstrijd voor mbo-studenten in...

Drie achtcilinder lijnmotoren met een inhoud van 80 liter helpen deze duwboot aan stuwkracht. Voor een scheepstechnicus zijn het maar kleintjes.  - Foto: Gert te Lintelo

Groot, groter, grootst: zo houdt Bolier scheepsmotoren tot 16.000 kW...

Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de...

De remote-interface is verbonden met het voertuig. Zo kan het via internet op afstand worden uitgelezen met de OEM diagnosetool van VAG (ODIS).

Clever eXpert diagnose: VW Tiguan met cilinderoverslag (twee keer)

Een autotechnicus stelt diagnose aan een VW Tiguan 2.0, 125 kW (CAWA) uit 2008. Het motorstoringslampje brandt en de auto slaat niet aan. Hij...

Moderne auto's zitten vol met elektronica, wat betekent dat conventionele kabelbomen veel storingen zouden veroorzaken. Bovendien moeten computers met elkaar kunnen communiceren. Dit wordt mogelijk gemaakt door het moderne databussysteem. - Afbeeldingen: Gino Decoster

Het databussysteem uitgelegd aan de hand van de Ford Mustang Mach-E

Het aantal componenten en regeleenheden is gestaag toegenomen door de toenemende eisen op het gebied van veiligheid en steeds meer comfort in het...

Turbo underboost door vervuild lagedruk EGR systeem

Turbo underboost door vervuild lagedruk EGR systeem

Een monteur belt Turbo's Hoet met de vraag of we even kunnen meedenken. Hij leest code P0299 bij een Volkswagen Polo 1.4 TDI. Underboost, oftewel de...

Geblokkeerde Audi Q8 e-tron in de werkplaats van Autofix Support. Kunnen zij er weer beweging in krijgen? - Foto: Ewoud Perrots

Diagnosetip uit de praktijk: Audi Q8 e-tron met blokkade

Een Audi Q8 e-tron staat geblokkeerd na een foutmelding op de elektrische installatie. De eigenaar kan niet meer voor- of achteruit. Autofix Support...

Foto: Shutterstock

Zo herken je problemen met de natte distributieriem

Hoe herken je problemen met de natte distributieriem? Waardoor ontstaan ze? En waar moet je als autotechnicus op letten bij vervangen? Samen met...