Hella Service Partner: "De meest positieve nieuwsbrief ooit"

Hella Service Partner: "De meest positieve nieuwsbrief ooit"

Leveranciers in de automotive branche ondersteunen hun klanten op verschillende manieren in deze coronatijd. Hella steekt haar deelnemers met "De meest positieve Hella Service Partner nieuwsbrief die we ooit gestuurd hebben" een hart onder de riem.

De reden achter de nieuwsbrief: “We denken dat iedereen in deze uitzonderlijke situatie rondom het Covid-19 virus wel wat opbeurend nieuws kan gebruiken.” De nieuwsbrief bevatte kleurplaten om te downloaden voor kinderen en tips om in beweging te blijven. Maar ook nuttige tijdsbesteding voor garagisten, zoals bijvoorbeeld te wijzen op gratis online technische trainingen.

Dat de nieuwsbrief de juiste snaar raakte, bleek uit het feit dat binnen drie dagen al bijna 55% van de ontvangers de nieuwsbrief gelezen had. Hella is voornemens de Hella Service Partner garages komende weken van nog meer nuttig nieuws te voorzien.

Wil jij ook weten hoe je je werkplaatsrendement kan verhogen? Stuur een mailtje naar: info@mywesp.com

"Ja" voor WESP

Daarnaast is Hella één van de deelnemers van de branchebrede WESP-alliantie. Een samenwerking waarbij Nederlandse aftersalespartijen gezamenlijk in actie komen om autobedrijven te ondersteunen in tijden van Corona.

Met het initiatief krijgen ondernemers dagelijks een overzichtelijke rapportage met tips en adviezen om de werkplaatsactiviteiten rendabel te houden.

Fource benaderde diverse distributeurs, grossiers en anderen partijen om het plan van WESP te steunen. Toen Hella gevraagd werd om deel te nemen, was het antwoord direct: ‘Ja’.

Hella Service Partner

Het Hella Service Partner concept is een samenwerking tussen onafhankelijke garages, deelnemende groothandels en HELLA. De samenwerking richt zich op de kernactiviteiten van Hella: verlichting, elektra, elektronica, equipment en remdelen.

Aangesloten garages ontvangen met dit concept zowel technische ondersteuning die helpt om het werk beter uit te voeren als marketingondersteuning om de klant in de werkplaats te krijgen.

Meer informatie over het HELLA Service Partner concept is te vinden op www.hellaservicepartner.nl.

De online trainingen van HELLA zijn te vinden op www.hellatechworld.nl.

Een particulier biedt op Marktplaats twee koplampunits van een Porsche Cayenne. Hoe weet je dat ze niet van diefstal afkomstig zijn?

Geen DOL? Burgemeester berispt autobedrijf

Eerst een bezoekje van twee BOA's, daarna een 'Bestuurlijke waarschuwing' van de gemeente op de mat. Het overkwam een klein autobedrijf in de omgeving Rotterdam. Reden: geen inschrijving in het 'Digitaal Opkopers Loket'. In het wat? Wat is hier aan de hand? En wat betekent dat voor autobedrijven?

FNV vindt dat het tijd is voor aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden.

Onderhandelingen cao gestart, bonden eisen 7% loonsverhoging

Deze week zijn de onderhandelingen over de nieuwe cao voor medewerkers van onder meer auto-, truck- en fietsbedrijven van start gegaan.

Hella Gutmann en VARTA Automotive willen samen de efficiëntie van werkplaatsen op het gebied van batterijservice te verbeteren. - Foto: Hella

Accudiagnose in de werkplaats sneller en beter door samenwerking...

VARTA en Hella Gutmann Solutions bundelen krachten om de accudiagnose in werkplaatsen te optimaliseren. Samen ontwikkelen ze diagnose-oplossingen die de efficiëntie en nauwkeurigheid van batterijservice verhogen.

Rogier Roet, formulemanager van AutoFirst.

AutoFirst: topservice en efficiënte bedrijfsvoering

AutoFirst komt uit het BOVAG ROSA onderzoek als een van de best gewaardeerde garageformules van Nederland. Dankzij effectieve marketingondersteuning en een modulaire aanpak helpt AutoFirst autobedrijven met een hogere klanttevredenheid, een betere bedrijfsvoering en personeelswerving. Hoe doet AutoFirst dat?

Harley Earl bij General Motors Firebird I (1953) en II (1956).

Techniek van Toen 1954: Firebird XP-21, technisch idealisme

"John, wil jij in Techniek van Toen schrijven over de Firebird XP-21 met gasturbineaandrijving van General Motors?", vroeg Erwin den Hoed mij. Natuurlijk, doe ik graag. Hij stelde ook enkele technische vragen over die Firebird XP-21...

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

Om studenten succesvol hun opleiding af te laten ronden is de rol van een leermeester essentieel. Sinds afgelopen jaar richt een BBL-adviseur van OOMT zich op deze groep, waarbij hij in een driehoek werkt met het leerbedrijf, de student en het ROC. "Als een leermeester succesvol is, dan is de kans groter dat een student dat ook is."

Foto: ACE Automotive

Carrièredag automotive & engineering brengt sector tot leven

Op 16 oktober kwamen honderden studenten van de automotive- en engineeringopleidingen van HAN en Fontys samen tijdens de Carrièredag in Arnhem.

Auto Prof 2025 is te bezoeken op dinsdag 4, woensdag 5 en donderdag 6 februari van 15.00 tot 22.00 uur in Evenementenhal Gorinchem. Zien we je daar?  Foto: Auto Prof

Auto Prof 2025: nu ook met klein transport en trucks

Auto Prof breidt het concept per direct uit met de toevoeging van klein transport en trucks. Daarmee speelt beursorganisator Easyfairs verder in op de nieuwste trends en behoeften in de sector.