Snap-on EZ-ADAS: eenvoudig geavanceerde rij-assistentiesystemen kalibreren

Snap-on EZ-ADAS: eenvoudig geavanceerde rij-assistentiesystemen kalibreren

Snap-on EZ-ADAS kalibratie-equipment is snel (easy), eenvoudig, compact, degelijk en innovatief. Je hebt geen lange intensieve training nodig om met Snap-on EZ-ADAS te kunnen werken. Eén persoon kan Snap-on EZ-ADAS equipment eenvoudig en snel installeren en de kalibratie uitvoeren.

Ongeacht of u een universeel autobedrijf, merkdealer, schadeherstelbedrijf, autoruitherstelbedrijf, bandenspecialist of merkspecialist heeft, ADAS-systemen moeten goed functioneren om de veiligheid van de inzittenden en hun omgeving te garanderen.

Procedures en richtlijnen

Bedrijven die de systemen kalibreren, moeten dit volgens vastgestelde procedures en richtlijnen doen. Met Snap-on EZ-ADAS volgt u deze richtlijnen.

Nóg meer voordelen

Snap-on respecteert de kalibratie-procedures van autofabrikanten. De meeste OEM’s gaan bij de kalibratie uit van de hartlijn van het voertuig. Dit heeft een aantal voordelen. Als de auto met een bumper een paaltje raakt, hoeft niet meteen de hele auto opnieuw uitgelijnd te worden om de camera te kalibreren en hoeft alleen de camera gekalibreerd te worden. Een ander voordeel is dat als de auto na het wegrijden uit de werkplaats een stoeprand raakt en de wielstanden veranderen, de camera-kalibratie nog steeds in orde is.

Maximale nauwkeurigheid

Omdat de autofabrikant het gebruik van targets voorschrijft, werkt Snap-on EZ-ADAS ook met deze borden. Dit wijkt af van de meeste andere systemen. Dankzij lasers is Snap-on EZ-ADAS Kalibratie Equipment eenvoudig te installeren en uiterst nauwkeurig.

ADAS moeten gekalibreerd worden na de volgende veel voorkomende werkzaamheden:

  • Schadeherstel
  • Bumper-reparaties
  • Uitlijnen
  • Ruitreparaties
  • Onderstel-reparaties
  • Nieuwe sensoren
  • Andere wiel- en bandenmaat

Foutloos en gebruiksvriendelijk

Dankzij intuïtieve en stap-voor-stap begeleide meetprocedures, reduceert Snap-on EZ-ADAS Kalibratie Equipment de kans op fouten tijdens het kalibreren en inleren van voertuigsystemen significant. Deze equipment is gebaseerd op de Snap-on visie: eenvoudige bediening, eenvoudige procedures en niet alleen voor hoog gekwalificeerd speciaal getraind personeel, iedereen kan er snel mee aan de slag.

Snap-on EZ-ADAS kalibreert nauwkeurig en veilig dankzij laser
 Snap-on EZ-ADAS kalibreert nauwkeurig en veilig dankzij laser.

Veilig en accuraat

Snap-on EZ-ADAS is niet het eerste kalibratiesysteem, maar daardoor hebben we wel goed kunnen anticiperen op informatie uit de markt. Het is derhalve een systeem geworden dat volledig inspeelt op de wensen en eisen van gebruikers.

In combinatie met de eisen die autofabrikanten aan het kalibreren van rij-assistentiesystemen stellen, garandeert het bedrijf dat het de meest gebruiksvriendelijke en accurate apparatuur die er op dit moment voor kalibratie-werkzaamheden verkrijgbaar is.

Onafhankelijk

Hoewel Snap-on EZ-ADAS op basis van OEM-kalibratiespecificaties ontwikkelt is, is de hard- en software volledig onafhankelijk van autofabrikanten. Dit heeft als voordeel dat Snap-on diagnose-gebruikers niet hoeven te wachten tot kalibratiedata van de autofabrikant goedkeuring heeft om vrijgegeven te worden voor de aftermarket.

Snap-on EZ-ADAS is mobiel, compact en kan eenvoudig opgeborgen worden
Snap-on EZ-ADAS is mobiel, compact en kan eenvoudig opgeborgen worden

Demonstratie op locatie

Naast snel, efficiënt, eenvoudig, nauwkeurig en om deze redenen binnen een mum van tijd rendabel, is Snap-on EZ-ADAS Kalibratie Equipment dankzij de roterende target-balk compact en neemt hij nauwelijks ruimte in. Ideaal dus voor werkplaatsen die al vol met allerlei andere equipment staan.

Autobedrijven kunnen Snap-on EZ-ADAS ervaren middels een demonstratie op locatie in de werkplaats. Neem voor meer informatie contact op met een Snap-on Tools franchisenemer.

Belangrijkste kenmerken Snap-on EZ-ADAS

  • Snel, compact, degelijk en innovatief
  • Eén persoon kan de equipment installeren en bedienen
  • Iedereen kan ermee werken
  • Eenvoudige en snelle installatie, nauwkeurige meting en kalibratie
  • Flexibel voor verschillende systemen door grote diversiteit kalibratie borden
  • Kalibreert op basis van OEM afstelgegevens van autofabrikanten
  • Meting t.o.v. de hartlijn van de carrosserie
  • OEM kalibratie-gegevens snel beschikbaar voor aftermarket
  • Horizontale balk kan verticaal geroteerd worden voor compacte opslag
  • Compleet systeem, mobiel en flexibel inzetbaar
  • Telefonische Snap-on EuroTech Center helpdesk ondersteuning
  • Werkt naadloos samen met Snap-on diagnoseapparatuur
  • Houdt werkzaamheden en de voordelen ervan in uw eigen werkplaats
  • Demonstratie in uw werkplaats mogelijk

Dit artikel is gesponsord door Snap-on

Niet dat je in Europa, of de VS binnen een jaar toestemming loskrijgt voor zo’n Xpeng/AeroHT tweeling. Maar ze menen dus wel bloedserieus dit tenminste in China uit te brengen. - Foto: Xpeng

Vliegende auto van Xpeng en AeroHT - echt waar?

Wordt de vliegende auto werkelijkheid? Wel als het aan de Chinese autofabrikant Xpeng ligt. Hoe denken zij het luchtruim te gaan kiezen?

Een soort kanon boven de testauto vuurt met 1 kHz frequentie röntgenpulsen van negen MeV (mega elektronvolt) af. Daar wil je absoluut niet naast staan, is ons wel duidelijk. - Foto: Mercedes-Benz

Botsproeven analyseren met röntgen: zo wil Mercedes auto's veiliger...

Alweer zeven jaar geleden konden we melden dat Mercedes-Benz, pionier in bots-onderzoek, röntgenfotografie inzette om botsproeven te analyseren. Zo...

Foto: Theon Design

Ultieme Porsche 911-fantasie wordt werkelijkheid bij Theon Design

Het Britse Theon Design in Oxfordshire onthult zijn Porsche 911 (964) met codenaam GBR003. Deze op maat gemaakte auto belichaamt de ultieme Porsche...

Sportiviteit? Comfort? Hoe lees je een band?

Vredestein Ultrac Pro: niet meer kiezen tussen grip of comfort (met...

"Met de Ultrac Pro hoef je niet meer te kiezen tussen performance en comfort", zegt Vredestein. "Onze ultra high performance band biedt het allebei."...

Als alle automobilisten hun gordel zouden gebruiken, zou dat jaarlijks alleen in Duitsland al 4.000 verkeersdoden schreeuwen. Maar ja: “De controle daarop zou een enorm politieapparaat vergen.” Gelukkig was er een ‘alternatief’ in ontwikkeling: “De luchtzak, het kernstuk van de Amerikaanse veiligheidsauto.”

AMT 1974: Voortschrijdend inzicht in veiligheid

Twee miljoen Amerikaanse verkeersdoden in 75 jaar! Gijs Berk schrijft vijftig jaar geleden in AMT in 1974 over veiligheid: veiligheidskooien,...

Gegevens uit de auto over verbruik, emissieproblemen en meer moeten in Euro 7 voor de automobilist open liggen – lees: alles zonder diagnosetester in te zien. - Foto: Bosch

Euro 7: vragen voor autobedrijf en klant

Het is bijna klaar, de nieuwe Euro 7 emissie-eisen-toevoeging aan de Europese typekeuringvoorschriften 2018/858. Het Europees parlement ging in maart...

Controle van platen voor zogeheten e-stacks. De platen worden met extreme precisie gemaakt en zorgen uiteindelijk voor betere elektromotoren. - Foto's: Bosch

Bosch Tilburg: van duwband naar elektromobiliteit en waterstof

De honderd miljoenste duwband verlaat in maart de fabriek van Bosch in Tilburg. Een mijlpaal voor Bosch Transmission Technology in Tilburg, in 1972...

Zo maakt Protean naafmotor bedrijfsauto elektrisch of hybride

Zo maakt Protean naafmotor bedrijfsauto elektrisch of hybride

Elektrificatie van het wagenpark is noodzaak in verband met het klimaat. Dat brengt aanzienlijke ontwikkelingskosten mee, en aangepaste...