Kalibratie van rijhulpsystemen, ook wel ADAS genoemd, is steeds vaker nodig. Systemen zoals lane departure warning, noodremassistent en dodehoekdetectie werken namelijk alleen als ze goed zijn afgesteld. Kalibratie van deze systemen is een nieuw specialisme, dat in hoogt tempo opkomt. Met de juiste apparatuur kun je camera’s en radars van auto’s, bestelwagens en trucks kalibreren. Het is zelfs al mogelijk om statisch te kalibreren op locatie. Maar de beschikbare kalibratiesystemen zijn en werken niet allemaal hetzelfde. Wat moet je weten voordat je gaat investeren in kalibratiesystemen?
Kalibreren is hét nieuwe specialisme

De toename van rijhulpsystemen in auto's gaat zo snel, dat er in hoog tempo een nieuw specialisme is ontstaan: ADAS-kalibratie. Maar wat moet je weten voordat je gaat investeren in kalibratiesystemen?
Lees meer over
Ontdek ook
Recente artikelen

VIDEO | De werkplaats van Autobedrijf Pels - een universeel bomvol...
Autobedrijf Pels is een universeel autobedrijf met veel specialismen. Het autobedrijf werkt samen met concepten en partners waaronder James...

Werkplaats als hart van het autobedrijf - lees het online magazine
In ons jongste online magazine focussen we op de werkplaats. Hoe zorg je dat je werkplaats klaar is voor de toekomst? Wat komt er allemaal kijken bij...

Hierom moet je de accu preventief testen bij elke beurt
Het is de schuld van de accufabrikanten zelf. Sinds de komst van de onderhoudsvrije accu's sijpelde de aandacht voor accu's weg. Vervangen en...

Celmodules balanceren bij een Ford Mustang Mach-E
Het aantal voertuigen met een elektrische aandrijving neemt gestaag toe. Aansprekend voorbeeld is de Ford Mustang Mach-E. In dit artikel nemen we de...
Eerder verschenen
- Diagnosetips uit de praktijk: Automaat met trilprobleem
- Boottrailers lijden schipbreuk, Bovag pleit voor APK
- DiagnoseDan: oorzaak van een misfire (P0303) achterhalen
- Hella steekt gloeilampen in het nieuw
- Nieuwe bio-olie biedt forse brandstofefficiëntie
- Aircowerkplaatstips van De Auto Airco Specialist
- Dubbele zekerheid: kalibreren met HELLA
- Automobilist veroordeeld na ernstig ongeval, maar níet vanwege TPMS-lampje
- Volvo V70 kent zijn eigen snelheid niet
- Veilig werken aan hybride/EV: Zo volg je altijd de juiste stappen!
- Diagnosetools: diep of breed, waar kiezen we voor?
- Unboxing: Autel Maxisys MS908 Elite
- Peugeot 206 slaat niet aan, hoe los je dat op?
- Emissiewetgeving EU vraagt om innovatie in motorolie
- Airco C3 schakelt uit op stand drie
- DiagnoseDan: Snelle diagnose bij gloeibougie-probleem
- VW Golf GTI 'eet' drie turbo's
- Airco defect? Nissens heeft de oplossing
- Equip Auto 2019: 'Repareer vandaag, prepareer voor morgen'
- Blog: Wie ratelt, die blijft
Meld je aan voor de AMT nieuwsbrief!
