Beetje instinct, gezond verstand, onderbuikgevoel of intuïtie kan helpvol zijn bij voorraadbeheer.Gesponsord
Gesponsord
Slimstock

Gesponsord Durf voorraadbeheer (ook) instinctief te doen

Net nu we over alle big data beschikken om de ideale voorraad te creëren, houdt Slimstock een pleidooi voor intuïtie. Misschien gaat dat 'pleidooi' wat ver, maar Slimstock wil graag dat je het overzicht niet uit het oog verliest.

Jan Kraaijeveld met het
Slimstock-team én de
Nationale Logistiek Prijs.Gesponsord
Gesponsord
sponsored content

Gesponsord Voorraad verbeteren? Je hebt niet altijd dure consultants nodig

Voorraadbeheerder Slimstock heeft net enkele klantendagen achter de rug. Daar heeft het bedrijf de klanten beter leren kennen, maar de klanten hebben ook van elkaar geleerd. Soms is de beste adviseur iemand die hetzelfde doet in een andere branche. Jan Kraaijeveld: 'Het winnen van een prijs schept verantwoordelijkheid'.

'De exacte indeling is niet belangrijk, maar het inzicht dat ontstaat 
wanneer je de ABC-analyse van de omzet vergelijkt met de orderregels 
en de marge wel.'Gesponsord
Gesponsord
Artikel

Gesponsord Hardlopers en winkeldochters; dure turbo's of goedkope bougies in...

Wel eens van de 80/20-regel gehoord? Dat tachtig procent van de artikelen twintig procent van de omzet doet? Met een ABC-analyse zet je de voorraadartikelen in volgorde van belangrijkheid. "Het zal je verbazen welke artikelen bovenaan en onderaan staan."

In vijf stappen heb je met dit model een gestructureerd verbeterplan in handen voor een optimale voorraad.Gesponsord
Gesponsord
Distributie

Gesponsord Bouwstenenmodel: in vijf stappen naar een ideale voorraad

Is een ideale voorraad moeilijk? Niet met het bouwstenenmodel van Slimstock. In vijf stappen heb je met dit model een gestructureerd verbeterplan in handen voor een optimale voorraad. Slimstock, een Nederlands bedrijf dat al sinds 1993 Europees marktleider is, ontwikkelde een bouwstenenmodel waarmee elke auto-importeur, grossier en distributeur van auto-onderdelen direct aan de slag kan.

Jan Kraaijeveld: “De aantallen zijn in de autobranche verschrikkelijk groot, maar voorraadbeheerders ervaren dezelfde problemen als in andere branches.”Gesponsord
Gesponsord
After Sales & Magazijn

Gesponsord Voorraadbeheerder Slimstock traint autobranche via levendig spel

Bedrijven investeren in voorraadsystemen en -processen, maar hoe zit het met de investeringen in mensen? In tijden van crisis of economisch herstel is het trainen van mensen vaak het eerste wat afvalt. Dat kan anders, zegt Slimstock, maar hoe dan? En waarom speelt Slimstock graag het spel?

Jan Kraaijeveld: “Maar wat moet je met een artikel dat al twintig jaar onverkocht op de plank ligt?"
AMT Ondernemen

Interview Jan Kraaijeveld, Slimstock: 'Voorraad krijgt pas aandacht...

Er wacht de groothandels en leverende partijen in de autobranche een consolidatieslag: LKQ/Fource en Alliance zijn alvast begonnen. Jan Kraaijeveld van Slimstock neemt ons mee in een verhaal over zwarte zwanen en speedboten en de nadelen van emotie in voorraadbeheer.

Klanten accepteren dat specifieke onderdelen een levertijd hebben.Gesponsord
Gesponsord
Artikel

Gesponsord 'Voorraad is emotie - hoe ga je daarmee om?'

De voorraad krijgt pas aandacht als het misgaat. Dan is het magazijn overvol of onderdelen zijn regelmatig uitverkocht of een leverancier laat het bedrijf in de steek of de boekhouder vindt dat er te veel geld in de voorraad zit. Volgens Jan Kraaijeveld van Slimstock hebben bijna alle automotive bedrijven hier mee te maken. Hij heeft ook de oplossing.

Met een slechte voorraad verspil je tijd, geld en energie.Gesponsord
Gesponsord
After Sales & Magazijn

Gesponsord Jan Kraaijeveld: 'Je kunt met minder voorraad hetzelfde resultaat...

Het hebben van een optimale voorraad is de moeite waard. Jan Kraaijeveld van Slimstock legt uit hoe je meer rendement met minder voorraad maakt.

Dirk van Dooren en Edwin Karelsen.Gesponsord
Gesponsord
After Sales & Magazijn

Gesponsord Geevers Auto Parts verbetert beschikbaarheid met 2 miljoen minder...

Bij Geevers Auto Parts raakten de magazijnen vol en lagen de verkeerde onderdelen op voorraad. Om het tij te keren werd het volledige voorraadbeheerproces onder de loep werd genomen.

Gesponsord
Gesponsord
Onderdelen

Gesponsord 9 voorraadtips voor het managen van grote assortimenten

Bedrijven in de automotive hebben vaak enorme assortimenten aan reservedelen op voorraad. Sommige worden maar heel weinig verkocht. Waar legt u welke voorraad neer voor de beste service en de laagste kosten? In dit artikel leest u negen tips om grip te krijgen op een uitdijend spare parts assortiment.