De toekomst van het autobedrijf? Ontdek het op Automotive Expo

De toekomst van het autobedrijf? Ontdek het op Automotive Expo
Jan Lammers vertelt over succesvol ondernemen.

Veel geïnteresseerde bezoekers, ruim 70 toeleveranciers, een diversiteit aan kennissessies en een spetterende afterparty; de eerste Automotive Expo in september was een succes. Zo'n 2.500 garagisten lieten zich - verspreid over drie dagen - informeren over actuele onderwerpen. De tweede editie strijkt binnenkort neer in Rotterdam.

De eerste Automotive Expo van Fource vond plaats in Eindhoven. De garagisten lieten zich hier informeren over actuele onderwerpen zoals Pass-Thru, ADAS, airco, turbo’s en ook toonden veel leveranciers hun nieuwste (product)innovaties. Garagisten konden kennismaken met diverse garageformules en oud F1-coureur Jan Lammers en automotive futuroloog Jeroen Vertongen zorgden voor de nodige inspiratie. Exposanten en Fource kijken dan ook vol verwachting uit naar de komende editie in Rotterdam.

November: Automotive Expo Rotterdam

Van 11 tot en met 13 november trekt de karavaan naar het RDM-terrein in Rotterdam. Hier vormt de Onderzeebootloods het achtergronddecor voor de volgende editie van de Automotive Expo. Ook op die locatie belooft het een waar spektakel te worden voor de nieuwsgierige garagist.

Maak op de Expo bijvoorbeeld kennis met de Fource exclusieve merken als Anschler, Eicher, ERA, Romax en Nipparts, die voortaan drie jaar garantie meekrijgen waar twee jaar de standaard is. Om te laten zien hoe uitgebreid het productgamma van de eigen merken inmiddels is, is een stalen frame in de vorm van een auto tentoongesteld met daarin een veelzijdigheid aan producten. Op alle belangrijke plekken in de auto zijn deze exclusieve merken aanwezig, een echte eye catcher.

Maar er is meer: als marktleider biedt het netwerk van Fource het autobedrijf vele opties. Belangrijke toeleveranciers van onderdelen en equipment zoals Bosch, Brembo, Hella en Vredestein zetten tijdens de Expo hun beste beentje voor.

Ook kan kennis gemaakt worden met eigen concepten zoals Automotive Academy, Toolspecial en Universal Parts. Garageformules als Vakgarage, James en AutoFirst mogen eveneens niet ontbreken. Kortom, de Automotive Expo biedt garagisten een totaalplaatje van alles wat op dit moment in de markt ‘hot’ is.

Praktijkgerichte kennissessies

Een modern autobedrijf moet zich blijvend laten informeren over de nieuwste ontwikkelingen en trends. Ook wat dat betreft heeft de leergierige technicus op de Expo geen klagen. Diverse kennissessies over uiteenlopende onderwerpen passeren de revue zoals hoe om te gaan met turbo’s, de toekomst van airco-onderhoud en hoe je als universeel bedrijf aan fabrieksinformatie en documentatie (Pass-Thru) komt.

Jan Lammers en Jeroen Vertongen boeien de toehoorders vooral op het gebied van succesvol ondernemen en hoe je je als garagebedrijf moet voorbereiden op wat de toekomst allemaal brengt.

Video sfeerimpressie

Check dit filmpje voor een sfeerimpressie van de eerste editie in Eindhoven:

Kortom, voldoende redenen voor het moderne autobedrijf om (nogmaals) de Automotive Expo te bezoeken. Kom daarom op 11, 12 of 13 november naar de Onderzeebootloods in Rotterdam. Kijk op de website voor meer info of direct gratis aanmelden.

Dit artikel is gesponsord door Fource.

Foto: Shutterstock

KPMG: Europese auto-industrie pessimistisch over toekomst

Leidinggevenden in de Europese auto-industrie zijn minder optimistisch over de toekomst, met maar 25% die positief kijkt naar winstgevende groei in...

Foto: Alliance Automotive Group Benelux

NexDrive en TU Eindhoven: razendsnel opladen voor Le Mans

Alliance Automotive Group Benelux (AAGB) heeft met zijn EV-merk NexDrive een partnership aangekondigd met Student Team InMotion van de Technische...

Foto: Peter Roek

Zo pakt Mercedes-Benz tekort aan autotechnici aan

Mercedes-Benz presenteerde op de Autotechnica-beurs in Brussel zijn strategie om personeelstekorten in de werkplaats aan te pakken. Het merk leidt...

Johan van der Hoeven (CCO bij LKQ) en Lukas Stiefelhagen. Foto: LKQ

LKQ sponsort opkomend talent Lukas Stiefelhagen tijdens NXT Gen Cup

LKQ kondigt trots aan dat het officiële hoofdpartner wordt van de veelbelovende jonge coureur Lukas Stiefelhagen tijdens zijn deelname aan de NXT Gen...

Een gloednieuwe Scania truck rolt bijna van de band in Zwolle. De megafabriek produceerde in 2023 een recordaantal van 44.712 voertuigen; elke 5 minuten spuugt de fabriek een truck uit.

Scania's megafabriek - een stukje Zweden in Zwolle

Ingeklemd tussen het Zwolle/IJssel-kanaal en de Willemsvaart ligt in Zwolle de truckfabriek van Scania. Deze productielocatie viert dit jaar zijn...

Adana breidt productportfolio uit met apparatuur van K&K-marterbestrijding

Adana breidt productportfolio uit met apparatuur van...

Adana, de intuïtieve webapplicatie voor Mercedes-Benz, smart en BYD, breidt niet alleen haar service uit, maar ook haar productportfolio met...

SDS Carparts in Stekene, België.

Alliance Automotive Group Benelux neemt SDS Carparts in Stekene over

SDS Carparts in Stekene, tussen Antwerpen en Gent in Oost Vlaanderen, is overgenomen door Alliance Automotive Group Benelux (AAGB). De...

NAPA is sinds 1925 uitgegroeid tot een geoliede organisatie met ruim 6.500 locaties én een welbekend merk binnen de Amerikaanse autosport (Nascar) Foto: Shutterstock

19-jarige Sam Jongejan nieuwe NAPA ambassadeur in Nederland

Alliance Automotive Group Benelux kondigt racecoureur Sam Jongejan (2005) aan als nieuwe NAPA ambassadeur in Nederland. De jonge coureur neemt komend...