sorteer op
Ivm olielekkage kwam deze Crafter met CEB motor bij ons binnen. Dit is gelokaliseerd en wordt een aardig klusje (carterpakking is van buitenaf dichtgesmeerd en oliepomp lekt). Maar bij de controle blijkt ook dat de motor niet echt mooi rond loopt, 1 cilinder doet niet echt lekker mee zou je zeggen. Ook is er wel wat
Goedendag, we zijn bezig met genoemde Movano, waarvan de auto komt met de klacht slecht aanslaan. De motor heeft ruim 15.000 km terug in mrt 2017 een grote repararatie gehad, toen uitgelopen lagers. Na een tijd is de auto door de garage verkocht aan de huidige eigenaar, vandaar de lange periode. Huidige eigenaar heeft er
ik heb hier een twinnair 2 cilinder benzine motor nr 312A200 met een olielekkage er valt olie op de voorpijp waardoor deze stinkt , de olie lekt via het hitteschild tussen turbo en uitlaatspruitstuk vandaan. zoals ik kan zien loopt het ook op de retourleiding vanaf de turbo naar het motorblok zou het de banjobout kunnen
Heren, ben met een auto bezig die dezelfde klacht heeft als onderstaande topic. Maar aangezien die afgesloten is kan ik er volgens mij niet meer op reageren... https://www.amtgarageforum.nl/ford/focus/bijgeluid-stationair-45629.html Hierin wordt aangegeven dat het membraam van de omloopklep het probleem is. Ik ken deze motor nog niet en kan totaal even niet plaatsen wat de omloopklep
Hallo Techneuten, We hebben hier een IX20 diesel in de werkplaats staan die vooral bij koude motor heel slecht aanslaat. Je moet 10 a 20 seconden doorstarten voordat hij aanslaat, maar als de motor dan eindelijk aanslaat loopt hij ook direct mooi en netjes op 4 cilinders. Bij warme motor slaat hij wel snel aan,
Het begon met geen kracht genoeg en niet harder kunnen rijden dan 110 km per uur. Na de fout melding1260 en 1190 heb ik de volgende dingen vervangen , zie onderaan, met als gevolg dit nader omschreven probleem. Tijdens het rijden slaat motor uit en dit steeds op 3000 toeren in gekijk welke vitesse, toerentalmeter
Deze D22 (geen CR) is stilgevallen tijdens rijden en slaat niet meer aan. Uitgelezen fouten : -73 Pomp-communicatieleiding(onderbreking, kortsluiting) -76 Volume magneetventiel Signaal niet logisch Na fouten wissen komt de 76 er terug in. In meetwaarden blijft de waarde :magneetventiel inspuitbeginregeling op 4.71% staan. Is hier iets in bekend?? Bedrading of de pomp effectief overleden? Uitgelezen
Collega's Deze Renault verliest nog al wat koelvloeistof en ik heb geen uitwendige lekkage kunnen vast stellen. Ik verdenk nu de EGR koeler, maar alvorens beginnen te sleutelen vraag ik me af er een manier is om zonder demontage vast te stellen dat het de EGR koeler is. Rikus
Hallo, ik heb hier een Mazda MX-5 Type NC 1.8L die rond +- 2000 à 2500 rpm een tik heeft onder het kleppendeksel, auto heeft 130.000 km gelopen. Motor heeft vermoedelijk een tijdje gereden met te weinig olie. Mijn eerste idee was een defecte klepstoter, maar dit motortype is niet uitgerust met hydraulische stoters. Wagen heeft
Wij hebben hier een Mini Cooper s r56 staan welke stationair weinig tot geen olie druk heeft. De gemeten waarde zijn dan tussen de 0.5 en 0 bar. Reeds gecontroleerd\vervangen. Drijfstang lagers gecontroleerd niks aan te zien. Hoofdlagers gecontroleerd niks aan te zien. Andere oliepomp geprobeerd geen verbetering. Originele filter geen verbetering. Ander filterhuis. Geen