sorteer op
Hallo, In de werkplaats zijn we bezig met een golf 5 uit 2006 1.4 tsi BLG motor die bij koude toestand slecht loopt (afslaat) stationair. Als je het toerental iets verhoogd (1000tpm) dan draait de motor goed. Bij een testrit loopt de auto tot een bepaald moment goed en loopt de motor ook soepel maar
Motorlampje brandt en Lambda is veel te hoog. Als de motor koud is zijn de waarden prima en dan kun je ook 2000 rpm houden. Als de motor warm wordt dan gaat de CO waarde naar 0.00 en de lambda naar 1.10. Als dat gebeurd is het gaspedaal ook niet meer te doseren tussen 2000
Goedendag We hebben hier staan een Kia sportage met een 1.6 gdi motor , als je overschakelt en dan je gas loslaat hoor je een resonantie/ratel. Als je stil staat een gas geeft , hoor je dat ook en dan vooral bij gas los laten.Je hoort het bovenin de distributiekast Auto heeft tijdje geen onderhoud gehad
tijdens rijden bij constante snelheid gaat de motor inhouden / onregelmatig lopen. ± 50 in 4de versnelling na een paar tellen begint de motor in te houden / schokken. geen foutcodes bij uitlezen. Cilinderkop is 2000 km terug gereviseerd vanwege verlopen distributie. kleppen en klepgeleiders vervangen. Ketting vervangen. Nu afstelling distributie gecontroleerd, bougies en bobines
Goedemorgen, wij hebben hier een w212 e-klasse staan met de volgende storing. Af en toe gaat mil branden. Storingen die we dan te zien kregen waren: p0017 (signaal nokkenas onaannemelijk) en p0172 (systeem te rijk) Op aandringen van de klant de nokkenas sensor vervangen maar zonder resultaat. kleppendeksel gedemonteerd en motor gecontroleerd op timing,
Deze Kuga hebben we binnengekregen, stilgevallen en wil niet meer aanslaan. Fouten op brandstofdruk. Na controle en vervangen filter (zware verontreiniging) ook maar de tank gereinigd en opvoerpomp vervangen. Er zat namelijk echt abnormaal veel vuil in. Echter nog steeds niet aanslaan, elektrische pomp draait en bouwt druk op, ook de raildruk lijkt normaal. Foutcode
Hallo, gisteren deze auto binnengekregen voor beurt en apk. Wat een soepele klus moest gaan worden draait uit op iets anders. Namelijk na de oliewissel ineens geen oliedruk meer. Heb al veel gelezen over de natte riem die aan het oplossen is dus carter eronderuit gehaald en de zeef bekeken. Deze is brandschoon, nog geen
Collega's, Hier bij ons in de werkplaats een lastige storing staan.De Fiat is overgekomen van een collega autobedrijf met als klacht dat het voertuig niet door de keuring (APK)raakt door een te grote roet uitstoot en dat de wagen bij koudstart de eerste 20 sec geen reactie geeft op het gaspedaal. Bij het collega autobedrijf
Landrover houdt in bij 2500 tot 3000 toeren. Als je 90 rijdt, lijkt het net of er iemand gas zit te geven tussen 2700-3000 toeren. De toerenteller zie je dus ook bewegen en je voelt het met rijden..... Geen foutcodes . Echt heel vreemd. Kan ook niet achterhalen of het uit de motor komt, of
Beste collega's, wij komen er niet meer uit. We hebben een Corsa D staan met een A12XER motor welke erg hard loopt te tikken. Op sommige toerentallen is het niet hoorbaar. Het geluid klinkt als tikkende kleppen maar dan erg hard. Compressie is goed, ondanks dat hebben we toch de kop er af gehaald maar