Arriva Nederland
Maak jij je eigen speciaal gereedschap? Laat het zien!
Maak jij wel eens je eigen speciaal gereedschap? Hoe? En waar gebruik je dat dan voor? Deel het met AMT en je collega's!
Maak jij wel eens je eigen speciaal gereedschap? Hoe? En waar gebruik je dat dan voor? Deel het met AMT en je collega's!
Klein Gunnewiek Motorentechniek in Groenlo behandelt dagelijks VAG-motoren met bekende en minder bekende problemen zoals lagerschade en gebroken drijfstangen. Technisch specialist Anton van der Linden legt uit wat de oorzaken zijn en hoe je deze problemen aanpakt.
Het aandeel benzineauto's steeg in de zoekopdrachten op AutoTrack, Gaspedaal.nl en AutoWereld.nl en naar het hoogste niveau in bijna twee jaar.
Autotechnici krijgen er in totaal 10,8% loon bij in 33 maanden. De nieuwe cao is een feit, met afspraken over overwerk, stages en mantelzorg.
Particulieren kochten in mei 6,2% meer occasions dan vorig jaar. Vooral hybride auto's zijn in opkomst, blijkt uit cijfers van BOVAG en RDC.
Al vijftig jaar leidt Jan van Poppelen het familiebedrijf dat zijn vader ooit als autohobby begon. Wat begon als een kleine werkplaats is uitgegroeid tot een bloeiend autobedrijf in Reek. Waarom koos Jan ervoor om zich aan te sluiten bij Autovakmeester?
In de werkplaats van een autobedrijf staat een Renault Clio uit 2014 met een 1.5 dCi K9K 628-motor. De eigenaar van de auto meldt dat de auto niet meer start na het loskoppelen en opnieuw aansluiten van de accu. De motor draait nog wel rond, maar slaat niet aan. Wat is er aan de hand?
Een BMW X5 xDrive45e heeft een defecte frontradar. Met hulp van CLEVER DiagnostiX wordt de sensor gecodeerd en gekalibreerd. Diagnose op afstand spaart tijd en voorkomt fouten.
Een monteur krijgt de opdracht een Ford Transit Connect 1.5 TDCi (bouwjaar 2019, 22.711 km) te onderzoeken. De eigenaar meldt dat de motor niet meer wil starten na een wasbeurt.
Ben jij een goede APK-keurmeester? Ga de uitdaging aan en test je APK-kennis in de APK Keurmeesterquiz. Deze keer krijg je te maken met een Mini. De keurmeester deed een viergasmeting. En hij las het EOBD-systeem uit. Daarbij bleef de MIL branden en er kwam een foutcode aan het licht. Aan jou om de resultaten te beoordelen. Goed- of afkeur? En: Waarom?
In het artikel over de toekomst van de APK op deze website worden vier tekortkomingen aan de huidige EU-richtlijn genoemd: veiligheid van het hogespanningsdeel van EV's, emissies, data en ADAS. Mogelijke oplossingen voor die tekortkomingen las je in een recent artikel over de toekomst van de APK. Hoe werken die door in een nieuwe EU-richtlijn? We vragen het Pascal Beukenhoudt, Innovation Manager van Goca Vlaanderen.
Is veertig jaar apk-historie een zegen voor autobezitters, de verkeersveiligheid en de branche? Is het een schoolvoorbeeld van Hollandse regelzucht? Of misschien wel allebei?
Autobedrijf Bart Gubbels in Lomm werd in 2011 opgericht door Bart zelf. Na zeven jaar in loondienst wilde hij het op zijn eigen manier doen. Met liefde voor het vak en een bak ervaring op zak begon hij zijn bedrijf in een huurpand, met twee bruggen. Inmiddels staat er een goedlopend garagebedrijf met zeven bruggen en drie vaste medewerkers. Maar die groei kwam met uitdagingen.
Er bestaan genoeg formules voor universele garages, maar wie ondersteunt de dealers die de universele markt willen veroveren? De oplossing is AutoGlobe.
Een wachtruimte in de garage zonder koffie of een auto verkopen zonder de klant een kopje koffie aan te bieden; dat is ondenkbaar, vindt Ron Roubos van Jacobs Douwe Egberts Professional (JDE Professional). "Koffie zegt iets over de aandacht die je als bedrijf geeft." Het kopje koffie is volgens hem een essentieel onderdeel van de optimale klantbeleving.
Moderne motoren stellen steeds hogere eisen aan smeermiddelen. Ze moeten extreme druk en temperaturen kunnen weerstaan. Champion Oil ontwikkelt high-performance oliën met geavanceerde additieven, klaar voor downsizing, elektrificatie en duurzaamheid - van low viscosity motorolie tot hergebruikte olie voor raceauto's.
Een BMW 4 Coupé zonder trekkracht: dat is alsof je een topsprinter op de startlijn ziet staan met zijn veters aan elkaar geknoopt. Allesbehalve een fijne situatie natuurlijk. De BMW schoot bovendien continu in de noodloop en leverde nauwelijks vermogen. Weliswaar een duidelijke indicatie dat er iets goed mis is. Wat denk jij? Is dit een 'turboprobleem' of is er meer aan de hand?
Twintig jaar sleutelde David aan bedrijfswagens bij een merkdealer, tot hij besloot om het stuur om te gooien. Nu zet hij al een aantal jaren zijn kennis en ervaring in als Inspecteur beoordeling zware voertuigen bij de RDW. Waarom koos hij voor de RDW?
Er staan grote veranderingen op stapel voor de APK. Welke, en wat betekent dat voor jouw autobedrijf? Dat en veel meer lees je in AMT 5!
We zien volop ontwikkelingen in banden. Niet alleen de wiel- en bandenmaten groeien, ook de populariteit van de all-season band neemt toe. En zijn grotere wielen dan echt minder zuinig? Dat en meer zochten we voor je uit. Je leest het hier, in AMT 4.
Moderne aircosystemen worden steeds slimmer. In AMT 3 bekijken we de nieuwste aircosystemen. Ook gaan we na hoe rendabel het is voor autobedrijven om te investeren in aircoservice.
Geen woorden maar data! In AMT 2 kijken we naar hoe data het autobedrijf helpt slimmer en efficiënter te werken. Hoe zet je data om in daden?