Wil jij werken aan EV's? Vul de enquête in!

Wil jij werken aan EV's? Vul de enquête in!
Foto: Shutterstock

Bereid jij je voor een toekomst waarin je vooral werkt aan elektrische auto's? Of laat je dat liever aan je voorbij gaan? Vul onze enquête in en deel jouw visie met vakgenoten.

In de snel evoluerende autobranche zien we een verschuiving naar elektrische voertuigen. Deze verandering brengt nieuwe uitdagingen met zich mee voor autotechnici en professionals in de autobranche. Elektrotechniek wordt steeds belangrijker in de moderne werkplaats, waardoor de vraag rijst: Wil jij werken aan EV's? Ben jij klaar voor de elektrische revolutie? En wil je dat zijn?

Met een groeiend aantal elektrische auto's op de wegen is het cruciaal om te begrijpen hoe deze veranderingen jouw werk beïnvloeden. Daarom nodigen we autotechnici en branchegenoten uit om deel te nemen aan onze enquête over de toekomst van de autobranche.

Werken aan EV's, of liever niet?

De enquête onderzoekt de bereidheid van autotechnici om opleidingen te volgen en zich voor te bereiden op het werken aan EV's. Wat motiveert jou om deze stap te zetten, en zijn er eventuele obstakels die je tegenhouden? We willen weten of een carrière in de werkplaats zonder verbrandingsmotoren voorstelbaar is. Zou je liever een specialistisch pad bewandelen, zoals werken met klassiekers, restauraties, of autosport?

Denk mee over de toekomst van jouw carrière in de autobranche. Wat voor opleiding zou je willen volgen, en is dat mogelijk bij jouw huidige werkgever? Overweeg je een verschuiving naar een ander carrièrepad of specialisme?

Jouw inzichten zijn van onschatbare waarde om de autobranche vooruit te helpen. Neem deel aan de enquête van AMT en deel jouw visie over de toekomst van onze branche.

Hugo Claver

Hugo Claver

Hoofdredacteur AMT

Hugo deed de hogeschool voor journalistiek, en rolde via een korte carrière in de dagbladjournalistiek in de autojournalistiek. Voor diverse automagazines vervulde hij verschillende functies, van redacteur tot hoofdredacteur, én die van eindredacteur van AMT. Na dit acht jaar als zelfstandig ondernemer te hebben gedaan, kwam Hugo in 2023 in vaste dienst bij AMT als hoofdredacteur.

Erwin den Hoed

Erwin den Hoed

Adjunct Hoofdredacteur

Erwin deed HTS Autotechniek, werkte bij DAF Trucks en werd bedrijfseconoom in Tilburg. Hij maakte een uitstapje naar de bakkerijwereld en kwam in 2001 naar AMT. Zijn doel toen: "Artikelen maken waar ik trots op ben". Zijn doel nu: "Mijn lezers en websitegebruikers blij maken." Eigenlijk is er in al die jaren dus niets veranderd...

Email: erwindenhoed@vmnmedia.nl

100 % SoC is niet helemaal vol en 0 % SoC niet helemaal leeg. Zowel aan de boven- als aan de onderkant is een buffer. Een gedeelte van de buffer aan de onderkant is bruikbare reservecapaciteit. Hoe groot dat deel is? Dat verschilt per automerk en -type.

Hoe lang rijdt een EV door met een lege batterij?

"Hoe groot is de actieradius?" Het is de eerste vraag die autoconsumenten stellen bij een EV. In de praktijk gebruiken EV-rijders de volledige...

De Viritech Apricale zou met racetechniek bij Pininfarina gebouwd worden. Maar of dat al is begonnen, en wat de specificaties zijn, wordt nog nergens vermeld. - Foto's: Viritech

Dit krijg je als je waterstof met F1-technologie mixt: de Viritech...

Het Verenigd Koninkrijk wil nog altijd leidend zijn in waterstoftechniek. Daarom worden projecten met brandstofcellen in voertuigen actief...

PartsPoint Aalsmeer biedt plek aan een gloednieuwe, royaal uitgeruste werkplaats waar technici Tech360-trainingen kunnen volgen. - Foto: Hugo Claver

PartsPoint Aalsmeer: oversized snoepwinkel voor het autobedrijf

PartsPoint opende donderdag 20 juni zijn nieuwe XXL-vestiging in Aalsmeer. Dit is een one-stop-shop voor het autobedrijf, met naast automaterialen en...

Nieuw autotechnisch talent aantrekken is en blijft een uitdaging voor de branche. - Foto: ANP

Louwman Group lanceert bedrijfsschool voor autotechnisch talent

De Louwman Bedrijfsschool is een samenwerking tussen Louwman Group, Innovam en ROC Midden-Nederland. De bedrijfsschool biedt (toekomstige)...

Wat beleef je op Automechanika Frankfurt (10-14 september 2024)?

Dáárom naar Automechanika! En: scoor gratis toegangstickets

Natuurlijk, op Automechanika Frankfurt (10-14 september) zie je de nieuwste ontwikkelingen in de automotive aftermarket, doe je nieuwe ideeën en...

800 volt aandrijflijn van de Audi Q6 e-tron quattro. - Foto's: Audi

Waarom Audi kiest voor aparte platformen voor elektrisch en...

In deze Oog voor Techniek nemen we de PPE- en PPC-platformen van Audi onder de loep. PPE staat voor Premium Platform Electric, PPC is de afkorting...

Windmolens op de Thorntonbank (Foto Shutterstock)

Groene gekkies?

In plaats van nuttige dingen te doen, scrolt AMT adjunct-hoofdredacteur Erwin den Hoed op Facebook. En hij laat er zich nog door afleiden ook...

De laag en compact bouwende 3.6 boxer van de enkelturbo 911 GTS, doet een stap vooruit dankzij elektrische toevoegingen.

Vernieuwde Porsche 911 een beetje hybride

Porsche vernieuwde het grootste deel van zijn gamma al. Dat staat nu op het met Audi samen ontwikkelde PPE- en PPC-platform. Met elektrische versies...