Wil jij werken aan EV's? Vul de enquête in!

Wil jij werken aan EV's? Vul de enquête in!
Foto: Shutterstock

Bereid jij je voor een toekomst waarin je vooral werkt aan elektrische auto's? Of laat je dat liever aan je voorbij gaan? Vul onze enquête in en deel jouw visie met vakgenoten.

In de snel evoluerende autobranche zien we een verschuiving naar elektrische voertuigen. Deze verandering brengt nieuwe uitdagingen met zich mee voor autotechnici en professionals in de autobranche. Elektrotechniek wordt steeds belangrijker in de moderne werkplaats, waardoor de vraag rijst: Wil jij werken aan EV's? Ben jij klaar voor de elektrische revolutie? En wil je dat zijn?

Met een groeiend aantal elektrische auto's op de wegen is het cruciaal om te begrijpen hoe deze veranderingen jouw werk beïnvloeden. Daarom nodigen we autotechnici en branchegenoten uit om deel te nemen aan onze enquête over de toekomst van de autobranche.

Werken aan EV's, of liever niet?

De enquête onderzoekt de bereidheid van autotechnici om opleidingen te volgen en zich voor te bereiden op het werken aan EV's. Wat motiveert jou om deze stap te zetten, en zijn er eventuele obstakels die je tegenhouden? We willen weten of een carrière in de werkplaats zonder verbrandingsmotoren voorstelbaar is. Zou je liever een specialistisch pad bewandelen, zoals werken met klassiekers, restauraties, of autosport?

Denk mee over de toekomst van jouw carrière in de autobranche. Wat voor opleiding zou je willen volgen, en is dat mogelijk bij jouw huidige werkgever? Overweeg je een verschuiving naar een ander carrièrepad of specialisme?

Jouw inzichten zijn van onschatbare waarde om de autobranche vooruit te helpen. Neem deel aan de enquête van AMT en deel jouw visie over de toekomst van onze branche.

Sorry, je bent te laat voor de enquête, maar wel keurig op tijd voor de resultaten.

Wie wil werken aan EV? Dit zeggen autotechnici!

Hugo Claver

Hugo Claver

Hoofdredacteur AMT

Hugo deed de hogeschool voor journalistiek, en rolde via een korte carrière in de dagbladjournalistiek in de autojournalistiek. Voor diverse automagazines vervulde hij verschillende functies, van redacteur tot hoofdredacteur, én die van eindredacteur van AMT. Na dit acht jaar als zelfstandig ondernemer te hebben gedaan, kwam Hugo in 2023 in vaste dienst bij AMT als hoofdredacteur.

Erwin den Hoed

Erwin den Hoed

Adjunct Hoofdredacteur

Erwin deed HTS Autotechniek, werkte bij DAF Trucks en werd bedrijfseconoom in Tilburg. Hij maakte een uitstapje naar de bakkerijwereld en kwam in 2001 naar AMT. Zijn doel toen: "Artikelen maken waar ik trots op ben". Zijn doel nu: "Mijn lezers en websitegebruikers blij maken." Eigenlijk is er in al die jaren dus niets veranderd...

Email: erwindenhoed@vmnmedia.nl

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...

Een Maserati 4.9 V8 ombouwen naar dry sump-smering betekent lang zoeken naar de juiste onderdelen die ook nog eens duur zijn. Bert Hijnekamp houdt wel van dit soort uitdagingen. “Als een klant het wil betalen, kunnen we alles maken.” - Foto: Mike Tekst & Beeld

Zo lost HRW tekort aan revisietechnici op: 'Ik verzamel...

"In Nederland staan drie keer zoveel krukasslijpbanken als dat er mensen zijn om ze te bedienen. Revisietechnici zijn schaars", zegt Bert Hijnekamp...

Foto's: Peter Aansorgh

Stap voor stap: CVT reviseren

Revisiespecialist Christian de Vos van Autrans laat zien hoe revisie van een Continu Variabele Transmissie, oftewel CVT, in zijn werk gaat.

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

Van Kronenburg Engines: de motor achter het succes | VIDEO

Motorrevisie is topsport. Dat is wel duidelijk na een bezoek aan Van Kronenburg Engines. Met een combinatie van ervaring, gevoel en een modern...

De kleine platte schroevendraaier heeft Julia altijd bij zich. "Je kunt er zoveel mee doen, eigenlijk meer dan je verwacht." Foto: Koos Groenewold

Trots op het vak: Julia Jurriens, winnares Skills Heroes

Julia Jurriens, werkzaam bij Ekris BMW en Mini Arnhem, is onlangs uitgeroepen tot winnares van Skills Heroes, dé vakwedstrijd voor mbo-studenten in...

Drie achtcilinder lijnmotoren met een inhoud van 80 liter helpen deze duwboot aan stuwkracht. Voor een scheepstechnicus zijn het maar kleintjes.  - Foto: Gert te Lintelo

Groot, groter, grootst: zo houdt Bolier scheepsmotoren tot 16.000 kW...

Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de...

De remote-interface is verbonden met het voertuig. Zo kan het via internet op afstand worden uitgelezen met de OEM diagnosetool van VAG (ODIS).

Clever eXpert diagnose: VW Tiguan met cilinderoverslag (twee keer)

Een autotechnicus stelt diagnose aan een VW Tiguan 2.0, 125 kW (CAWA) uit 2008. Het motorstoringslampje brandt en de auto slaat niet aan. Hij...