2Drive geeft receptionist en monteur controle terug

2Drive geeft receptionist en monteur controle terug

Gebrek aan tijd en personeel is waar elk autobedrijf vandaag de dag mee te maken heeft. Wat als er één softwareplatform zou bestaan waarin alle verkoop- en werkplaatsprocessen samenkomen? Een platform dat met één klik ook nog eens communiceert met RDW-providers, CRM-systemen en remarketingportals?

Elk merkonafhankelijk autobedrijf en dealerbedrijf herkent het. De receptionist die zijn of haar handen vol heeft aan het switchen tussen verschillende softwaresystemen om afspraken te plannen, werkorders aan te maken en monteurs van antwoorden te voorzien. Gelukkig kan het ook anders en bovendien veel efficiënter! Met garage managementplatform 2Drive van Vinacles koppelt u bestaande systemen aan elkaar in één overzichtelijke applicatie. Van afspraak tot werkorder, van taxeren en online adverteren via UCC en van (gesplitst) factureren tot apk’s afmelden. Daarmee kunnen uw receptionist en monteurs zich concentreren op waar ze goed in zijn.

Slechts één keer aanmelden

Mede dankzij koppelingen met de meest voorkomende (online) software en cloudomgevingen die een autobedrijf dagelijks gebruikt, is 2Drive erin geslaagd een platform te creëren dat voor elke ondernemer direct meerwaarde biedt. Zoals met Exact Online, Snelstart, Minox en Visma E-accounting. Maar ook met een betaaldienst zoals Mollie. “Het grote voordeel daarvan is dat je je als receptionist maar één keer hoeft aan te melden. ‘Single sign on’ in jargon. Dat doe je in 2Drive waarna je automatisch ingelogd en geaccrediteerd bent in alle door jou toegestane en beveiligde gekoppelde applicaties”, zegt Eric Kurstjens van Vinacles. “En daar blijft het niet bij, want alles wat je in 2Drive doet, wordt automatisch verwerkt in de gekoppelde programma’s. Switchen tussen programma’s, tabbladen en schermen is niet langer nodig en dat geeft niet alleen veel beter overzicht; het levert minder fouten en frustraties en veel tijdswinst op. Bovendien zijn wij erin geslaagd een bijzonder intuïtief overzicht te bouwen. De meeste receptionisten weten zonder uitleg in tien minuten de weg.”

Realtime koppeling met werkplaats

Voor monteurs is het het fijnst en het meest efficiënt als ze de werkplaats niet hoeven te verlaten tijdens werkzaamheden. “Dat kunnen wij met 2Drive optimaal faciliteren, beginnend met de werkorder. Die stuurt de receptionist digitaal naar de monteur.” Onderdelen bestellen gaat overigens ook gewoon in 2Drive bij een leverancier/grossier naar keuze. Na een prijsopgaaf verstuur je als receptionist met een muisklik een offerte naar de klant. Kurstjens vervolgt: “Tijdens onderhoud of reparatie ontstaat altijd wel een aantal vragen. Die kun je snel en eenvoudig via het platform naar de receptionist sturen, die per kenteken en werkorder een uitroepteken te zien krijgt. Dat is voor hem of haar het signaal dat een monteur hulp nodig heeft terwijl die monteur gewoon door kan blijven werken. Daarmee is het tijdrovende heen en weer lopen van monteurs verleden tijd. Bovendien ligt alle onderlinge communicatie automatisch vast.”

Handigheidje bij facturatie

Het afmelden van voertuigen na een apk-beurt kan dankzij het in de beveiligde cloudomgeving opgeslagen persoonlijke RDW-certificaat via elke gekoppelde computer of tablet. Zelfs over het splitsen van facturen hebben de ontwikkelaars nagedacht. Zo kun je als receptionist een factuur splitsen in afzonderlijke regels voor bijvoorbeeld leasemaatschappij en bestuurder. “Dat kan intern, extern en op garantie. En indien nodig kun je voor een resterende werkzaamheid een nieuwe werkorder aanmaken.”

Dit artikel is gesponsord door Vinacles.

Foto: Shutterstock

Schadeherstelmarkt in 2030: complexe en meer gestuurde schade vraagt...

Hoe staat de schadeherstelmarkt ervoor in 2030? Het antwoord op die vraag was het belangrijkste ingrediënt van Bovags eerste schadeherstelcongres....

Foto: Shutterstock

RDW pakt illegale online APK aan

De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een...

Afbeelding: RDW

Kentekenbewijs verandert, conformiteitsbewijs bedrijfsauto's verdwijnt

Het kentekenbewijs verandert vanaf half juni 2024. De afgifte van conformiteitsbewijzen voor lichte bedrijfsauto's wordt na de invoering ervan...

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.