2Drive geeft receptionist en monteur controle terug

2Drive geeft receptionist en monteur controle terug

Gebrek aan tijd en personeel is waar elk autobedrijf vandaag de dag mee te maken heeft. Wat als er één softwareplatform zou bestaan waarin alle verkoop- en werkplaatsprocessen samenkomen? Een platform dat met één klik ook nog eens communiceert met RDW-providers, CRM-systemen en remarketingportals?

Elk merkonafhankelijk autobedrijf en dealerbedrijf herkent het. De receptionist die zijn of haar handen vol heeft aan het switchen tussen verschillende softwaresystemen om afspraken te plannen, werkorders aan te maken en monteurs van antwoorden te voorzien. Gelukkig kan het ook anders en bovendien veel efficiënter! Met garage managementplatform 2Drive van Vinacles koppelt u bestaande systemen aan elkaar in één overzichtelijke applicatie. Van afspraak tot werkorder, van taxeren en online adverteren via UCC en van (gesplitst) factureren tot apk’s afmelden. Daarmee kunnen uw receptionist en monteurs zich concentreren op waar ze goed in zijn.

Slechts één keer aanmelden

Mede dankzij koppelingen met de meest voorkomende (online) software en cloudomgevingen die een autobedrijf dagelijks gebruikt, is 2Drive erin geslaagd een platform te creëren dat voor elke ondernemer direct meerwaarde biedt. Zoals met Exact Online, Snelstart, Minox en Visma E-accounting. Maar ook met een betaaldienst zoals Mollie. “Het grote voordeel daarvan is dat je je als receptionist maar één keer hoeft aan te melden. ‘Single sign on’ in jargon. Dat doe je in 2Drive waarna je automatisch ingelogd en geaccrediteerd bent in alle door jou toegestane en beveiligde gekoppelde applicaties”, zegt Eric Kurstjens van Vinacles. “En daar blijft het niet bij, want alles wat je in 2Drive doet, wordt automatisch verwerkt in de gekoppelde programma’s. Switchen tussen programma’s, tabbladen en schermen is niet langer nodig en dat geeft niet alleen veel beter overzicht; het levert minder fouten en frustraties en veel tijdswinst op. Bovendien zijn wij erin geslaagd een bijzonder intuïtief overzicht te bouwen. De meeste receptionisten weten zonder uitleg in tien minuten de weg.”

Realtime koppeling met werkplaats

Voor monteurs is het het fijnst en het meest efficiënt als ze de werkplaats niet hoeven te verlaten tijdens werkzaamheden. “Dat kunnen wij met 2Drive optimaal faciliteren, beginnend met de werkorder. Die stuurt de receptionist digitaal naar de monteur.” Onderdelen bestellen gaat overigens ook gewoon in 2Drive bij een leverancier/grossier naar keuze. Na een prijsopgaaf verstuur je als receptionist met een muisklik een offerte naar de klant. Kurstjens vervolgt: “Tijdens onderhoud of reparatie ontstaat altijd wel een aantal vragen. Die kun je snel en eenvoudig via het platform naar de receptionist sturen, die per kenteken en werkorder een uitroepteken te zien krijgt. Dat is voor hem of haar het signaal dat een monteur hulp nodig heeft terwijl die monteur gewoon door kan blijven werken. Daarmee is het tijdrovende heen en weer lopen van monteurs verleden tijd. Bovendien ligt alle onderlinge communicatie automatisch vast.”

Handigheidje bij facturatie

Het afmelden van voertuigen na een apk-beurt kan dankzij het in de beveiligde cloudomgeving opgeslagen persoonlijke RDW-certificaat via elke gekoppelde computer of tablet. Zelfs over het splitsen van facturen hebben de ontwikkelaars nagedacht. Zo kun je als receptionist een factuur splitsen in afzonderlijke regels voor bijvoorbeeld leasemaatschappij en bestuurder. “Dat kan intern, extern en op garantie. En indien nodig kun je voor een resterende werkzaamheid een nieuwe werkorder aanmaken.”

Dit artikel is gesponsord door Vinacles.

Annemiek van de Heg: "Laten we niet vergeten dat de meerderheid van de auto's nog steeds een verbrandingsmotor heeft."

Robert Visser wint derde prijs in AMT Kennistest

Robert Visser is derde geworden in de AMT Kennistest. Hij mag van TECH360 een Pro-training volgen. Maar welke?

Succesvolle AMT Kennistest: VARTA beloont dertig winnaars!

Succesvolle AMT Kennistest: VARTA beloont dertig winnaars!

In tien rondes heeft de AMT Kennistest een kans geboden aan technici om hun vakkennis te testen en te verdiepen. VARTA was één van de sponsors en gaf...

Met een VR bril beleef je in een virtuele realiteit hoe de wereld van het autobedrijf er in de toekomst uit kan zien.

Innovatie en bewustwording in autotechniek: OOMT en de AMT Kennistest

Nu de AMT Kennistest er op zit en de winnaars bekend zijn, blikken we terug met OOMT op hun ervaringen. Jessica Spithoven: "Wij vinden het leuk om...

De PicoScope is een essentieel stuk gereedschap, net zo belangrijk als een set steeksleutels.

AMT Kennistest: Jarno Jager wint PicoScope

De prijswinnaars van de AMT Kennistest zijn bekendgemaakt. Jarno Jager behaalde de tweede plaats en wint daarmee een PicoScope van AA Equipment...

"Mijn naam staat op de gevel, maar we doen het als team." 

"Mijn naam staat op de gevel, maar we doen het als team."

"Iedere maandagochtend hebben we MT-overleg. Dan overleggen we de afgelopen en de komende week en de veranderingen in ons bedrijf", zegt Matthijs van...

Naomie en Tim de Kruijf zijn Autovakmeesters geworden. "Wij weten precies wat een formule voor ons moet doen."

Generalist en toch merkspecialist dankzij Autovakmeester

Tim en Naomie de Kruijf van Auto Zagato krijgen dagelijks Italiaanse auto's in hun autobedrijf. Maar het marktaandeel van Fiat, Alfa Romeo en Lancia...

De auto is APK-goedgekeurd. Moet je nu BTW over de afmeldkosten rekenen?

Moet je BTW afdragen over APK-afmeldkosten?

Vraagje: reken je BTW over APK-afmeldkosten? Ja? Waarom? Op de factuur die je van de RDW of je provider krijgt voor je afmeldingen staat toch ook...

AMT Kennistest: dit zijn de goede antwoorden

AMT Kennistest: dit zijn de goede antwoorden

Weet jij wat laaggeletterd is en wat weet jij van werkdruk? Enig idee hoeveel elektrische auto's er in 2023 zijn verkocht en wat de consequenties...