RDC Aftersales Suite: Zwitsers zakmes voor het universele autobedrijf
Operationele zaken in een autobedrijf kunnen efficiënter, sneller, makkelijker, maar ook: leuker. Dat zeggen Ron Lelieveld en Remco Schoenmaker van RDC Aftersales Suite. Hoe?
Operationele zaken in een autobedrijf kunnen efficiënter, sneller, makkelijker, maar ook: leuker. Dat zeggen Ron Lelieveld en Remco Schoenmaker van RDC Aftersales Suite. Hoe?
Gebrek aan tijd en personeel is waar elk autobedrijf vandaag de dag mee te maken heeft. Wat als er één softwareplatform zou bestaan waarin alle verkoop- en werkplaatsprocessen samenkomen? Een platform dat met één klik ook nog eens communiceert met RDW-providers, CRM-systemen en remarketingportals?
Met de nieuwe Autocom ICON los je nog meer autoproblemen in de eigen werkplaats op. Arnold Tip (foto) van Vakgarage Tip legt uit hoe Secure Gateway, Pass-Thru en DoIP -standaardfuncties op de nieuwe ICON- zijn bedrijf helpen.
Als technici niet zoveel tijd kwijt zouden zijn met inklokken, urenverantwoording, het aanmaken van werkorders en onderdelen boeken, dan zou het gebrek aan technisch personeel in de werkplaats veel minder groot zijn. De oplossing is het dienstenplatform 2Drive, dat overzicht en controle geeft en dat met een minimaal aantal klikken een maximaal resultaat bereikt.
Hoe gaan we brandstofverbruik uitlezen en doorgeven? Wat betekent dit nieuwe APK-onderdeel voor de werkplaats? AA-Equipment Support heeft twee oplossingen met meerdere variaties.
Een nieuw pand biedt de gelegenheid om zaken anders aan te pakken. Mercedes-Benz-dealer Van Mossel werkt met Claire en Koos. Hoe zorgen de gestandaardiseerde werkwijze Claire en het digitale formulier Koos voor meer kwaliteit, betere communicatie en meer informatie? Servicemanager Robert Jan Molenaar legt het uit.
MivarGroup lanceert een nieuwe generatie van het Driver garagemanagementsysteem.
Bij veel garages daalt de werkplaatsbezetting en garagisten zoeken manieren om klanten te behouden en te laten terugkeren. iGarage introduceert daarom een online Academy, want als klanten terugschakelen, moet je gas geven.
Online software in de cloud biedt zoveel voordelen dat de autobranche de komende jaren massaal gaat overstappen. Wat zijn de consequenties van 'saas', software as a service?
De connected werkplaats. Wat is dat eigenlijk? Is de klantenauto dan verbonden met de werkplaats? En is dat niet bedreigend? Of is de werkplaats dan verbonden met de autofabrikant via Pass-Thru? Of is de werkplaatsapparatuur connected? Hoe ver staan we? Wat is beschikbaar en wat niet? We vragen het aan vijf leveranciers van werkplaatsequipment en twee van garagesoftware.